Wel of geen horloge dragen?

En wat als je een horloge draagt van 5000 piek en er komt een flinke kras op?

Wat doe je dan met je BESCHADIGING?

1 like

Krasjes zijn sowieso onvermijdelijk als je een horloge draagt, daar kan je niet omheen. Ik zou me er niet te druk over maken.

1 like

Ik koop een horloge niet voor financieel voordeel maar om van te genieten en schrijf bij verkoop altijd af. Wanneer ik echter zeker weet dat een horloge verkocht gaat worden, vind ik het zonde wanneer het alsnog zou beschadigen. De afschrijving wordt dan nog hoger en wellicht wat minder plezier voor de volgende eigenaar…

1 like

dat zou sneu voor degene waarvan het horloge is, want ik heb geen horloges in die prijsklasse, of zelfs daar maar in de buurt komen.

2 likes

Maar daar gaat het helemaal niet om.

Jij gooit dit erin:

Wat doe jij dan bij het horloge waar je gek op bent? Ongeacht of het pijn in de knip doet of niet.

Daar gaat het toch meer om? :upside_down_face:

2 likes

blijf je nou net zo lang zeuren totdat je gelijk krijgt?

jij je zin.

2 likes

Daar kies je zelf voor Wout.
In NL mag je niet tegen je zin in in het huwelijk worden gehouden.
Zodra jij vindt dat het “duurzaam is ontwricht” dan is dat zo en mag je - al dan niet gebruik van wat zeep of niveau - de ring van de vinger laten glijden.

2 likes

:joy:

Ik vraag me af wat je actie is als het horloge waar je gek op bent beschadigd is. Is dan de liefde helemaal voorbij? Of hap je gewoon je onvrede weg en kun je er nog van genieten?

2 likes

Benieuwd naar je eerste hele vette kras op je DJ en wat dat met je doet.
Persoonlijk BAAL ik er enorm van als mijn horloges beschadigd raken.
En waardevermindering is echt wel een dingetje.
Heb nog nooit een horloge verkocht maar wil wel dat mijn verzamelingetje op waarde blijft.

Ik draag overigens bijna altijd een horloge - ook 'snachts, ook in de sauna, ook tijdens het sporten, etc…
Alleen onder een smoking niet.
Er is er altijd wel eentje die bij de gelegenheid past.

3 likes

De waarde moet je de deur uit doen anders gaat het genieten van het horloge er echt onder leiden, voor je het weet heb je slapeloze nachten omdat er een kras op je precious is gekomen.

1 like

Hij stelt je een vraag en jij weigert hem direct te antwoorden, vandaar dat hij doorvraagt… :wink:

2 likes

dat is omdat ik mijn mening geef, en niet uit ben op een discussie. Stond ook als afsluiting “klaar”

1 like

Wat was het heerlijk geweest hè, als het voeren van dit woord ook daadwerkelijk discussies zou stoppen.

Vrouw van Drebin: "Schat, godverdomme ik heb al zo vaal gezegd dat…"
Drebin: "Klaar"
Vrouw van Drebin: “Oke, biertje?”

7 likes

vaal, dat is inderdaad ook niet echt duidelijk…

3 likes

Ik ga er van uit dat zodra ik de deur dicht getrokken heb bij het verlaten van de AD juwelier winkelier ik al op z’n minst 21% kwijt ben (die gaan hier naar de staat en noemen BTW), en dan verminderen de meeste uurwerken met ouder worden ook nog wat van hun waarde… (enkel topstukken blijven eventueel nog op hun waarde, en de echte top topstukken kunnen eventueel nog wat winnen). Dus mijn verzameling is veel minder waard dan wat ik al in geld heb uitgegeven ervoor…

1 like

Ze mist drie tanden Zou ze nog hebben als “klaar” daadwerkelijk zou werken :wink:… Maar het is wel een hele lieve meid

2 likes

ja en als je ze dan ook nog allemaal even langs de spachtelputz trekt of er lekker mee aan je brommer gaat sleutelen, dan gaat het helemaal hard …

2 likes

Wat komt jouw mening boos over, komt vast door de hoofdletters.

3 likes

Ja natuurlijk en daarom ook dat enige voorzichtigheid er wel moet zijn, maar daarom doe je dat niet uit vrees voor de waardevermindering, maar eerder uit liefde voor je mooi horloge als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

En de tijd van knutselen aan brommers ligt toch wel al heel ver achter mij hoor daar moet je geen schrik van hebben dat mijn horloges daar zouden aan beschadigd raken… :innocent:

2 likes

Dank allen. insert tromgeroffel Ik heb het overleeft!

Maar zoals ik een paar uur geleden al aangaf, was de ervaring toch wel een beetje een tegenvaller. Ik dacht namelijk dat ik niet zo afhankelijk zou zijn van een horloge. Een horloge draag ik omdat ik de techniek mooi vindt en daarnaast mag daar ook wel de juiste uitstraling aan vasthangen. Je vindt namelijk iets mooi, of niet.

Tuurlijk, ik kan de tijd aflezen van een telefoon, laptop of een (kerk)klok. Toch zit het aflezen van de tijd op mijn pols er dermate diep in, dat mijn ogen steeds de pols zochten. Er is nog geen sprake van gewenning en aan het gemis. Ik ben blij dat ik dadelijk weer mijn horloge om de pols schuif.

Mijn dag is weer stipt, mijn dag is weer goed.

4 likes