Ik denk ook dat dit zelfs internationaal een heel mooi product kan wezen. Liefst zag ik het zsm. uitgerold en vervolgens op andere fora aangeboden.
Ik hoop vooral dat er doorgepakt wordt, het momentum niet verloren gaat.
Ik vond de opmerkingen van Jan over verpakking en anodiseren in die zin al tricky: allemaal extra gedoe dat weggaat bij de - goede - kern en risico op vertraging/problemen met zich brengt.
Snel launchen en dóór! En dat is positief bedoeld, want Jan maakt mooie producten.
Het dopje is over de eerste 1.25 mm uitgedraaid naar 6.85 mm, de O-ring ligt om het deel achter de schroefdraad, dat is ingestoken tot een diameter van 5 mm… en… Wacht even…
het dopje valt over de O-ring heen, en “knijpt” em 0.3 mm in, dat geeft de weerstand bij het laatste stukje vastdraaien.
Ik bedenk me nu ook… als ik de O-ringen monteer voordat ik ga Anodiseren… dan blijft de schroefdraad van de Body, alsmede de hele binnenkant van het tooltje, inclusief de doppen gewoon blank aan de binnenkant… de O-ringen zorgen dat die delen droog blijven…
“By sheer coincidence of Engineering” zoals we dat ook wel noemen…
't is niet zo dat 't ding daardoor ook blijft drijven… daar voor zijn de wanddiktes nog te groot… maar goed… we zijn dan ook geen boeien aan het maken…
Nou inderdaad! Ik ken Arie’s verleden niet en dat boeit me ook niet. Hij maakt iets waar ik totaal geen behoefte aan heb en of het nu een week of 2 maanden duurt… ik bestel er toch eentje.
Top Arie, ga zo door en laat je niet gek maken.
de Bergeon inzetjes hebben M3 schroefdraad, en je draait ze simpelweg tegen elkaar in het midden van het tooltje, ze houden elkaar vast dus…
't enige is, dat als je ze verwisselt, dat je de linkse en de rechtse ongeveer even ver uit laat steken.
Als aan één kant het dopje niet past, moet je de andere kant het inzetje iets uitdraaien, en de andere iets indraaien…
jij misschien wel… ik niet… waarom niet?.. om kleurverschillen te voorkomen…
wel of geen kleurtje… da’s je eigen keuze…
als ik voor elke keer dat er om de prijs gevraagd is nadat deze hier bekend gemaakt is een tooltje zou verkopen… dan was ik al uit de kosten…