Wel of geen Tudor? Ik ben eruit.

Hou de focus man

Hebben ze de oude band nog? De nieuwe lijkt me zo fors, die sluiting mag dan wel fijnverstelling hebben, de dikte van de band zal ook niet helpen bij het draagcomfort.

2 likes

Met oude band gelukkig. De nieuwe is enorm. Ik dacht die eerst aan te schaffen voor andere Sinn klokjes, maar nee, te fors.

2 likes

Verlies je focus en neem die pelagos.

Tudor is top

4 likes

:grinning:

1 like

lang verhaal kort.

Allemaal moderne meuk platen.

Ze zijn absoluut mooi, daar niet van, maar evenaren die glossy gilt niet. Niks drijft op die platen, waarbij ik dan de citizen nog het voordeel van de twijfel geef, maar dat is omdat die groen is en niet zwart. want dan zou er sowiso niks op drijven.

sorry fate, dan is oude meuk toch mooier, en niet alleen bij Rolex.
Smaakzaak.

1 like

Ik zou nu de grap kunnen maken dat ik nog nooit een instappertje heb gekocht, maar de waarheid is dit:

• Je auto/horloge/watdanook aan een vriend laten zien (hoe vreemd dat ritueel ook maar is) is anders. Natuurlijk feliciteer je je vriend. Net zoals we dat hier in NA topics trouwens ook doen.

• Een auto/horloge/wat dan ook op een publiek forum bespreken nodigt uit tot dat soort commentaar. Als je daarvan steeds over de pies gaat moet je je afvragen of een forum de juiste plek voor je is.

• Ik ben ooit begonnen met een 12 jaar oude Nissan Micra, in roestbruin, wat goed was omdat je de roest niet kon zien, met een 900cc motortje. Dat ding was niet alleen een instapper, maar ook een oud barrel. Dat wist ik, dat wisten m’n ouders, maar ik kon de polder door crossen. Het maakt geen reet uit dat het een instapper was, en het interesseert me ook niet dat mensen zeiden dat het een oud barrel was. Ik had er lol mee. Voor zolang het duurde, de distributieriem klapte, de kleppen vlogen door de motorkap. :slight_smile: Mechanisch gezien dus nog een brak kutding ook.

Telefoons zijn veel te groot voor op de pols. Mijn telefoon ligt dus ook vaak “ergens” zonder dat ik weet waar. Dat maakt het aflezen van de tijd niet makkelijk. Zo snij ik ook geen wortels met de telefoon, en lees ik dit forum vaak ook niet op de telefoon. Vandaar die lappen tekst: 101-key standaard toetsenbord, 90 woorden per minuut.

Gelukkig niet zeg, zijn allemaal waterdicht.

Dat is een mooie verklaring waarom we hier een bruin deel hebben op het forum. Het is maar weinig horloges gegeven om universeel bewonderd te worden.

1 like

Was ook meer als geintje. Ze doen wel allemaal het zelfde, duur, goedkoop, je smaak, niet je smaak, ze geven de tijd aan.
Lekker dragen wat je mooi vindt. En wat een ander er van vindt…. :fu:t2: Lekker je eigen ding doen.

Daarom vind ik zelf dit vraagstuk niet moeilijk. Als je al zo lang een Tudor op het oog het, lekker kopen dan! Je zoekt er gericht voor dus je zal het er voor over hebben.

2 likes

Lekker man, ouwe meuk :slight_smile:

5 likes

Zeker! Prachtig. Hier ga ik dan wel weer goed op, ook al staat er twee keer zes op de wijzerplaat. 6-7-8-6. Vreemde reeks. Omkeren is ook niet je dat, ik begrijp waarom ze het doen, maar ik voel hier iedere keer iets van onrust bij. :slight_smile:

Waarom missen daar 10 seconden van de minute track? Hoe dan ook fascinerend ding. Omega heeft een prachtige back catalog die ze helaas totaal negeren.

Als die morgen een 36mm C-shape Constellation met modern saffier, wolfraam bezel, en linen dial uitbrengen op het platform van een Co-axiale handopwinder ga ik overmorgen voor de bijl.

1 like

Ik zou heel emotioneel worden als ik 4000+ euro uit zou zwaaien…
Voor de Black Bay serie zou ik (persoonlijk) het er zeker wel voorover hebben.

2 likes

Dat is een groot geheim waar ik nog niet achter ben. Al bij meerdere “experts” nagevraagd en tot nu toe nog geen sluitende antwoorden.

1 like

Simpel omdat die horloges mooier en kwalitatief beter zijn afgewerkt dan horloges in de lagere prijsklasse dus je hebt er meer en langer plezier van.

Klopt inderdaad! En dat is precies mijn punt. Waar komt het vandaan dat mensen de noodzaak voelen een horloge van een ander af te doen als rommel of minder volwaardig. En volgens mij heb ik daar al het antwoord op gegeven. Omdat ze zich beter voelen of omdat men zich beter dan anderen willen voelen. Of juist omdat ze een goed gevoel krijgen een andermans eigendommen af te zeiken. :wink: Sommigen kun je denk ik als Trol bestempelen.

Als ik roep dat een vijftig jaar oud horloge, of ik het nu een leuk horloge vind of niet, “ouwe meuk” is, dan heb ik daar verder geen emotie bij. Ik geloof dan ook niet dat de meesten hier dat soort dingen roepen om gemeen te zijn.

Hetzelfde geldt voor het instappertje… Ik zie hier op het forum maar weinig villein gedrag. Natuurlijk wordt er wel eens wat gezegd wat bij deze of gene, mijzelf incluis, in het verkeerde keelgat schiet, maar het moet toch wel uitputtend zijn om iedere loze kreet op een forum persoonlijk te nemen?

XcC7Q_

Je zit op een soort van apenrots, en ik stel voor dat je daar iets van een passend gevoel voor humor bij kweekt. Dat werkt niet altijd, maar 99% van de tijd wel, en dat is uitstekend voor de bloeddruk.

Wie echt boven alle kritiek verheven wil zijn moet gewoon een gouden Rolex Yachtmaster kopen, het liefst 37mm, op rubber.

Want zeg nou zelf, stalen Rolex en Tudors, dat zijn toch allemaal poor man’s Yachtmasters?

2 likes

Die is ook gewoon staal hoor.

Natuurlijk niet. Zelfs een stalen Yachtmaster is een poor man’s Yachtmaster. Die dingen zijn gewoon van goud als je het goed doet.

We zijn er uit. @Bram3 gaat gewoon dit halen:

Hij mag deo volente de maat uitzoeken.

1 like

Je bedoelt de poormans gouden submariner?

Zo zijn de meeste niet. Maar you do you.

Het grootste probleem met die yachtmaster is de maat. 39/40 was beter geweest. Verder is het een fantastisch ding.

Het gaat niet altijd alleen maar over jou :joy:

2 likes

Tja John en dan moet je van armoe toch maar een Tudor kopen :rofl:

2 likes

Je vergeet dat je ook zegeltjes kunt sparen bij de Appie, weet alleen niet meer of je ze dan voor een Tudor of een Rolex kan inruilen. :wink:

1 like