Welk bombproof analoog horloge gaat volgens jullie het langste mee zonder enig onderhoud?
Ik wil geen digitaal iets in het scherm, dus G-shock valt af. Automatische horloges zijn per definitie kwetsbaarder dan Quartz. Victorinox INOX vind ik erg gaaf, maar daar zal je de batterij van tijd tot tijd moeten vervangen.
Alternatief voor de INOX is de Citizen promaster tough. Deze heeft ecodrive, dus hoeft batterij niet vervangen te worden. Zijn er nog alternatieven die doen wat de Citizen promaster tough doet, en dan minstens zo goed?
Nee het is de combinatie van. Stel je voor de wereld zoals we die kennen eindigt. Geen horlogemakers meer, geen winkels die batterijtjes verkopen meer. Welk horloge dat goed tegen een stootje kan, gaat dan het langste mee?
Letterlijk gebouwd naar militaire specificaties, hoe bombproof wil je het hebben?
Voldoet alleen niet aan je wens om niet de batterij te hoeven vervangen, maar het is een low energy quartz, met end of life indicator. Dus zal wel een tijdje meegaan en als het zover is weet je op tijd dat de batterij vervangen moet worden.
Ich zou zeggen Citizen Eco Drive of een Springdrive. Bij de Eco-Drive gaat de condensator ook wel een keer stuk, maar dat duurt wel heel veel langer dan een batterij mee gaat. Spring Drive heeft dan weer geen condensator die stuk gaat, maar weer een rotor en meer bewegende delen.
Solar werkt nog na de zombie apocalyps, atoom-tijd sync niet meer
Marathon is zeker bombproof en nice. Die battie moet een keer vervangen worden, maar dat is dan ook het enig nadeel.
Maar, andersom geredeneerd.
Hoe lang gaat een battie in een quartz horloge mee?
Ik ken Seiko automatische horloges die na 20 jaar geen onderhoud nog steeds prima lopen. Dat red je met een battie nooit…