Lang verhaal kort, Rolex heeft geen 925 Sterling kasten, Tudor wel.
Makkelijk kiezen daardoor.
Verder zijn beide merken arbeidershorloges en daardoor geen Top of the Foodchain maar dat wisten we al.
Ach duur is relatief toch? Wat voor de een een hoop geld is, is voor de ander een schijntje… Sommige mensen doen alsof ze heel veel geld hebben en spenderen al hun geld aan een Patek, omdat ze denken dat ze bij ‘The chosen fee’ horen. Maar ondertussen wonen ze in een rijtjeswoning zonder vloerbedekking… Het is ook maar net wat je belangrijk vindt.
Daar is helemaal niks mis mee. Wat ik al zei iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt. Ik zou als ik voor die keuze zou moeten staan alleen hele andere keuzes maken…
Je dacht toch niet dat ik op jou doelde?
Exact dat dus. Maar inderdaad zeg, heerem’ntijd, wat zijn die Omega’s niet goedkoop. Ik bedoel, 8300 voor een Globemaster op leer, 7200 voor een SMP300 op zo’n skere milainaise, dat zijn geen leuke bedragen meer.
Eerlijk is eerlijk, als ik een duikertje moet kopen kom ik bij Yema, Squale, Serica, of Seiko uit, dat zijn nog eens merken waar je een butsje op kunt fabriceren zonder dat de tranen je in de broek springen.
Kijk. Ik wist dat er nog redelijke mensen op de wereld zijn.
5100 voor een Superocean, en 5350 voor een Superocean heritage? Op rubber? Dat valt mee? Het zijn duikertjes, mensen. Die scoor je bij de lokale sportshop voor 250 Euro in zo’n geel Citizen duiktankje.
Als je echt een liefhebber bent koop je eens een Super Squale of zo, om te splurgen.
Dan vind ik 5100 voor een Chronomat 36 pistache lekkerder. Kijk. Breitling Chronomat 36, dat zijn nog eens sporthorloges waar je mee thuis kunt komen. Zelfs de mother of pearl versie die echt voor dames lijkt te zijn bedacht, ik zou 'm graag dragen.
Maar met al die prijzen in het hoofd is een BB58 zelfs een poor man’s Superocean, Seamaster Professional, en Grand Seiko duiker.
Ik heb nog geen typo op dit forum gezien die het merk Patek zo treffend samenvat.
Inderdaad! Ach, weet dat mensen bepaalde (merken) horloges alleen maar afkraken om zichzelf beter te voelen. Kennelijk hebben ze dat nodig. Sneu eigenlijk.
Ik vraag het mij trouwens af: Hij vraagt zich af wat hem iedere keer toch tegenhoudt een Tudor te kopen. Daarna stelt hij: emotie. Maar betekent dit ook dat hij er daadwerkelijk overuit is?
Nu weet ik niet of het label “Poor man’s Rolex” het merk Tudor wel afkraakt. Het is de facto goedkoper, en eerlijk is eerlijk, ik heb het geld ook niet om lachend 10K op een duikhorloge stuk te slaan, en dan besef ik dat ik nog meer mazzel heb dan vele anderen die veel harder werken dan ik.
Ik denk niet dat arme mensen debiel zijn, en ik denk niet dat de gemiddelde verple(e)g(st)er met een salaris van 3300 ballen bruto per maand debiel is. Als je dus een hele normale baan hebt, en je spaart een jaar voor de luxe om 4000 ballen uit te geven voor een Tudor BB58 die ook goed z’n waarde houdt, dan vind ik de poor man’s keuze een stuk rationeler dan die Sub. Dat is los van het feit dat ik de BB58 mooier vind.
Een Citizen NY0040 is een poor man’s BB58, en met zo’n Citizen is ook niks mis. Iconisch ontwerp, bomb proof horloges, doen wat er op de doos staat.