Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

En je een tooltje doneert voor het goede doel hè :sunglasses::+1:

3 likes

How i feel right now… :slight_smile:

82 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Je vergeet Ruud met de zweep

1 like

:laughing:

Bestuurt de drone?

Dat is de internal supervisor… ik weet alleen even niet wat hij intern bekijkt bij @Arie_Kabaalstra :grimacing:

3 likes

Een in Nederland “handgemaakt” tooltje, door een vakman met een duur machinepark gemaakt in een kleine afzetmarkt en dan aangeven dat 't niet meer mag kosten dan 20 /30 euro :sob: per tooltje… Voor jullie is er Ali-express…

13 likes

Op Ali kost dat 2 euro. Maar inderdaad gewoon 50 euro vragen kijken hoeveel jouw Nederlandse vakman er gaat verkopen.
Heel weinig gok ik zo.

6 likes

26 likes

Voor 50 euro neem ik er zeker 1,al was 't alleen maar voor de support. Maar 100 euro had ik ook niet gek gevonden hoor, kijk maar eens wat een knap leer bandje kost…
Ter verduidelijking een batterij wissel kost in NL al snel 10 euro…

5 likes

Goed van je maar voor de meeste gaat dit iets voor de leuk erbij zijn, als je aantallen wil wegzetten moet de prijs gewoon interessant zijn.
Er is al interesse om een flinke afname te doen door 1 forumlid, dat kan de productie een flinke slinger geven.
Een klein stemmetje zegt mij dat die dit niet gaat doen als het 50 euro moet kosten, weg omzet dus.

2 likes

Bij Cartier kost dat €400. Inclusief rubbertje :eggplant:

Belachelijk bedrag natuurlijk maar zonder batterij werkt het horloge niet dus ben je meer gemotiveerd om het te doen. Dit is iets voor erbij, zonder lukt het ook prima.

Typisch om ons als medeforummers te minachten en onderschatten, net alsof wij niet weten waar abraham de mosterd haalt …

Het is puur bashen van een gedreven en enthousiast forumlid …shame !

1 like

Zomaar een gedachtenspinsel:

Een staaf titanium met een diameter van 8mm en 1m lang kost 26,75 (https://titaniumraceparts.nl/product/staaf-8/). Laten we zeggen 30€ voor het op de mat ligt.
En als we dan zeggen dat er 12 tooltjes uit zo’n staaf komen is dat 2,5€ materiaal per tooltje.

En als we aannemen dat Arie voor 80€ per uur zijn bed uitkomt en, als alles semi-geautomatiseerd geproduceerd kan worden, er 8 tooltjes per uur gemaakt kunnen worden (gokje, maar misschien haalbaar zonder gedoe met kleurtjes) dan is dat een tientje aan arbeidsloon per tooltje. Dan nog 4€ verzendkosten en je zit op 16,50€ aan kosten. Dan nog een beetje erbij voor stroom, uren in de ontwikkeling en slijtage aan machines & bijteltjes en dan zit je op een euro of 18, zonder inzetjes.

Als je het dan door een winkel wilt laten verkopen dan willen die ook een marge van 50-60% pakken en eigenlijk moet je dan ook BTW gaan rekenen natuurlijk (maar de verzendkosten vervallen).

Dus een verkoopprijs schurkt dan tegen de 40€.

Als dat te duur is dan weet je waarom een vergelijkbaar product nog niet op de markt is.

Haken & ogen disclaimer: Ja ik weet dat er nog veel meer meegerekend kan worden en dat dit een ruwe orde grootte berekening is.

7 likes

Die moet je sowieso rekenen.

Ik zou het topic lekker sluiten, na gaan denken over de prijs en daarna een topic openen. Je hebt genoeg inzicht gegeven en het tooltje is zo goed als af.

Dit soort dingen lijken me nooit goed voor een merk/product.

1 like

Nee man, ik wil nog wat meer speculeren over de kostprijs.

7 likes

En voor de Meistersinger liefhebbers een uitvoering met slechts 1 tooltje, maar wel een heleboel LE’s :wink:

3 likes