Weishi Timegrapher

Hallo horlogeliefhebbers,

Om mijn amateur hobby wat verder te verdiepen, overweeg ik een Timegrapher aan te schaffen. Ik las op HF over de prima apparaten van Weishi (1000 en 1900).

Zie zelf niet echt de grote verschillen (behalve de prijs :smiley:), maar ik wil wel graag een juiste keus maken. Heeft iemand ervaring met een van beiden?

En eventueel een paar betrouwbare verkoop adressen binnen Europa?

Bedankt!

1 like

Ik heb de 1900, die een flink groter scherm heeft dan de 1000; tevens heeft deze een gitzwarte achtergrond, bij de 1000 is die helder blauw. De zwarte achtergrond leest heel goed af, en bovendien is het een kleurenscherm; bij een scheeftik (beat-error) zie je een lichtblauw en een oranje lijntje naast elkaar lopen. Als de scheeftik 0 is, vallen ze samen als een blauw lijntje. Het mooie is, dat bij het verstellen van de pitonhouder, je het oranje lijntje ofwel onder, ofwel boven het blauwe lijntje ziet.

Op die manier weet je dus welke kant je de pitonhouder op moet schuiven; een ā€œfeatureā€ die zelfs geen enkele Witschi heeft, bij mijn weten. Kan veel tijd schelen met afregelen.

Het beste kun je denk ik kopen via een (willekeurige) vanuit Engeland werkende eBay-verkoper. Dan heb je gegarandeerd geen invoerkosten.

Hier even een paar voor/na service pics.

De microfoonkabel is een beetje stug, daā€™s eigenlijk het enige puntje. Valt wel mee te leven. Zie de laatste pic; hij zwiept alles opzij wat in zā€™n pad komt als je de houder verdraait. :wink:

8 likes

Ik heb sinds kort de 1000, hier overgenomen van een sympathiek forumlid en ben er zeer tevreden over. Het verschil tussen Peter @PeterLC en mijzelf is dat ik niks van horloges snap en hij alles. Dat is gelijkertijd het verschil in gebruik denk ik. Het blauwe scherm leest onder bepaalde hoeken inderdaad iets minder scherp af en als je het veel gebruikt bij afstellen/reperatie dan is zoā€™n zwart scherm veel beter. Ik gebruik die van mij eigenlijk alleen om te zien of mijn horloges nog (redelijk) goed lopen, om snel te weten of ik een puinhorloge heb gekocht die door Peter weer hersteld moet worden :wink: of om aan te tonen bij verkoop dat afwijking, amplitude en beat error nog goed zijn.

Mijn ervaringen met de microfoonkabel zijn identiek :angry:

Ik denk dus dat de mate en wijze van gebruik bepalend is voor het type wat je wilt kopen.

6 likes

Ik heb zelf de Weishi 1900 en ben daar erg tevreden over.
Had hem in eerste instantie in China besteld, maar toen bleek na enkele weken dat ze mijn adres daar niet konden invoeren en dus ook niet konden verzenden.
Ik was het wachten beu en heb hem toen via Ebay in Duitsland besteld en een paar dagen later had ik hem in huis.
Heb echter wel de hoofdprijs betaald.

1 like

Ik stelde een paar weken geleden dezelfde vraag aan Peter, en wil er zelf ook eentje aanschaffen. Misschien dat een rondvraag meerdere geĆÆnteresseerden oplevert en we een gezamenlijke inkoop kunnen doen?

2 likes

Dank allen voor de support en duidelijke plaatjes :+1:

De 1900 heeft wel een hele handige extra feature voor beat-error afstellen :ok_hand: Ik ga daarom dus met voorkeur op zoek naar dit model.

3 likes

Laat ons verder weten :wink:

Uit China (Aliexpress) rond de 160 euro excl importkosten :neutral_face:

1 like

Misschien een uitpaking report als het aangekomen is ? :slight_smile:

Dan zou ik eerder in de UK gaan shoppen.

Sneller in huis en geen gedoe met invoer ed. Wellicht met wat meer zoekwerk, dat je nog iets lager kan uitkomen.

1 like

Heb nog niet besteld hoor, ben nog zoekende :wink:

Top, die eerste had ik gevonden. Bij Amazon eens verder kijken :grinning:

Staat ook nog een tweedehands tussen, wellicht is het iets.
Overigens als tweedehands geen probleem is, zou ik overwegen om even te wachten. Zie ze toch met enige regelmaat voorbij komen.

Zelf onlangs ook een timegrapher gekocht en zodoende een tijdje van alles tegen gekomen. :slight_smile:

@bidle Dank je! Ik heb al een oproepje geplaatst in het gezocht topic :slightly_smiling_face:

vreemd genoeg staat bij EcoWorthy in de beschrijving Timegrapher 1000
En aan hun fotoā€™s zie ik het verschil niet

Zie het nu ook had de omschrijving niet gelezen.

Maar zodra hij Nederland binnen komt, moet je nog BTW en invoerrechten betalen. Laat nog even weten hoeveel je moet dokken als de rekening komt.

Kan meevallen, heb er vorig jaar ook een uit China laten komen; geen invoerrechten hoeven betalen. :sunglasses:

Prima timers, maar kijk ook eens naar oudere tweedehandse time machines.
Die zijn ook nog in overvloed te koop en zijn zeker zo nauwkeurig. Zie de test resultaten die ik heb gedaan.
Kijk een naar de volgende topic, daar heb ik een test gehouden met een paar oudere machines en de timegrapher. Geen enkel verschil in meetwaarden.

Kort geleden een timegrapher 1000 binnengekregen vanuit China, besteld bij Ali, ā‚¬108 incl verzending en geen verdere kosten.

1 like