Het lukt mij nog niet om vanaf mijn telefoon foto’s te uploaden. Als je een idee hebt hoor ik het graag!
Stuur je horloge maar op, dan post ik wel een foto voor je.
Heb het gevoel dat dit onderwerp al 20x besproken is… soort groundhog day. Maar goed, toch weer bijna 300 reacties dus blijkbaar leeft het erg
Ik denk dat je een punt hebt. Maar niet zo zeer in merkherkenning.
De meeste mensen interesseert het geen reet welk merk horloge je draagt.
Diegene (1%of iets meer) die het wel interessant vind, die maakt het niet uit welk merk het is zolang het maar een (fatsoenlijk - geen plak) merk is.
Je koopt en draagt het merk met name voor jezelf.
Zelf heb je er een (verzonnen) band mee. Daarom koop je ook dat bepaalde merk en niet dat andere merk.
Nu even naar specifiek Rolex. Rolex heeft een aantal herkenbare horloges. Maar nog herkenbaarder zijn de banden. Van veraf zie je al een oyster of een jubilee.
En dat zijn hele mooie banden. Bij de gemiddelde Italiaan kun je het van veraf al zien en dan weet je nog niet welk horloge het is. Dat is ook een vorm van merkengeil. En waarom? Omdat het mooi is. Rolex is op dat moment een koning. Een juweel.
(@Fate_Amenable_To_Change vandaar dat veel mensen een Rolex als sieraad dragen. )
DM incoming in 3,2,1…
Sommigen dragen zelfs een Garmin onder een pak.
De wereld is om zeep. We zullen het maar op diversiteit steken.
Als je er echt 1 wilt kan ik dat wel voor je regelen.
Maar weet je het echt zeker?
Maar dat is niet omdat het een sieraad is. Dat is functioneel.
Net als een pak en een windjack
Een pak is toch niet handig bij het sporten?
Haha, ik ben pas sinds vandaag lid, dat zal de reden zijn dat ik nog geen foto’s kan plaatsen. Ik zal dus eerst wat actiever moeten zijn
Zie post hierboven, is er ook in 38mm de date+day
Zo lees ik het niet, Wilsdorf heeft nooit het woord poor gebruikt voor zijn horloges. Tudor een prima merk welke net zo betrouwbaar moet zijn als een Rolex. Rolex is een totaal ander merk met andere looks dan de Tudor. Vergelijk de prijs maar eens van de Pelagos en het instap model van Rolex, zit echt niet veel tussen.
Je hebt een klik met een Tudor of niet, zo niet moet je hem natuurlijk ook niet kopen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook bij een Rolex.
Zo heb ik niet met alle Tudors een klik en hetzelfde ook niet bij alle Rolexen. Beide heb ik dus Tudors en Rolexen en ieder heeft zijn eigen smoel en kwaliteit!
Tudor Pelagos 2-liner: stoer en een echte alleskunner! De enige Tudor die me echt blijft bekoren en nooit weer weg gaat!
Fer, dit is de beste post die je ooit geschreven hebt.
Chapeau.
Mooie vintage idd !
We houden collectief van rolex, ook al is de 1 wat meer vermogend dan de ander, gaat om de hobby…
Gast. Van dat verschil kon m’n moeder een maand leven. Gelukkig maar, want meer had ze niet.
Uiteraard. Zoals gezegd, de kracht van marketing. “Toegankelijk voor degenen die niet in een Rolex kunnen investeren” – Aangezien een Rolex in die tijd nog redelijk betaalbaar was weten we allemaal wie dan die Tudor doelgroep waren:
Paupers. Oftewel schamelen, scharminkels, schlemielen en schlemazzels. Een soort David Beckham avant la lettre, maar dan zo’n 90 jaar vóór het lucratief werd om knuckle tats te hebben.
Dat ome Hans het niet letterlijk zei is slim. Maar we weten allemaal wie hij er mee beoogde. Geen domme jongen, die Wilsdorf.