Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Mooi Jan! Ga je ook nog kleine schuine kantjes draaien aan de kopse kantjes?

1 like

Ja, hier en daar komen nog wat schuine kantjes aan, gewoon de scherpe kantjes eraf… de wanddikte bij de opening van de dop is slechts 0.6 mm.

't zijn maar een paar regeltjes code om in te duimen.
als ik de buitendiameter ga nadraaien, dan loop ik die schuine kantjes er in één beweging aan…

2 likes

Ziet er al knap uit, nog steeds kandidaat koper hier :grin:

1 like

Thx dat bedoel ik. Als oud draaier / frezer geniet ik van je verhalen. :+1:

1 like

Quanta?

Gewoon ff paar dingen fixen;

1. prijs
  2. levertermijn
1 like

Ik volg dit topic sinds de start drie weken geleden. Buitengewoon leerzaam (soms te veel jargon, maar wie ben ik…) en op tal van momenten ook verwonderend of verbazingwekkend.

Ik hoop iig dat @Arie_Kabaalstra zich realiseert dat hij een specialty item voor een kleine doelgroep aan het produceren is waaraan wat mij betreft een navenant prijskaartje mag komen te hangen. En daar komt de gunfactor dan nog overheen want er is heel wat aan de hand in privé sfeer de afgelopen jaren en nog steeds, zo begrijp ik.

Ik hoop dat de HF leden die aandringen op snelle productie/levering en een mooie prijs zich daar ook rekenschap van geven, zodra ze het tooltje -hopelijk in groten getale- gaan bestellen.

Ik wil zeker niet de grote moraalridder uithangen hier (daar hebben we genoeg andere leden voor) maar zou graag zien dat de volgers van dit topic er letterlijk wijzer van worden (kennis opdoen met een fraai tooltje op de koop toe) en dat deze onmiskenbare ambachtsman er ook wijzer (lees: $$$) van wordt.

Just my two cents. En nu op naar een mooie GP morgen…

25 likes

Op de laatste zin van jouw post na: helemaal mee eens!!!
(geen F1 liefhebber :wink:)

1 like

Ik heb zo’n gevoel dat diegene die het hardst zeuren straks gaan afhaken als het tooltje meer dan een 10tje gaat kosten.

8 likes

Eens. Maar dat hangt af van hoe lang productie duurt natuurlijk.

1 like

:clown_face:
3 weken per stuk.

Elk exemplaar voorzien van zijn eigen topic met daarin het wel en wee van beiteltjes, baaltjes pijptabak, en computer code.

En speciale kleurverzoeken worden aangevuld met een twee weken durend topic over anodiseren. :clown_face:

Het is een mooi tooltje aan het worden @Arie_Kabaalstra. Er kan van alles gezegd worden, maar je steekt er oprecht je ziel in. :+1:

7 likes

En aries uurtarief is niet misselijk.

1 like

Ja maar die kan niet aan je sleutelbos.

Duhhhhhhhh

2 likes

Ik moet me inhouden om me niet teveel met de prijs te bemoeien. Wat iedereen echter kan vinden is het tooltje dat Ruud al geprobeerd had. Inclusief shipping en (apart te bestellen) Bergeon inzetjes kwam ik op grofweg 30 USD. Maar dan heb je dus een klungel :joy:

Nee joh! Dus zeurpiet èn krentenkakker tegelijk?? Die lopen hier echt niet rond :clown_face:

5 likes

@Arie_Kabaalstra, is het misschien een idee om ook twee of drie groeven aan te brengen op de dopjes?
Dan heb je door de dop die er aan de achterkant op zit iets meer grip dan alleen van die drie groeven in de body.

6 likes

5 tientjes lijkt me niet meer dan normaal met al het werk wat Arie erin heeft zitten toch?

:face_with_hand_over_mouth:

Man, afgeven is altijd zo makkelijk. Wat heb jij gepresteerd de laatste tijd?

Het zou fijn zijn als er iets bekend zou zijn over tijd en maximumprijs… Maar dat zal iets duren. Mijn enige 2 wensen: HF op 't tooltje en een fijne MotoGP morgen!!! :wink:

1 like

Jij leest hem niet hoe ik hem bedoel. Niets anders dan respect!

2 likes

Ik hoop dat Jan realiseert, dat de (hopelijk spoedige) productie en levering van dit tooltje, wel eens een grote stap in de goede richting kan zijn. Niet alleen het op grote schaal aan de man brengen van zijn product, en daarmee hopelijk ook een stukje inkomen voor komende projecten, maar ook zeker een vorm van eerherstel. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat het tooltje gaat kosten, volgens mij is dat vrij simpel te berekenen. Het rekenen van een speciality price voor een item dat in grote getale geproduceerd kan worden, lijkt mij niet direct de juiste insteek. Maar goed, we gaan het zien :pray:

20 likes

Nietes

5 likes