Welk analoog horloge gaat langste mee zonder onderhoud?

Een OQ DD betekent minimaal één keer per jaar die schijtbatterij vervangen. :joy_cat:

4 likes

GS spring drive?

images

:innocent:

22 likes

Simpel opgebouwd zonder al te veel poespas en vooral heel, heel degelijk gebouwd.

Wel een g-shock, maar geen digitale displays:


En solar en altijd de juiste tijd!

8 likes

Een Marathon SAR! (medium SAR of TSAR)

Letterlijk gebouwd naar militaire specificaties, hoe bombproof wil je het hebben?

Voldoet alleen niet aan je wens om niet de batterij te hoeven vervangen, maar het is een low energy quartz, met end of life indicator. Dus zal wel een tijdje meegaan en als het zover is weet je op tijd dat de batterij vervangen moet worden.

4 likes

Zoals hiervoor al aangegeven. G-schock heeft ook analoge solar horloge. En ja die gaan heel lang mee. Maar ook die op batterij kunnen 5 jaar mee gaan.

Je bent me net voor! :sunglasses:

1 like

Ich zou zeggen Citizen Eco Drive of een Springdrive. Bij de Eco-Drive gaat de condensator ook wel een keer stuk, maar dat duurt wel heel veel langer dan een batterij mee gaat. Spring Drive heeft dan weer geen condensator die stuk gaat, maar weer een rotor en meer bewegende delen.

Solar werkt nog na de zombie apocalyps, atoom-tijd sync niet meer :slight_smile:

1 like

ik stem ook voor de analoge G-shocks of Protreks. :+1: Veel tough solar uurwerken en vaak een erg forse behuizing die wel een stootje kan hebben.

2 likes

Marathon is zeker bombproof en nice. Die battie moet een keer vervangen worden, maar dat is dan ook het enig nadeel.
Maar, andersom geredeneerd.
Hoe lang gaat een battie in een quartz horloge mee?
Ik ken Seiko automatische horloges die na 20 jaar geen onderhoud nog steeds prima lopen. Dat red je met een battie nooit…

2 likes

Ik denk dat je tegen die tijd niet zo’n behoefte meer hebt aan een horloge. Ik denk dat er dan andere dingen belangrijker zijn :wink:

Deze zijn toch vrij stevig :grin:

BFK worden ze genoemd…

3 likes

Ik denk dat deze wel 50 jaar meegaat

2 likes

Dan maar de Marathon GSAR, met een automaatje :wink:
Ik wil persoonlijk gewoon een kwarts in m’n beuker. Grab&Go en minder kans op duur gezeik.

4 likes

Goed verhaal. Ik heb een navigator als beater, dus kwartz. Super fijn horloge, tritium tubes baby!

2 likes

Die is ook vet!

1 like

Bomproof zolang je het glas schoonhoudt en niet teveel krast…anders laadt ie ook niet meer op via solar. Bij die van mij was dat de oorzaak van niet meer lopen.(Mudmaster 2 generatie) Kan daarna gewoon de prullenbak in :smirk:

1 like

Zeker wel! Bizar licht, onder alle omstandigheden goed afleesbaar en comfortabel draagbaar. Me likes!

1 like

Meest robuuste Seiko’s zijn als je het mij vraagt de tuna’s. Kinetic is toch minder met meer bewegende onderdelen en complexiteit. En een accu kan ook minder worden door de tijd heen.

2 likes