Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Zo… bedtijd… 'k heb vanavond even wat tijd besteed aan de Evaluatie van software, wat en hoe, blijft nog even op een “need to know basis” and you need not know…'t gaat in elk geval om software waarbij ik betrokken ben bij de ontwikkeling… (en dat zijn meerdere pakketten… dus weten jullie nog niets :rofl:)

't komt er op neer dat ik inmiddels een “review” van 5Kb geschreven heb… en ik ben nog lang niet klaar… ik heb nog niet alle functionaliteit getest…

Nu eerst maar eens een biertje… de belangrijkste klus voor vandaag was wel het repareren van de aansturing van de koelmiddelpomp van de Draaibank… en dat is gelukt… terwijl Elektro niet mijn sterkste kant is… gelukkig heb ik een goede multimeter :crazy_face:, maar dan moet je alsnog weten wat en waar je moet meten…

Morgen weer met frisse moed de werkplaats in… “Gas op die lollie!”

Arie is tevree

6 likes

Verdorie Arie, leuk om je weer zo actief te zien (buiten het F1 topic). Blijf ons bestoken met je hersenspinsels! Ik volg/lees het graag👍

1 like

Truer words have never been spoken :wink:

1 like

image

Tadaa!.. ohnee… deze zijn voor aan je SleutelBEEN :crazy_face:

'k weet zeker dat ik hier nog een fles etsmiddel moet hebben. maar helaas heb ik die nog niet terug kunnen vinden…we blijven zoeken…
Tandriem voor mijn draaibankje is er ook nog niet… zal ook wel volgende week worden… :roll_eyes: :disappointed_relieved: :rage:

'k moet die beiteltjes voor de groefjes slijpen verdikke…

1 like

Dit topic doet me ergens aan denken :man_facepalming:
Sorry, moest het ff kwijt. Focus eens op één ding tegelijk en niet op alle randzaken er omheen.

Toch gun ik het je allemaal en wil ik je daarom “sponsoren” door zo’n tooltje af te nemen. Niet omdat ik hem nodig heb maar omdat het je misschien iets verder en eerder bij je einddoel brengt. Ik zal niet vragen naar hoe het met de Dumets is maar verheug me op de dag dat ze het forum overspoelen. Of zijn ze al uitgeleverd?
Shit, doe ik het toch :roll_eyes:

10 likes

Je hebt wel een punt, ik begin mijn interesse te verliezen in deze HF-samensmelting.

3 likes

“Is snel afgeleid”
Stond er op mijn schoolrapport vanaf de kleuterschool tot ver in mijn lagere school periode. Begreep nooit zo goed wat daarmee bedoeld werd. Nu een stuk beter.

Het zal vast goedkomen, en we geven Arie natuurlijk allemaal het voordeel van de twijfel, maar we zullen nog van veel lange posts genieten voordat het eerste prototype het levenslicht gaat zien.
Verheug me er nu al op…

3 likes

Poeh… Je verliest je interesse op basis van zure aannames? Laat dan je gewoon je reactie achterwege en negeer het.

Lekker speculeren op mislukking van anderen… lager kun je niet gaan.

5 likes

:face_with_monocle:

5 likes

Daar kan ik kort over zijn… en daar wil ik het dan ook graag bij laten…

2 dingen die je aanhaalt zijn geen randzaken, maar vereisten voor dit project, en volgende projecten… (ben jij iemand die rustig met een Thuisbrengertje onder je auto op vakantie gaat, onder het motto “Zo kom ik er ook”? )

Het andere… de software review, is gewoon Werk., er zijn mensen die iets ingewikkelder werk hebben dan simpel productiewerk waarbij je de hele dag hetzelfde doet, tussen de pauzes en toiletbezoeken door.

