Dat zou je denken. Maar er zijn toch mensen die het (in beginsel ) niks vinden.
Nou snap ik waarom jij zo zuinig bent.
Eigenlijk is tudor gewoon skeer.
De cirkel is rond.
Haha ja ik weet nog dat ik met gestrekt been inkwam, en een forum opende, ik zal nooit een rolex kopen…nou ja, ben tog gezwicht voor de kroon en verliefd geraakt op een cker model dat wel iets van een panda beer heeft…
Zo zie je maar weer.
Emotieve binding is volgens mij toch meestal leidend als het uiteindelijk tot een aankoop komt. Als andere aspecten een flinke rol spelen is de kans groter dat het met de binding vervolgens ook minder gaat, hoewel dat or nu toe gelukkig me nog maar beperkt is overkomen.
Voorafgaand aan emotie is er schoonheid.
En nadien ook nog troost.
Je snapt best wat ik bedoel Chris, listprijs Pelagos €5270,00, listprijs Rolex Datejust 36 in 2024 €9105,00. Tuurlijk is 4k een aardig bedrag, maar soms denken mensen dat er duizenden euro’s verschil in zit.
Dat Rolex een goede marketing heeft weten wij allemaal, maar dat Wilsdorf de Tudor voor een bredere doelgroep heeft ontwikkeld, wil voor mij niet zeggen dat hij de mensen die een Tudor kochten/kopen als paupers, scharminkels enz. zag is jou invulling. Denk dat wij daarin van mening verschillen Chris. Dat Wilsdorf geen domme man was weten we allemaal. Toch knap van hem dat hij het Tudor bedrijf heeft opgericht waardoor meer mensen een goed horloge konden kopen met dezelfde betrouwbaarheid als Rolex. Maar goed hier verschillen de meningen al jaren uiteen, zullen we wel nooit uitkomen verwacht ik. Maar wens iedereen veel plezier met zijn Tudor kwalitatief goed horloge en hetzelfde voor iedereen met een Rolex .
Geloof mij, er zijn er zat die het echt niks vinden. Van mij mogen ze, ieder zijn smaak of budget. Maar zou Tudor zeker niet skeer noemen, mijn mening he, en die mag ik lekker hebben
Sorry Fred, maar dit is dan toch ook feitelijk correct?
Is gewoon dikke munten. Voor dat geld kan je nog een tudor kopen.
De 1 zwicht voor een Tudor, een ander weer voor een Rolex en weer een ander voor een Patek. Zal toch iets met smaak en/of budget te maken hebben
Ik ben zelfs gezwicht voor een Pagani, moet je nagaan
Een beetje instapper Rolex heb je al voor €6100-6400 dus het valt inderdaad best mee.
Klopt, maar ik bedoelde dat men soms denkt 10+ meer.
En ja @munkel zelfs voor 4k kan je een kwalitatief niet onderdoend voor een Rolex kopen
Lijkt hier wel horlogemerkforum.nl
Voor mij is het horloge zelf in kwestie leidend, niet zozeer het merk. Ik haak niet af omdat er Tudor of Rolex opstaat.
Zo heb ik trouwens reeds 2 Tsuyosa’s, zodat ik geen Rolex OP meer moet. Ik heb dus geen Rolex, maar sluit niet uit dat er ooit een Cellini komt.
Persoonlijke smaak heeft er voor gezorgd dat ik volgende week mijn 3e Tudor ga ophalen. Heeft niets met de naam te maken.
Of toch?
Welnee, Tudor maakt gewoon prima horloges die mij steeds weten te bekoren. En als een P01 geen emotie losweekt, wat dan wel?
Ik wel, want ; no munnie
Eens Wim, maar zoveel mensen zoveel meningen. Er zijn genoeg mensen die merkvast zijn en ook dat is prima toch. Anderen vinden een Rolex een statussymbool en voor anderen weer niet, we lijken net allemaal mensen toch
Valt best mee hoor

no munnie
No problemo, ome Ali helpt je uit de brand. Staat er natuurlijk geen Tudor of Rolex op, maar zal jou toch niet boeien
Dat is correct Freddy, als je net zo’n topper ben als ik, dan heb je geen dure horloges nodig.