Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Ik heb een pols die aan elkaar is gezet met plaatjes, schroefjes en moertjes waar pezen en botten mee vastgezet zijn op hun originele positie. Hij werkt vrijwel weer helemaal als vanouds alleen ik kan relatief weinig knijpkracht uitoefenen zonder pijn te krijgen achteraf.

Vandaar mijn vraag om de rubbertjes, mocht het nodig zijn wil ik de optie open houden.

3 likes

Ah… dan begrijp ik waar t vandaan komt.
Fair enough… maar voor de look zie ik t liever niet als standaard

1 like

Eens, mooi is het niet maar functie boven vorm :scream:

1 like

Als dat zo is een mooi diagonaal streeppatroon erop voor de grip (en dat anodiseert nog mooier denk ik).

1 like

Zou dat wel mooi vinden… maar dan wel met kruisende diagonalen zodat je zon ruitjespatroon krijgt.

2 likes

Dat bedoel ik! (wederom iets met minds…)

Zeg @ruud hou eens op met je tweede account om jezelf een beetje op te pij@#€

2 likes

Wie zegt dat @Ruud niet mijn 2e account is?

2 likes

Ik zou willen dat ik die UGs van Bernard had. :heart_eyes:

1 like

Jouw collectie is ook bepaald niet shabby, met o.a. een hele mooie KS die je zelfs verkoopt…

Kartelen.
Is wel mooi maar heb je weer extra gereedschap voor nodig.

Dumet momentum houden zoals deze nu is!

als je 't vorkje gebruikt, dan is de kracht die je uitoefent vooral zijdelings, ik heb 't net even getest, en ik wipte het pennetje er vrij makkelijk uit, als je drilled lugs hebt kun je de dop aan de binnenkant tegen je hand zetten, zeg maar net achter het eerste kootje van je wijsvinger…
Dus… Ja… ik zou zeggen dat ie wel werkt…

4 likes

Heb er 8 of 9…

Wel erg belangrijk… gebruiksgemak.

1 like

Yes!..

want kartelen is weer een heel andere bewerking… en als je het strak en netjes wilt hebben, dan moet je het eigenlijk graveren, titanium is natuurlijk nogal hard, in staal ā€œdrukā€ je zo’n kartel er wel in. maar titanium is een ander verhaal… ook zit ik dan met buiging van het werk, omdat de dopjes zo’n 4 cm uit de klauwplaat steken…

Zou ik het op een nette manier willen kartelen, daar gaat wel weer een week werk en een meter titanium inzitten… bovendien, als je dat wilt anodiseren… dan slijt het daar wel weer eerder vanaf… de kleur in de groefjes blijft wel zitten…

3 likes

Eens. De eerste serie zo laten als hij nu is.
Op basis van de feedback een tweede serie maken!

Gewoon boem, 50 maken, verkopen en dan o.b.v. vraag anodiseren.

:roll_eyes:
Jouw uurtarief, materiaal, afschrijvingen, kosten, gewenste marge zijn allemaal bekend (hoop ik toch… van harte)
Dan zijn de

dat dus ook.

1 like

er zijn al heel wat mensen die hebben aangegeven dat ze een kleurtje willen… dus ga ik ook gewoon Anodiseren…

Ik moet ze toch na alle bewerkingen borstelen/schuren, 't anodiseren is gewoon een extra stapje in dat proces… vind ik persoonlijk niet heel spannend…

@GroteBozeWolvin:
Ja, er is een vrij nauwkeurige inschatting van de kosten, omdat ik redelijk kan inschatten hoelang iets duurt om te maken.
maar de exacte productietijd is nog niet vastgesteld.

Veel verschil met de geschatte tijd zal er niet zijn…

Ik kreeg net via PB nog wat handige tips omtrent gereedschappen, 't zit em vooral in het materiaal waar de boortjes en tapjes van gemaakt zijn…
'k ga gewoon beginnen met wat ik nu heb, en dan bestel ik wel de ā€œGoedeā€ tooltjes…

3 likes

prima, maar als er 30 zijn die root beer willen en 5 die goud willen, dan is t wel handig om af te stemmen op de vraag :wink:

Stelletje metromannen met je kleurtjes :sweat_smile:
Staat beter bij je handtas.

6 likes