Ik werk al 14 jaar met de software van dit bedrijf, en ik ben ook sinds die tijd betrokken bij de ontwikkeling daarvan… Ja… dat is dus gewoon werk…

Wat de Focus betreft… Ik heb meer te doen dan één ding tegelijk.
Dus zal ik dat moeten verdelen.

@SuperC geen paniek :smiley: dat tandriempje is voor een andere draaibank… ‘k heb er meerdere… allereerst is er mijn "Trusty ol’ EMCO Compact 5 CNC, die ik inmiddels 7 jaar heb, daar zijn de eerste 50 titanium Staudt Praeludium kasten nog op gedraaid, dan heb ik mijn “chineesje” een draaibankje van HBM, die zal nu zo’n 10 jaar oud zijn… daar moet die nieuwe tandriem op… mag’t een keer na 10 jaar?.. dan is er nog mijn Boley Horlogemakers draaibankje, en een klein , ooit zelf geknutseld horlogemakers draaibankje, dat ding heb ik inmiddels ook al anderhalve eeuwigheid…
En tot slot hebben we “the beast” de EMCOturn 120, CNC met 8 gereedschappen in de wisselaar, en 2.2 kW spindel vermogen…

Ik geef de zaken weer zoals ze er nu voorstaan… er zijn dingen nodig om dingen te maken… al die dingen zijn inmiddels besteld, onderweg of reeds geleverd. dus?

Goed

Genoeg getypt alweer…

6 likes

Nieuw topic openen als ze bestelbaar zijn? :wink:

1 like

'k zou hier de Proto nog willen presenteren, en dan ook tot die tijd wat er zoal bij komt kijken…

Blijkbaar zijn er mensen die dit soort topics toch wel een beetje gemist hebben, 'k ben de moeilijkste niet… en ik wil sowieso ook wat “Content” maken voor Facebook, en youtube… en dan is dit wel een leuk projectje…

10 likes

Zeker gemist Jan. Leuk topic weer. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Gaat helemaal goed komen.
Succes!

4 likes

Jammer1

Jammer2

Jammer niet zo…

13 likes

Mensen. Laten we stoppen met demotiverend te lopen lullen. Staat Jan je niet aan of zie je heen heil in dit topic/project, scroll dan lekker verder.

@Arie_Kabaalstra @Ruud ik volg dit met enthousiasme! Ga vooral lekker door :ok_hand:t5::+1:t5:

27 likes

Thanks!.. dat motiveert me!..

12 likes

Klopt :+1:t3:

:joy: Ik ben benieuwd naar het resultaat.
“Iets” doen voor Facebook, youtube of andere ongein heb ik minder interesse in.
Sorry.

1 like

Kan, maar ik wil niet op “één paard wedden” als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik krijg al de nodige reacties op Facebook, en Youtube.
Al is het niet mijn ambitie vooralsnog om een “Vlogger” te worden… er zit heel veel tijd in het filmen, en dan het monteren van de filmpjes…

Vooralsnog zie ik dat filmen en monteren als “aanvulling” of hobby… Renderings maken valt daar ook onder (al is een render van dit tooltje in een paar minuutjes gepiept… de PC staat er langer op te rekenen dan de tijd die ik nodig heb om de materialen aan de onderdelen toe te wijzen en hier en daar wat kleurtjes toe te voegen… maar zoals gezegd, ik ben behoorlijk handig met die software…

't maken van filmpjes is voor alle “platforms”

't leven is meer dan alleen Horlogeforum.
Werk komt vanuit diverse kanten, afgelopen jaar een klus gedaan voor een zwitsers horlogemerk, dat kwam via een bedrijf in Delft (waar men ook de Zenith Defy Lab ontwikkeld heeft).
Zij benaderden mij, na aanbeveling van een andere horlogefabrikant.
Ook heb ik in het verleden een aantal kasten gemaakt voor DWC eveneens uit Zwitserland.

In bepaalde groepen op Facebook begint men ook een beeld te krijgen van wat ik uit mijn machines trek.

5 likes