Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Arie kan prachtige producten maken, maar heeft helaas pech gehad met 1 ervan (wijzerplaten waren niet goed).

Dat heeft hij met de klanten netjes opgelost.

Ik heb geen enkele twijfel dat Arie dit project mooi kan uitvoeren. Er is alleen wat zorg omdat hij eigenlijk teveel wil: kleurtjes, verpakking. Het spul staat nu vol in de belangstelling, hij heeft momentum en het moet snel te koop komen, zodat dat niet verloren gaat.

Kleurtjes zijn leuk maar niet noodzakelijk en verpakking… gewoon een bubbelenvelop is prima :wink:

Ik ben dus op punten positief en op punten kritisch.
Dat is gericht op het willen zien slagen van dit project, beslist niet opdat het faalt.

EDIT: ik koop sowieso een tooltje.
Ik ben de opdrachtgever / eigenaar van titanium project 476, de Movado triple date, en heb vertrouwen in wat Arie maakt.

15 likes

Eens. Wil klarna afwachten. Paypal staat inmiddels op de rekening.

4 likes

Goed bezig! Ik ben benieuwd. Wil er sowieso ééntje. Niet omdat ik hem nodig heb maar omdat ik het Jan ergens wel gun ondanks dat ik vaak kritisch op hem ben geweest. Hopelijk draagt het een klein beetje bij aan de ontwikkeling van Dumet.

Want zeg nou zelf, dit is toch prachtig?

22 likes

Ja.

Eigenlijk moeten we met een paar mannen dit crowdfunden. Het is te gek voor woorden dat dit model stilligt i.v.m. die stomme wijzerplaten die extern ingekocht moeten worden.

Ook hier geldt: dit had momentum en ligt nu helemaal stil. Zouden we eens flink moeten opporren.

3 likes

:+1:

Ik had aan @Arie_Kabaalstra gevraagd of de techniek voor het kleuren van die tooltjes ook op de wijzerplaat toegepast kon worden maar heb daar helaas geen reactie op ontvangen. Zo kun je toch een mooi scala aan kleuren maken die geweldig bij dat model passen?
Of is deze techniek alleen mogelijk met titanium en is de dial van ander materiaal? Ik heb er geen know how van helaas.

1 like

Als ik op een derdehands waterfiets van Scheveningen naar New York probeer te komen, terwijl het hele strand volstaat met mensen die roepen: “Doe dat nou niet!” dan noem je het geen pech meer als het misgaat. Ik denk dat de meeste mensen daarom niet zo veel geduld meer hebben met Kabaalstra.

Neemt niet weg dat het ontwerp van de Dumet hierboven erg mooi is en dat ik straks graag zo’n tooltje koop. Uit voorraad.

6 likes

Geen idee of je dan een mooi resultaat krijgt.

Je zult de plaat moeten voorbewerken, want die moet wel perfect zijn denk ik. Net als bij vergulden wordt de uitkomst vermoedelijk bepaald door dat waarmee je start.

Ik meen dat Jan redelijk wat last van warping van de plaat had (kromtrekken) bij de bewerking (vermoedelijk te voorkomen door te etsen ipv andere bewerkingen).

1 like

Nulla tenaci invia est via.
(maar het is wel een bak extra werk die je liefst voorkomt, dat kan door te luisteren naar goed advies).

2 likes

Ad impossibile nemo tenetur.

4 likes

Kan dat prachtige horloge ook niet gewoon in de webshop van @Ruud. Dan komt Dumet weer tot leven.

Om het te koop te zetten moet het af zijn…

Zonder wijzerplaten kan Jan niet leveren.
Zodra hij platen heeft kan hij zijn horloges te koop aanbieden in de webshop.

Lijkt me goed als er dan zsm ook reviews komen .
In het Engels bij voorkeur (ook te plaatsen op de andere fora om kopers te krijgen).

Als ik op een derdehands waterfiets van Scheveningen naar New York probeer te komen, terwijl het hele strand volstaat met mensen die roepen: “Doe dat nou niet!” dan noem je het geen pech meer als het misgaat.

Ik snap wat je zegt, maar iedereen verdiend een tweede, derde etc kans. Leer van je falen, focus op de mogelijkheden en niet op de onmogelijkheden.

De mensen op de wal roepen vaak ook maar wat, heel vaak zijn ze in de materie compleet niet deskundig. Dan kan het nog steeds pech zijn.

4 likes

Ik geloof zeker in tweede kansen, maar dit:

…is wel een aandachtspuntje. Je kunt het mensen in dit geval niet kwalijk nemen dat ze een paar slagen om de arm houden.

4 likes

eens

3 likes

Jan doet mooie dingen, maar hij is erg eigenwijs en dat heeft wel gevolgen voor de perceptie van velen.

Was hij niet eigenwijs, dan kun je je afvragen of zijn projecten ooit zo eigenzinnig en bijzonder zouden zijn geworden. Vermoedelijk niet.

Enfin, ik wil graag dat dit Jan lukt (en dat daarna die Instrument-range gaat lopen).

4 likes

Gaaf design ja…

@Arie_Kabaalstra lees je mee?

Wat is of was de bedoeling, inkopen of maken?

Volgens mij maakt hij de blanks zelf.
Eerst heeft hij ze zelf getracht te bewerken, maar dat liep mis.

Ik meen dat hij t nu wil uitbesteden, maar $$$

Centenkwestie dus. Feitelijk moet ie er 50 laten etsen, zodat er ook wat voorraad is.

Arie wilde wellicht net iets teveel zelf maken in dat project.

1 like