Wel of geen horloge dragen?

:pray::relieved:

Zou The Joker dan toch…….?

1 like

Ik ga mijzelf opofferen. Ik heb er lang over na gedacht, maar vandaag ga ik op onderzoek uit. Vandaag, dames en heren, heb ik de voordeur achter mij dicht gedaan zonder een horloge om te doen.

To be continued.

5 likes

He took one for the team!

2 likes

Niet zozeer het feit dat je overal de tijd kunt aflezen, op je telefoon, in de auto, als je op pc of tablet zit, de magnetron, de mediabox en wat al niet meer, al of niet binnenshuis of daarbuiten, maar wellicht ietsje off topic: ik kies er ( te vaak?) voor om geen horloge te dragen uit angst voor beschadigingen. Er is hier in 2009 een topic over geweest zag ik en in het Topic, kras: polijsten of niet, wat nu nog in de burelen staat, zijn hierover ook verschillende meningen. Zelf zou ik knap beroerd worden van een flinke kras op één van mijn laatst aangeschafte klokjes. Een ander ook, maar vindt dat dit een horloge doet “leven”. Ik heb een horloge wat ik standaard draag bij het klussen, een Pulsar, die al flink gehavend is. Of kies er voor dan geen horloge te dragen. Denk wel, en vindt eigenlijk ook wel dat ik te voorzichtig ben met veel horloges uit mijn verzameling, vooral de duurdere. En zo krijgen ze te weinig draagtijd, wat ook weer zonde is natuurlijk. Tja, wat is wijsheid en wat zijn jullie ervaringen hiermee eigenlijk?

2 likes

Take it like a champ en door. Ik zit nog in de honeymoon met mijn DJ en ik ga de eerste kras maken. Die gaat pijn doen (heel veel), maar ik kijk er wel naar uit om over 15 jaar naar een afgedragen DJ te kijken. Dat hoort erbij, vooral als je de beschadigingen zelf hebt veroorzaakt.

Luister naar @SwedishChef, hij noemt het “meer karakter dan eerst”

Meer dan zonde.

4 likes

Gewoon dragen, daar zijn ze voor, of hij nu €100 of €10000 kost. Opbergen en niet of nauwelijks dragen is zonde, vind ik.

2 likes

Je zult herdacht worden als de held die je was, zonder enige moeite zoveel zelfopoffering tonen dat verdient respect, heel veel respect :clap::+1::clap:

3 likes

Een ring is geen sieraad, het is slechts de hedendaagse versie van wat de Engelsen ‘ball and chain’ noemen.

2 likes

Voor mij ook een heel bekend verhaal.
Zo lang ik denk dat een horloge blijft, draag ik hem veel. Wanneer dan de twijfel weer toeslaat, verdwijnt het horloge in mijn bescheiden kistje om hem onbeschadigd te houden.

Geprobeerd:

• een tegimented Sinn
  • geharde Damasko
  • richting vintage (al wat “voor beschadigd”)

De Sinn U1 voldoet nu overigens goed als vakantie horloge maar gehard of tegimented beperkt natuurlijk de keuze wel enorm…

Maar de enige echte oplossing is idd acceptatie (en wat langer genieten van een horloge denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Klasse, dank voor het onderzoek! :muscle:

1 like

Ik word niet goed van de kreet: dat noemen ze “KARAKTER” .

Ik noem het gewoon BESCHADIGD.

klaar

4 likes

Ik snap dat je een dress watch (of om het eender welk horloge) wilt ontzien. Maar als je een horloge hebt met een rol (beater) die jouw Pulsar kennelijk vervult hoef je toch nooit zonder rond te lopen? Ik denk dat je het gewoon stiekem lekker vind om blootgepolst te lopen. :point_up::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dus je hebt geen horloge wat de klappen opvangt want dan wordt die beater zo lelijk? Of wat doe jij dan anders in geval van klussen/sporten etc.?

1 like

ik ben gewoon voorzichtig.

:wink:

2 likes

is het vol te houden?

2 likes

Ik denk dat zuinigheid met spullen van nature ingebakken zit bij veel mensen, dus dat geldt dan ook voor horloges en eventuele daling in waarde door beschadigingen helpt ook niet mee.

Wel fijn op een horloge forum trouwens want dan kunnen meerdere mensen plezier hebben van een net horloge. :+1:

Het is wel vol te houden, maar ik merk dat ik vaker naar mijn pols kijk dan ik verwacht had. Ergens hoop je onbewust de tijd mee te krijgen, wanneer je pols kijkt. Maar helaas. Ik merk dat ik nu ook een lichte hekel krijg aan mijn silicone telefoonhoes, die continu mijn broekzak binnenstebuiten trekt wanneer ik naar mijn telefoon grijp om de tijd te af te lezen.

2 likes

Sowieso doen.

2 likes

Voorzichtigheid en hoe je met je spullen omgaat dat is natuurlijk een deel van wie je bent, maar met het tweede stukje van je zin heb ik meer moeite, waardedaling??? Alle horloges die ik tot nu toe gekocht heb heb ik voor mezelf gekocht (behalve degene die ik weggeven heb als geschenk maar die tellen niet mee natuurlijk). De waarde van een horloge is voor mij dus niet kleiner na een eventuele deskdive dan ervoor. En als anderen dan niet meer zouden kunnen genieten van mijn horloge is dat jammer voor hen en niet voor mij… Natuurlijk ben ik wel voorzichtig met mijn horloges maar dat heeft niets met een eventuele waardevermindering te maken…

1 like