Weinig aandacht voor "echte" dressers of zie ik dit verkeerd?

Daar wisten ze in Rusland wel raad mee

3 likes

Ik heb daar over zitten denken voor ik 'm postte, maar als het puur om de stiksels gaat, mogen we het dan al een brogue noemen? Ik had altijd een ander beeld bij brogues, maar ik zal je eens fluks PMmen zodat ik bij de zaken in kwestie ingelicht kan worden.

Het is niet makkelijk om onopgeleide boerenpummel te zijn in dit tijdsgewricht.

Vooruit, 't is een semi-brogue. Een fullbrogue zou inderdaad wingtips hebben en een medaillon. In de City zul je beide categorieën weinig tegenkomen.

Dat boerenpummelgehalte valt wel mee, geloof ik. Mocht je nog een vakantie naar Italië op de planning hebben staan dan zou ik daar mijn slag slaan. Veel keuze en goede prijs-kwaliteitverhouding.

1 like

Eens James! de gemiddelde Nederlander minacht zichzelf door te pas en te onpas jeans te dragen

Is dit een “echte” dresser? of is die daar te grof voor?

Ondanks dat ik wat ruimere regels hanteer voor wat ik onder een pak draag (tot 40mm, leren band en niet te dik), kan een ‘echte’ dresswatch voor mij fantastisch zijn. De toppers zijn voorbeelden van perfectie en eenvoud en wat mij betreft het ultieme stijl statement.

Van mij mogen ze meer aandacht kijgen hoor!

4 likes

Als je al geruime tijd aan het zoeken bent zou je eens kunnen binnenlopen bij shoes and shirts in Maastricht… daar hebben ze dat allemaal! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mocht je in Amsterdam zijn loop eens binnen bij Zwartjes

3 likes

Wederom dank je wel voor de prachtige uploads!!!
Al jullie reacties met evt toevoegingen hebben me op een bijzondere wijze geprikkeld…

Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van dresswatches

4 likes

Een man met een baard is niets waard; een man met een snor is een lor.
Wat een onzin! (Al ben ik zelf een gladjanus).

Genoeg dressers ook hier!

6 likes

Ik heb er persoonlijk helemaal niks mee en vind 8 op de 10 dressers gewoon lelijk :zipper_mouth_face:

Dat heb ik nou met al die duikhorloges😊

3 likes

De lijst van @koetsjh is nogal, eh, restrictief, ik ben het meer eens met de visie van @Tompj. Desalniettemin geloof ik dat ik Lume zie. :slight_smile:
Damn. Toch een dressy sportshorloge.

1 like

Prachtig allemaal. Ik ben gek op dressers. Mijn gouden Palerma ook helemaal het einde wat mij betreft. En wat een snoepgoed komt ook hier voorbij :yum::yum:

Prachtig topic, maar ik heb verdomd weinig dresswatches voorbij zien komen.

1 like

Vandaag een nieuwe dresser (voor hedendaagse begrippen) gekocht geïnspireerd op een horloge uit de jaren 50.

6 likes

:confused: Ik heb mijn mening over wat voor mij een dresswatch zou kunnen zijn.
Wat is dan voor jou een dresswatch?

Dun, max 40mm, 2 wijzers, geen datum.


5 likes