Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Klinkt goed, ik wil overstappen van Inventor naar Fusion 360. Liefst zonder cursus.
Gebruik jij ook de cam mogelijkheid? Ik werk nu met Esprit, een draak van een programma.
Degene die dat ontwikkelt heeft moeten ze…affijn. Dit is ook de reden van de overstap.

zo grappig dit… je bent even met andere dingen bezig… en er zijn hier altijd mensen die precies weten wat ik aan het doen ben.

Dat heb je goed…
Voor de rest?..Gefeliciteerd, je bent wereldrecordhouder “de plank misslaan” :rofl:

Ja… ik heb gisteren wel patat gegeten, maar zelf gebakken…niet gehaald

Gisteren overdag had ik afspraken buitenshuis, en gisteravond besloot mijn PC er even mee te nokken… 't is voor het eerst sinds Windhoos Vista dat ik 't gevreesde BSOD te zien kreeg.

As we speak, heb ik net de boel weer volledig draaiend.

'k zou het op prijs stellen als men er niet zomaar vanuit gaat dat ik van alles en nog wat aan het doen ben… als dat al het geval is, en ik zie daar de noodzaak van in dat te melden… dan lees je dat hier wel… Ok?

In elk geval is het langverwachte Riempje voor de draaibank inmiddels binnen, gemonteerd en gespannen. Dus kunnen we gereedschap-inzetjes gaan slijpen…

9 likes

Makkelijkste wat er is. Ik heb ook meerdere jaren Inventor ervaring en Fusion 360 is ~90% hetzelfde. Heb alleen geen assemblies erin gedaan, dat zou misschien anders kunnen werken. Al lijkt het me sterk.

2 likes

Ik gebruik elke functionaliteit op stress testen na. Je kunt fusion 360 gewoon leren met wat YouTube tutorials :ok_hand:

1 like

Daar scoort Esprit erg hoog in :confounded:

Eigenlijk geldt dat voor alle Parametrische 3D pakketten… Ik ben ooit in 3D begonnen nog met Autocad R14… Boolean Solids… da’s een hele kluif kan ik je zeggen…

Toen kreeg ik Mechanical Desktop, de voorloper van Inventor, en vanaf dat moment tekende ik met “Sketches” die je een 3D operation gaf, Extrude, Revolvem Sweep, Loft… noem ze maar op… Inventor?.. zelfde laken een pak eigenlijk… Solidworks?.. eigenlijk geen verschil en dat geldt ook voor Fusion, Alibre Design, 123D (van Autodesk, voorloper van Fusion), en noem ze allemaal maar op… Ook Pro-Engineer werkte zo…

't is dat ik al dik 10 jaar tot volle tevredenheid met Alibre Design werk, daar heb ik dan geen CAD module voor, maar met CAMBAM, kan ik prima uit de voeten, en daar werk ik al 14 jaar mee.

't nadeel van Fusion is, dat de “Gratis” versie beperkingen heeft, en die beperkingen maken dat het freeswerk met een door Fusion gegenereerd programma langer duurt.
de betaalde versie is meteen flink aan de prijs… en zolang mijn machines niet minimaal 3 dagen in de week volle bak staan te draaien… ga ik daar geen geld aan uitgeven (los van het gegeven dat ik alles ook kan doen met de software die ik nu gebruik)

Fusion… ja… 't is op zich een geweldig pakket, met veel mogelijkheden, maar voor mij ook te veel beperkigen, en ik vind de werkomgevening minder prettig…

Fusion 360 kost niks in vergelijking tot de grotere pakketten. En als je het jaar bedrag deelt door alle projecten vallen de kosten te overzien.

Alles van Autodesk is aan de prijs :sweat_smile: werk zelf voornamelijk met Revit. Onlangs weer een licentie voor 3 jaar afgetikt; 6,7k :flushed:

Gebruik je deze keer wel de juiste vering op de ringspanners van je binnenfrees, anders zie ik het alweer gebeuren

400 euro per jaar!

Vanmiddag even de bezem door’t atelier getrokken, en mijn Etsmiddel teruggevonden…

nou weet ik niet welke grade Titanium dit staafje is… 't is een krijgertje… maar volgens mij geen Grade 5… 't begon in het etsmiddel te bruisen als een Aspirientje…
Maar… zoals je ziet… met wat etsen…worden de kleuren vel dieper… 't moeilijke groen, dat zit helemaal rechts… zo rond de 115 Volt
'k heb nu een stukje Grade 5 (zeker weten) in de Ets-soep liggen… zo eens even kijken hoe dat kleurt…

8 likes

Mooi hoor! Vind dat kleurenspel wel leuk zo :slight_smile:
Diepe blauw heeft mijn voorkeur

Doe mij maar een regenboogje op die tool. :+1: :rainbow:

4 likes

Mooi… :+1:

Die wil ik!

Wat 400 per jaar? Autodesk Revit kost dus 2233 euro per jaar…

Edit: Ah, fusion 360 kost dus 400 euro per jaar. Was me niet duidelijk wat je bedoelde.

Ik gebruik daarnaast SketchUp pro, dat kost ook maar 650 euro per jaar of zoiets

1 like

Guys…

3 likes

Hebbes!.. 98 Volt! Titanium Grade 5,

Voor de andere kleuren ga ik verder met testen zodra ik het stafmateriaal ingekocht heb.
dan weet ik hoe dat materiaal reageert…
Groen zit in een vrij nauwe “Bandbreedte”

5 likes

Niet m’n favoriete kleur, maar zo ziet het er wel fraai uit!
Mooie updates steeds, ga vooral zo door :pray::+1:

Dat was ik wel van plan ja… gelukkig doet mijn PC het weer… wel vreemd…
Stel: je hebt een auto met 4-wielaandrijving… die nokt er ineens mee… je probeert em opnieuw te starten… ja… hij loopt… beroerd…dus je trekt een bougiekabel los, en je haalt 2 as uit de tussenbak, en de overgebleven as zet je op sper… en dan loopt ie ineens als een zonnetje… dus… steek je die ene bougiekabel weer in, moeilijke eerste start… maar daarna loopt ie weer… alleen op 1 as aangedreven… dus zet je die as weer vast… en “Fris als een hoentje…”

Vertaald naar de PC… na het herstarten draaide ie een oudere versie van windhoos, en was mijn D schijf ineens de C, en de C was ineens E… en ik had maar 1 monitor in plaats van 3.

2de harde schijf losgegooid, en alleen de Onboard VGA gebruikt… herstarten… Weer Windows 10, en mijn D-schijf was niet te benaderen. (logisch… die had ik losgegooid), die weer aangekoppeld… nog altijd 1 beeldscherm, maar alles was weer te benaderen…
de Grafische kaart weer ingestoken (GeForce 730), en alle 3 de monitoren daarop gezet… “Lopen als een trein”… schiet mij maar lek…

wel blij dat ik 't weer draaiend heb…

3 likes

Ik kan gewoon genieten van de gedachte :yum:

1 like