Wel of geen Tudor? Ik ben eruit.

Precies Marco, wij zijn snel tevreden, zelfs met een flik flak horloge zijn wij al bij :rofl:

3 likes

Deze dingen waren mij dus helemaal ontgaan tot enkele jaren geleden toen m’n collega er over begon. :joy:

1 like

Ik was er al lang geleden uit :rofl:

1 like

En wat was je conclusie?

2 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

Het klinkt alsof je jezelf “naar een Tudor toe aan het redeneren bent”. Op een moment dat je dat doet, weet je eigenlijk al dat het niet bij je past.

Een niet-essentiële aankoop als een luxe horloge doe je om niet rationele motieven (inderdaad emotie/gevoel); nadat je in je hart hebt besloten om een bepaald type te kopen, komen dan (quasi-)rationele argumenten om de aankoop voor jezelf te rechtvaardigen (“de bouwkwaliteit van Rolex is beter dan Tudor” of “Tudor type X heeft een design dat je minder vaak ziet bij anderen en dat weeg ik zwaar”).

In jouw verhaal is het dus andersom: gewoon een Rolex kopen dus net als iedereen hier :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

:point_up_2:+1

2 likes

Precies dit :point_up:t2:
Had Rolex maar zilveren klokkies.

2 likes

Grappig. Ik heb blijkbaar meer ruggengraat. Al moet ik zeggen dat zo’n betaalbaar OP-tje, voor erbij als beater, inmiddels geen slechte propositie is.

Dat is vergezocht in een topic over Rolex en Tudor. Daar zijn andere merken voor.

Soit, ik erken dat de 1908 (of was het 1904?) niet lelijk is.

2 likes

Precies, keertje minder uit eten en je bent er al. Mocht je hem onverhoopt een keer verliezen of ergens laten slingeren, haal je met hetzelfde gemak gewoon een nieuwe.

3 likes

Ik dacht meer aan de OP van 6400 euro. Moeder moest het met 1200 in de maand doen, en nog wat zorgtoeslag. Ik wil niet de indruk wekken dat ze een big stack Bully met money to blow was, die vier ruggen in de maand kreeg.

In jouw voorbeeld zijn het duizenden euros. Als je dan een pelagos van 5000 pakt, vergelijk die dan ook met de Submariner van 10K, dat is eerlijker, en dat is een verdubbeling.

Appels met appels, Ferry. :smiling_face:

Qua ontwerp? Het gros zijn sporthorloges. Het zijn uitstekend gebouwde sporthorloges, maar voor spannende ontwerpen en verfijning kijk je beter elders.

Dat Tudor kwalitatief uitstekend is geloof ik best, en ook dat ze qua prijs zo zijn dat iemand met een modaal salaris er geen drie in een maand koopt is ook bekend.

Goddomme wat mooi man. In die zin: dat is een van de leukste horloges van Tudor ooit. Super cool. Die koop je niet voor de verfijning, die koop je omdat Steve McQueen het goed had gekeurd. :smiling_face:

Gefeliciteerd!

3 likes

Wat je verhaal wat mij betreft vooral duidelijk maakt is dat het moeilijk is om aan te geven waarom een horloge je wel of niet “pakt”. Wat betreft je verhaal m.b.t. Rolex, helemaal gelijk. Wat gooien die een geld over de balk voor reclame. Voor mij is Grand Seiko het merk waar ik momenteel voor zou gaan.

1 like

En jij met je Grand Seiko van duizenden euro’s liet haar ploeteren… gemeen zeg.

Grapje he

2 likes

Als je vrijgezel bent, en je pakt laag hangend fruit wat weinig geïnteresseerd is in wat voor goed karakter je heb, dan zal nooit een vrouw zeggen ‘mooie grand Seiko’, door al die reclame die Rolex maakt zal ze die wel herkennen. Vanzelfsprekend dat ze van der stoel af glijdt als ze die glimmende kletser met kroon om je pols ziet hangen.

4 likes

Tjonge, dit topic is echt alle kanten opgegaan. Dat is trouwens wel conform het onnodig lange topic van TS, in dat verhaal zit ook geen enkele lijn.

4 likes

Je vergeet ff dat het horloge zelf niet uitmaakt, het gaat in dit topic alleen om het merk dat erop staat.
Dus zijn vergelijk gaat wel degelijk op voor veel mensen.

3 likes

Ik vind dit langzamerhand wel een erg lang topic worden over iemand die al in de titel aangeeft eruit te zijn …

7 likes

En dat terwijl die titel niet eens strookt met de post zelf.

2 likes

Ja dag. Dat kan echt niet. Tudor is no way een Rolex!

Dat kun je echt niet vergelijken. Wellicht dat je tudor met een Breitling duiker kan vergelijken. Dat lijkt me eerder passend.

Of een seamaster. Ofzo. Oh wat zijn die duur trouwens.

3 likes

Maar o zo boeiend om te lezen… Bak popcorn erbij…