Er zijn talloze factoren die bepalen of je als bedrijf iets wel of niet kan doen: financiële situatie, beslissingsangst, durf, marktkennis, marktomstandigheden, personeel, investeringen, prioriteiten, etc etc.
Het zijn beslissingen van het management mbt deze factoren die bepalen hoe een organisatie de toekomst ingaat.
1 brok emotie.
Maar lekker kopen wat je zelf wilt en niet bezighouden met wat anderen vinden dan wel denken. Mensen hebben altijd een mening, of je nu met PP loopt of een Swatch.
Ik denk het wel. Misschien zien ze het, maar het is maar incidenteel dat je iets erover hoort van een ander.
Dat geld aan een horloge geef je met name uit aan jezelf, en omdat jij het mooi vindt, of er meer zelfvertrouwen van krijgt, of omdat je denkt dat je iets extra’s erdoor uitstraalt.
Zou geen factor moeten zijn.
Sterker nog, ik denk dat dat het percentage nog veel hoger ligt.
99% zou betekenen dat 1 op de 100 mensen ziet en snapt wat je om je pols hebt. Volgens mij is het percentage dat jouw horloge ziet en begrijpt nog veel lager dan dat.
Ik heb in al die jaren vrijwel nooit gemerkt dat iets wat ik draag wordt opgemerkt.
?
99,9%
99,99%
Dat deed men vroeger ook altijd door 1,3 16-valve achterop die auto’s te zetten, of dat soort teksten. Het enige wat ik op de ouwe Corolla van pa kon vinden was de klep voor de benzine-dop.
Evengoed: Leuke throwback tekst. Ik mag ze wel, die smileys.
Yup.
De kracht van marketing. Iedereen denkt dat z’n leuter 15cm langer wordt omdat ze astronaut/soldaat/voetballer/avonturier worden wanneer ze zo’n ding kopen.
Maar inderdaad: 999 van de 1000 man zien niet wat jij om je pols doet. Interesseert ze niet. Of als het ze al intereseert zeggen ze uit piëteit niks.
Ah, je hebt inderdaad een Tudor nodig. Of een betere stroom van inkomsten.
1%-mensen hebben misschien ook wel een Rolex, ergens in een laatje, maar die kopen eerder een Greubel Forsey, Patek, Vacheron, of Richard Mille. Of dat van betere smaak getuigt weet ik niet altijd zeker, maar one man’s golden Rolex Daytona is another man’s 20 buck Casio, moet je maar denken.
Kwa Rolex denk ik dat dit cijfer inderdaad heel erg anders ligt.
Iedereen die naar tennis of F1 of andere races kijkt ziet het merk Rolex voorbij komen. 12% van de NL kijkt sinds max verstappen F1.
Daarnaast elk persoon dat tegenwoordig een fout influencer volgt die laat zien wat die koopt heeft wel is een Rolex in beeld gezien.
Er is een tevens een hele goede docu kan even niet op de naam komen over kinderen.
En merken dat als ze nike of adidas zien ze messi of ronaldo riepen.
Dit is met Rolex niet veel anders ik denk dat deze cijfers eerder naar de 40% gaan helemaal van Rolex.
Tevens ook de redenen en het gevaar dat ze zo populair zijn en gejat worden.
Daarnaast is er een verschil van mensen die er bewust van zijn en er ook echt mee bezig zijn. Mijn moeder zal altijd een rolex herkennen maar is er niet zo veel mee bezig als ik. Ik vind het zelf altijd gewoon leuk om te zien wat mensen dragen in plaats van op me telefoon te kijken de hele tijd.
Ik zeg niet dat 99% Rolex niet kent. Vrijwel iedereen kent Rolex, maar in het dagelijks leven is bijna niemand bezig met het horloge om jouw pols. Ze kijken je in de ogen tijdens een gesprek, of zijn volledig met zichzelf bezig. Echt een tik van ons om naar de pols van een ander te kijken.
in geval van twijfel: jazeker
Oh sorry. Dat was me niet helemaal duidelijk uit je relaas
Ik kan je wel begrijpen.
Vorig jaar zag ik op social media dat Tudor de Black Bay 58 GMT zou uitbrengen. Ik had nog geen luxury watch en besloot 2 AD’s aan te schrijven, dat mocht het uitkomen, zij mij mogen bellen. Ik dacht ik hoor er niks van. Tot het belletje van S&C eind mei, ze hadden de eerste binnen en mocht langskomen. Ik vond het echt prachtig en heb het gelijk aangeschaft. Ik draag het nog steeds met plezier!!
De andere dealer had het horloge nog niet binnen. Nadat ik zei, ik heb het al, waren ze nieuwsgierig want ze hadden het nog niet in het echt gezien. Ze vroegen mij om langs te komen. Zo gezegd, zo gedaan. Netwerken is altijd goed.
Ze waren impressed van het model.
Het stond niet in mijn planning om een Rolex te kopen, en haast onmogelijk overigens. Tot ik in München een Mint Green Date Just zag. Wel exhibition only. Nergens te krijgen zoals vele andere modellen.
In okt schreef ik S&C bericht, maar helaas niet te krijgen. Ook schreef ik de andere AD een bericht. Een dag later werd ik gebeld, ze hadden er net 1 binnen gekregen en gunde het mij. Letterlijk, ik had de moeite genomen om een keer langs te komen met mijn Tudor, dit is wat hij voor mij kon doen als dank.
Ik heb dus zonder enige planning 2 mooie horloges gescoord. Een Tudor Black Bay 58 GMT en een Date Just Mint Green. Een Tudor als opstap zou ik je zeker aanraden, Tudor heeft hele mooie modellen.
Dus dankzij je Tudor heb je een Rolex Nice!
Ik heb eens mn nèt gelanceerde 925 laten zien aan de Richard Mille-mijnheer in de Boutique op de Rue de Rhone!
Wie weet kan ik er eentje scoren binnenkort.
Worden die dingen ook echt verkocht ja?
Ik dacht ze alleen voor sponsordeals werden uitgedeeld aan sporters en verhuurd werden aan rappers.
Die ik gepast heb was al verkocht a €450.000,-
Dat was wel spijtig.
Balen man, anders had je vast kunnen shinen in het ‘Show je Richard-Mille’ topic
Ik mis alleen nog de mooie foto’s bij je post
Dat klopt, het was me gegund. Geen wachtlijsten, gewoon geluk hebben. Dus het kan!