Wel of geen horloge dragen?

Nooit op aangekeken dus…:wink:

1 like

Ik heb een caravan! En bijpassend horloge, bijna net zo oud. En berg weggetjes zijn tegek! 3 weken lang motor rijders laten schrikken! Geweldige hobby!

1 like

Een beetje zoals een woordenbouk bedoel je?

3 likes

Noodzakelijk is het niet, maar ik bekijk de tijd liever op mijn horloge dan de smartphone. Daarnaast is het een leuk stukje techniek of het nu quartz of mechanisch is.
Misschien maar goed dat ik nog geen smartwatch heb, straks bevalt dat zo goed dat al mijn horloges op het blauwe gedeelte staan :hushed:

1 like

Beiden elkaar respecteren lijkt me beter…:+1:

1 like

Ik deel die mening niet, ik denk dat er talloze gelegenheden zijn dat er echt niet zo veel tijdsbronnen in je omgeving zijn dat je ten alle tijde gemakkelijk de tijd kunt aflezen. Om te beginnen meestal op restaurant heb je niet onmiddellijk klokken in het zicht (op het zou moeten zijn dat je op de kerktoren uitzicht hebt…), tijdens het maken van een strand/bos/bergwandeling weinig kansen dat je daar veel klokken tegen komt.

De brave man had het natuurlijk ook over die smartphone/gsm/telefoondinges die de meeste van ons ten alle tijde bij ons moeten hebben, want… je weet nooit dat je onbereikbaar zou zijn. Die heeft natuurlijk ook een ingebouwde klok maar zeg nu eens zelf een vlugge blik werpen op een horloge of die gsm uit je broekzak zitten peuteren open doen opstarten bekijken en dan terug wegmoffelen in die veel te kleine zakken van je spannende jeans terwijl je neer zit, of aan het wandelen bent.

Neen het getuigt volgens mij van veel meer smaak om een horloge te dragen en te bekijken dan constant met je smartphone bezig te zijn…

Of een horloge dan een ingetogen werk instrument is, dan wel een veel te uitbundige uiting van persoonlijke smaak is dan nog een totaal andere discussie…

En neen volgens mij zijn polshorloges niet noodzakelijk juwelen, voor mij zijn ze ook gewoon instrumenten die ik gebruik om de tijd op af te lezen (en ja natuurlijk sommige horloges kunnen juwelen zijn of net zo dat sommige juwelen horloges kunnen zijn). En het verhaal dat x tijd geleden niemand een horloge had heeft niets te maken met vandaag. 60/70 jaar geleden had de arbeider ook geen wagen gaan we daarom nu ook zeggen dat arbeiders geen wagen mag hebben? Telefoon in huis wie had dat vroeger, enkel de dokter, notaris en burgemeester en ga zo maar door…

Ik begrijp dat sommige mensen geen horloge willen dragen, maar net zo hoop ik dat zij begrijpen dat wij het wel doen…

3 likes


Ik begrijp dat sommige mensen geen horloge willen dragen, maar net zo hoop ik dat zij begrijpen dat wij het wel doen…
[/quote]

Ha ThaPapper; en als ze het niet begrijpen is het wat mij betreft ook oke

1 like

Hallo 2002 !!! :smile:

3 likes

Ik had het niet over het opendoen van de gsm maar van de cover die om die veel te dure en breekbare smartphone moet om hem nog enigzins te beschermen…

2 likes

Die cover hoef je toch niet op te starten, telefoon trouwens ook niet :wink:

1 like

Neen maar die moet je wel opendoen, en dan starten ze hun smartphone op… en liefst nog met vingerafdruk die eerst mislukt en dan maar een code ingeven…

1 like

Nee, dat hoeft niet, Tijd wordt zonder code of vingerafdruk weergegeven.
Al met al was het maar een geintje, ik dacht ook niet dat u jaar 2002 was.

1 like

Voila, leven en laten leven, helemaal eens!:+1:

Ik begreep wel dat het een geintje was daarom dat ik de lange weg genomen heb om het horloge te laten weergeven :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Aan knopje duwen en voila…

En dan saampjes gezellig in een restaurant, ieder met de eigen gsm aan de gang… :grin:

2 likes

Mooie post, dank! :+1:

1 like

Je betoog is i.h.a. niet onredelijk, maar op dit stukje moet ik even reageren.
In de tegenwoordige tijd (i.e., ik ben geen loonslaaf meer) heb ik het voordeel om van de de luxe te kunnen genieten om uitsluitend op restaurant te gaan met mensen die ik graag mag, of méér. Dan geniet ik van het gezelschap, de conversatie en het fijne voer dat me voorgezet wordt. Ik draag altijd een horloge, maar op die momenten heb ik absoluut niet de behoefte om te weten hoe laat het is. Dan kijk ik dus noch naar de wijzerplaat van mijn polsornament, noch naar het scherm van mijn telefoon.

3 likes

Herkenbaar! :innocent:
Op restaurant= België ?

2 likes

Ja maar omdat jij in dat geval niet wenst te kijken zou dat niet moeten de norm zijn (dat is jouw wens die ik heel goed begrijp). Als ik op restaurant ga om te genieten dan maakt tijd mij ook niet zoveel uit, en zal ik misschien wel eens kijken op mijn “polsornament” maar dat zal dan meer gebeuren uit gewoonte dan uit noodzaak (je begrijpt waarschijnlijk heel goed wat ik bedoel) als ik echter op restaurant eet om mij te voederen en daarna ergens op tijd te zijn zal ik waarschijnlijk wel wat meer kijken en er ook wat beter op letten (ik probeer er echter wel een gewoonte van te maken op restaurant niet naar mijn telefoondinges te kijken (ook voel ik niet de noodzaak om van mijn voedsel foto’s te maken en te delen met mijn virtuele vriendjes die op dat moment niet bij mij kunnen zijn)

1 like

Oké in het restaurant dan… maar ik beken ik ben schuldig

3 likes