Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Dit is precies het idee dat ik ook had.

6 likes

De groefjes zijn 7 mm, dus ik zou zeggen, een ringetje van 6mm binnendiameter en een snoerdikte van 1mm, kleiner dan 6 zou ook wel gaan, dan zitten ze wat strakker…

Ik zal thuis even kijken of ik iets heb om te passen

3 likes

Simpel.
Great minds think alike :wink:

32,50 met kleurtje, 32,50 blank. Nog meer geld verdienen zonder een next-best aan te bieden tov het concept :wink:

4 likes

Precies met de optie om gratis vrije gift te doen aan Jan. Katsching

Het idee is voor upgrades meer te vragen dan voor standaard.

4 productiestappen extra = meer werk, dus meer Euro’s.

2 likes

De prijs wordt in de markt meestal bepaald door concurrerende producten en niet door de kostprijs. Kostprijs+ is al verleden tijd. De markt bepaald, of denk je dat op een Rolex van 20.000 op basis van kostprijs+ is bepaald?

Ik ben voor Rik’s idee

Rolex sportmodel in staal --> door Rolex verkocht voor list, waarna je meteen 20% meer kunt vangen op de markt.

Rolex in edelmetaal --> is korting op te krijgen en verliest waarde op de markt.

Mijn conclusie is dat Rolex gewoon kostprijs + hanteert (met regelmatig prijsaanpassingen naar boven).

Rubbertjes moeten niet te strak zitten, maar precies de goede maat hebben, just my 0,02.

Stuur je extra rubbertjes mee met ieder tooltje?
:wink:

Dumet Condooms??

Levering na 9 maanden zeker.

3 likes

Ja hoor, precies hetzelfde als een paar jaar geleden. Zoek maar terug. De kern: zorg dat alle machines werken en alle materialen in huis zijn, bedenk wat je wilt maken, maak een exemplaar zonder oponthoud van begin tot eind, bedenk dan een productieproces dat voor jou werkt, begin met de productie in serie. Geef jezelf en je (potentiële) klanten ondertussen een reëel tijdspad en stel jezelf een harde deadline. Haal je deadline - allemaal dingen die je tot nu toe niet hebt gedaan.

Zorg dat je ondertussen een reële prijs hebt bedacht en gecommuniceerd, en dat de manier van aanbieden en leveren is geregeld. Vergeet vooral niet dat het vermarkten van je product een integraal onderdeel is van je ondernemerschap - het enige wat hiervan gebeurd is, heeft een ander voor je gedaan. Daarom: Besteed alle dingen in deze paragraaf - die jij stom en overbodig vindt - uit aan mensen die er wél iets van snappen. Er zijn er genoeg hier die het je hebben aangeboden.

Dan komt er vast iets moois uit.

9 likes

'k zal niet in ranzige details treden… maar ik weet precies wat je bedoelt… in dat geval… moeten ze inderdaad niet té strak zitten…

Ik denk dat de levensduur van deze rubbertjes lang genoeg zal zijn. als er nieuwe nodig zijn, dan is het net zo makkelijk om ze na te leveren.

dan is je rubbertje niet strak genoeg geweest…

Let’s agree to disagree.

we zijn bezig met het hele traject, en we maken iedereen hier deelgenoot van dat proces. klaar.

Nee… er zijn er genoeg die wat geroepen hebben…
Als je me echt wilt helpen, dan biedt je dat aan via PB, kom je met concrete dingen, of je komt een keer langs op de koffie, en dan kunnen we eens bomen…

En daar wil ik het qua bedrijfskunde verder bij laten.

Ik was nog van plan om terug te komen op eerdere opmerkingen, maar om eerlijk te zijn… 'k heb wel even wat anders aan mijn hoofd… Priogramma voor de dopjes is klaar, 96 regels code, met weer een slimmigheidje erin…

Weer een “Block-skip” toegepast… aan het einde van het programma, moet ik 't dopje afsteken, op 30, of 35 mm lengte, + een halfje overmaat + 2 mm voor de breedte van de beitel, dus…

T0505
G97 S1400
G00 X9. Z1. M04 M08
G00 Z-32.5
/G00 Z-37.5
G01 X-1 F50.
G00 X9.
G00 Z1.
G00 T0000 X60. Z60.M05 M09
M30

de / voor de regel G00 Z-37.5 is voor de lange dop (die met het oogje), maar, zodra ik Block-skip aanzet, dan slaat ie die regel over, en gaat ie niet verder dan 32.5 mm.

Morgen eerst eens kijken of het kabeltje dat ik heb, werkt voor de communicatie met de machine, dan kan ik em zo “overzenden”, anders zal ik em in moeten typen…

1 like

Ohja… 'k heb even een paar ringetjes uit het “1000-dingen-doosje” gevist… ø4 binnendiameter, snoerdikte 2… die zitten er mooi strak omheen

1 like

Het is alleen geen gezicht :thinking:

1 like

Kwestie van smaak… 'k vind het persoonlijk ook niet zo mooi… dunnere ringen kan wel wat eleganter zijn, maar dit is wat ik had liggen… en het werkt wel…

Wat is de reden achter de rubbertjes?

Wat betreft look, nooit doen. Ziet er ineens erg nerdy uit.

5 likes

Mwa, niks doen waar je zelf niet achter staat.
Het is geen gezicht, punt.

Ik zou hem houden zoals ie is en de eerste batch verkopen. Daar feedback uitvragen en pas dan Momentum 2.0 maken + prijs omhoog.

2 likes

Was een vraag van iemand in dit topic. Voor meer grip.

Dan zou ik eerder proberen zoals bergeon doet een iets ander textuurtje aan te brengen…

Beter goed gejat dan slecht bedacht…

Arie, merk je dat t tooltje uit te weinig grip heeft?

1 like