Ali!
@SuperC haalt ze voor een knaak per paar. Ik vind ze niet veel goedkoper dan 3 euro per stuk.
Als je t dumet tooltje koopt krijg je er 2 bergeon inzetjes bij
Arie steekt veel tijd en moeite in dit project en tegenwoordig koop je bijna geen echte handgemaakt spullen meer en als je ze tegen komt zijn ze van leer en kost het enorm veel en komt het uit ItaliĆ«. Ik vindt dat de prijs voor ƩƩn tooltje ā¬65 inclusief verzendkosten kan/moet zijn. Als je ziet dat Hodinkee een Travel Spring bar tool verkoopt die niet met de hand is gemaakt voor ā¬45 dan vindt ik dat ā¬65 een prima prijs zou zijn;
niet te duur maar ook niet te goedkoop dat is mijn mening.Nog een tip voor @Arie_Kabaalstra. Als je inzetjes nodig hebt van Bergeon moet je je eens registreren bij Bijoumoderne.nl je moet je wel als bedrijf registreren als particulier kun je er niks kopen. Ze verkopen ook draaibanken en draaibank accessoires etc. Via deze https://www.bijoumoderne.nl/default.aspx?wsmt=wshomepageproductgroups&wssiproductgroup=0811002 link kun je de kleine horlogemakers gereedschappen bekijken/kopen en onder het kopje Push-Pin verwijderaars vind je de inzetjes.
Mooie prijs, houdt hem exclusief ook
https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-6767-screw-in-ends-steel
Ok, ongeveer 3 pond. Dus 3,50
Grappig, daar heb ik wel gekekenā¦
Hodinkee is daarbij uiteraard wel een bekende naam en dat gaat hier niet op ;). Laat Jan zijn eigen keuze maken. Er is bestaat geen ābeste strategieā.
Uhm, jawel. Die zou er voor moeten zorgen dat Jan een shitload van die krengen verkoopt, en liefst niet alleen aan een klein clubje horlogenerds
Je bent zelf een nerd! Zo.
Dat ben ik wel met je eens. Maar dat kan je op verschillende manieren bereiken. Maar ik zie suggesties als korting voor HF-leden voorbij komen⦠Prijsstrategie zoals een Hodinkee hanterenā¦
Zou het eerder bepalen op hoeveel stuks hij in een bepaalde periode kan produceren en hoe groot de markt is.
Vandaar ook mijn opmerking over iemand die een prijs van ā¬65 voorstelt: Mooie prijs, houdt hem exclusief ook. Anders gezegd, het overgrote deel van de kopers van deze gimmick (want dat is het IMHO, want wie heeft het nu echt nodig) valt af
Mee eens. Als je hem echt hoogwaardig maakt dan is het ook gelijk een super toffe sleutelhanger naast een ātooltjeā. Lekkere conversation piece.

Mee eens. Als je hem echt hoogwaardig maakt dan is het ook gelijk een super toffe sleutelhanger naast een ātooltjeā. Lekkere conversation piece.
Ook mee eens. Aan de andere kant, alsof er al niet genoeg aan mijn sleutelbos hangt

conversation
Vreemde: Wat is dat daar wat je aan je sleutelbos hebt hangen?
Ik: Dat is een speciaal tooltje waarmee ik als ik gedurende de dag als ik onderweg ben mijn horlogeband kan verstellen of verwisselen.

Vreemde: Wat is dat daar wat je aan je sleutelbos hebt hangen?
Kijk, daarom heet dus een conversation piece Jij bent de beantwoorder van de vraag, dus geheel verantwoordelijk of het voor de vrager Ć ls belachelijk overkomt of Ć ls heel iets intrigerends en exclusief (handgemaakt in Friesland door een expert-instrumentenmaker, na tientallen protoypes etc.)

Ik: Dat is een speciaal tooltje waarmee ik als ik gedurende de dag als ik onderweg ben mijn horlogeband kan verstellen of verwisselen.
Ja daar gaat het dus mis. Sfeerspons
āIk ben eigenlijk James Bond en de laatste keer dat Dr. No mij gevangen nam, kon ik dmv dit tooltje mijn horloge los maken. Ik sloeg een van de bewakers Knock out met het horloge door die naar zijn hoofd te slingeren en kon ontsnappen. Super handig tooltjeā

Ja daar gaat het dus mis
Mooi, we zijn het er dus over eens dat je er beter niet eerlijk voor uit kunt komen

Lekker bezig @Jurk had je weer paddestoelen bij het ontbijt?
Zeker. Moesten op.
Heb van horen zeggen dat je ze ook op een pizza kan doen, pizza fungi. en daarna praat te pizza tegen je. Van horen zeggen hoor.

Mooi, we zijn het er dus over eens dat je er beter niet eerlijk voor uit kunt komen
Daar zijn we het roerend over eens.
Meestal rollen ze al onder tafel als je over een forum met volwassen mannen en horloges begint. Dus de kans dat ze het nog horen is toch vrij klein.