Ik heb een pols die aan elkaar is gezet met plaatjes, schroefjes en moertjes waar pezen en botten mee vastgezet zijn op hun originele positie. Hij werkt vrijwel weer helemaal als vanouds alleen ik kan relatief weinig knijpkracht uitoefenen zonder pijn te krijgen achteraf.
Vandaar mijn vraag om de rubbertjes, mocht het nodig zijn wil ik de optie open houden.
als je 't vorkje gebruikt, dan is de kracht die je uitoefent vooral zijdelings, ik heb 't net even getest, en ik wipte het pennetje er vrij makkelijk uit, als je drilled lugs hebt kun je de dop aan de binnenkant tegen je hand zetten, zeg maar net achter het eerste kootje van je wijsvingerā¦
Dus⦠Ja⦠ik zou zeggen dat ie wel werktā¦
want kartelen is weer een heel andere bewerking⦠en als je het strak en netjes wilt hebben, dan moet je het eigenlijk graveren, titanium is natuurlijk nogal hard, in staal ādrukā je zoān kartel er wel in. maar titanium is een ander verhaal⦠ook zit ik dan met buiging van het werk, omdat de dopjes zoān 4 cm uit de klauwplaat stekenā¦
Zou ik het op een nette manier willen kartelen, daar gaat wel weer een week werk en een meter titanium inzitten⦠bovendien, als je dat wilt anodiseren⦠dan slijt het daar wel weer eerder vanaf⦠de kleur in de groefjes blijft wel zittenā¦
er zijn al heel wat mensen die hebben aangegeven dat ze een kleurtje willen⦠dus ga ik ook gewoon Anodiserenā¦
Ik moet ze toch na alle bewerkingen borstelen/schuren, 't anodiseren is gewoon een extra stapje in dat proces⦠vind ik persoonlijk niet heel spannendā¦
@GroteBozeWolvin:
Ja, er is een vrij nauwkeurige inschatting van de kosten, omdat ik redelijk kan inschatten hoelang iets duurt om te maken.
maar de exacte productietijd is nog niet vastgesteld.
Veel verschil met de geschatte tijd zal er niet zijnā¦
Ik kreeg net via PB nog wat handige tips omtrent gereedschappen, 't zit em vooral in het materiaal waar de boortjes en tapjes van gemaakt zijnā¦
'k ga gewoon beginnen met wat ik nu heb, en dan bestel ik wel de āGoedeā tooltjesā¦