Weinig aandacht voor "echte" dressers of zie ik dit verkeerd?

Een beetje vreemd ben je natuurlijk ook wel…

Reinard Frans al geprobeerd?

Binnenkort wil ik deze af en toe gaan dragen als dress watch… @anon50762135EV : post de houten plank maar!

3 likes

Ja, daar ga ik nooit meer naar toe. Ze hebben welgeteld een paar oxfords in hun collectie, maar toen ik er ooit een paar andere schoenen kocht zou 45 een tikkeltje ruim zijn, terwijl 44 een tikkeltje krap zat.

Hebben ze me een paar schoenen verkocht omdat ze bezworen dat 44 uit zou lopen, wat niet echt waar bleek te zijn. Ik heb die dingen niet al te lang vervloekt, en ben tot de conclusie gekomen dat de verkopers van die ballentent geen interesse in de klant hebben. Ze liggen nog op Zolder in de doos.

Dat was Reinhard Frans in Zwolle.

Geïnspireerd door de mooie Cocktail Time is dit mijn nieuwe NA, met dank aan @Rafke7 voor de gouden tip👍

9 likes

Ik vond de klantgerichtheid en service juist heel goed. Voor 150 euro echt goed paar handgemaakte schoenen. Bij mij ging dat uitlopen wel op en ze zitten perfect. Ik heb deze jongens (off topic).

1 like

Hee! Een SDGM, die zie ik hier niet vaak. Althans, van anderen. :slight_smile: Gefeliciteerd. Erg fijn horloge.

2 likes

Is dit wel een “echte”? Er moet alleen een wat minder grove band op nog.

4 likes

De Piaget is prachtig maar de Breguet vind ik l…k (ik durf het bijna niet te zeggen…

He, Motoschooltje, welk typenummer heeft deze Seiko?
b.v.d. Bart

SDGM001. Werd oorspronkelijk op stalen bracelet geleverd:

Maar is een goede bandenswapper, zij het binnen een bepaald palet vanwege de champagne dial:

Mooi ding. Als je er een vindt, tweedehands, gewoon doen. DiaShield en drilled lugs, 100m WR, perfecte klok. Zit een 6r15 uurwerkje in.

7 likes

Hele mooie🖒😍

Inderdaad de SGDM001. Uit productie maar nog her- en der te vinden die ban mij is van de december 2016 en komt deze week. Ik zal er een NA topic aan wijden als ik hem een weekje of wat gedragen heb

2 likes

Prachtig topic geworden…:relaxed:
Thanks allemaal!!!

een duur horloge, handgemaakte schoenen, een geweven overhemd met een dure zijden das en toch een oude spijkerbroek. Wat is hier jouw probleem? :innocent:

Hier geen officiële dresseren, maar voldoende die in de buurt komen:



4 likes

Mijn dresser voor vandaag.

1 like

Wat een officiële dresswatch is, heeft m.i. ook met persoonlijke smaak te maken.
Ik vind alleen een uren- en een minutenwijzer persoonlijk te minimaal.
Voor mij zou onderstaande een prachtige dresswatch kunnen zijn.
Ik hoop hiervoor het benodigde budget bij elkaar te kunnen sparen…

6 likes

Die zie ik als een mooie opvolger van m’n Sarx033 , ooit…

1 like

Een “dresser” is natuurlijk een vrij ingetogen horloge. Zo ook de dragers van een “dresser”.
Veel mensen vinden het leuk om hier hun mooiste horloge te laten zien. Ze zijn er, in mijn ogen terecht, trots op. Hebben er doorgaans lang voor moeten sparen en vinden het leuk als het horloge opvalt. {Dit is mijn opvatting, mijn waarheid en die kan natuurlijk afwijken van anderen hun waarheden)
De mensen in mijn omgeving met een echte dresser willen eigenlijk helemaal niet opvallen. Dragen hun horloge omdat ze hem mooi vinden. Niet om indruk op anderen mee te maken.
Ik ben helaas niet in het bezit van een echte dresser.