Die heeft iedere competente armydump op voorraad .
Al 40 jaar heb ik zo’n ding bij me…
toen…
Een zeiltocht met vrouw lang geleden, in een 16²tje, vooronder vol blikvoer, gasstelletje, wijn…
maar toen…
dat moment dat je 'savonds laat ergens bij Eernewoude midden op een meer aan een piepklein eilandje ligt en wat te eten wilt maken…
Zo’n oepsmomentje.
Blij dat ik 'm bij me had.
Niet meer.
Daar heb ik mijn “EDC” voor…
die koorden… daar heb ik er heel wat van geknoopt in mijn diensttijd (ik moest nog, zo oud ben ik inmiddels)
en er waren er geen 2 hetzelfde…
'k moet ook nog ergens zo’n klein blikopenertje hebben… geen idee hoe ik eraan kom, en waar ie nu is
In België is een legerdump zeldzaam geworden en die blikopeners vind je er niet.
Die zaten vroeger standaard in de rantsoenen.
Google “army can opener” en de shopping staat er vol mee… Verzenden bijna duurder dan het stukkie metaal
Nou wat ik daar zie is een PSU mes dus dan zal die blikopener ook uit je dienstplichttijd komen.
Hoewel de blikopener niet in je psu zat maar bij ieder noodrantsoen wat je bij de oefeningen kreeg.
(inclusief pakje van 10 Consi cigaretten) tijden veranderen gelukkig
Sorry schat maar dat is niet deze originele.
Mag er bij nader inzien voor mij 3 worden
Dat klopt lekker ding, die originele van hem is zoek
Maar google is je vriend… Het echte spul is vast ergens te vinden.
Edit: deze lijkt me legit genoeg
Sleutelbos in je broekzak lees ik steeds in dit topic……over comfortabel gesproken
(Zo’n zakmes ook niet trouwens)
Om eerlijk te zijn… Ik merk daar niet veel van, dat zakmes heb ik toch elke dag bij me.
Wat de maatvoering van het tooltje betreft… ø8 mm (even dik als een BIC Crystal balpen), en 74 mm (ongeveer de lengte van een hedendaagse autosleutel, dat wil zeggen.mijn autosleutel… (Volvo V40), en dan heb ik nog een losse zender voor de centrale vergendeling.
Even meedenkend: kan dat niet beduidend korter? Aangezien je er altijd één dopje op houdt van de kant die je op dat moment niet gebruikt, kun je die als steel gebruiken en heb je dat hele middenstuk eigenlijk niet nodig om hem beet te pakken. kleiner = fijner voor dit soort tooltjes denk ik, als het in je broekzak moet passen.
Hoe groot is de doorsnee van een ‘paracetamol’?
eens, maar de lengte van het middenstuk wordt mede bepaald door de inzetjes… en vanwege de levensduur en “Servicability” is het plan om inzetjes van Bergeon te gebruiken… dan heb je sowieso goede kwaliteit inzetjes, en kun je ze indien versleten/beschadigd gewoon vervangen…
I’m in Arie. Mooi idee dit zo…
Prachtig initiatief Ruud
Komaan… dat kun jij durven!..
ik heb onlangs op dat Emcootje dat ik voor mijn vader heb opgeknapt ook Titanium staan draaien… op 0.025mm zuiver… gewoon effe snel… ohja… met de bril… want ik had alleen een lang stuk titanium ø10, en dat paste niet in de spindel…