Ik heb m bekeken de tentagraph, hij is wel mooi.
Alleen ik begrijp dat jij liever een plattere hebt is dat voor je draagcomfort of puur omdat je een geintegreerde wil.?
Voor mij moet dat een Spring Drive uurwerk zijn. Het mooist afgewerkte en ook meest nauwkeurige Spring Drive uurwerk (de mijne loopt binnen de nieuwe VFA standaard) is de Credor 7R14 handopwinder. Ik vind de bloem, de steel met blaadjes en de glinsteringen van de zon (zo stel ik me de blauwe en rode belletjes voor) prachtig vormgegeven.
Mooi man.
10 daags uurwerk inhouse als ik het goed begrijp.
Idd 110 normale model.en 113 dag datum week.
Moet ik zeggen 115 geskeletteerd lijkt me wel wat.
Thnxs ![]()
Die skeleton (Oris Propilot X 10 Days open worked) is verrassend goed afleesbaar en een van de weinige skeleton watches die ik echt mooi vind.
Plaatje voor de sfeer:

Eerste systeem met torque return system en hand opgewonden.
In oplages van 25 stuks p.j vrij uniek dus.
Thnxs ![]()
Alles in house gemaakt door oris.
Terwijl oris geen high end merk is.
Zowel als.
Als je een chronograaf op de markt zet in hetzelde prijssegment als een Daytona en een El Primero-en-een-half dan vind ik het een godsliederlijke schande dat je als uitvinder van de automatische chronograaf (of één van de drie, dan toch) met niks beters kunt komen dan een anderhalve centimeter dikke modulaire setup.
Dat doet Grand Seiko echt ongelofelijk kut. Zo kut dat ze zich moeten schamen, in mijn optiek. Los van de maat heb ik ook slechte ervaringen met modulaire chronografen omdat ze onderhoudsgevoeliger en moeilijker zijn.
Als je geen fatsoenlijk uurwerk onwikkelt of inkoopt moet je wat mij betreft gewoon geen chronograaf maken. Hoezeer ik de Daytona ook afgrijselijk vind qua ontwerp, je moet Rolex nageven dat ze altijd de juiste uurwerken inkochten, en later ontwikkelden.
Mooie vraagâŠ
Zelf geniet ik wel van de âwobbelâ
De Valjoux caliber 7750.
Heerlijk levendig uurwerk.
Er gebeurd tenminste iets onder de kap.
Je hoort de vrij loop, je voelt hem zelfs en soms zie je hem zelfs wiebelen op de pols.
Leg je hem op je nachtkastje nadat je hem een zwier hebt gegeven hoor je hem overduidelijk whoops. Whoops whoop doen. Mooi man.
Zijn getik is ook zo lekker duidelijk.
Vind het karaktervol
Alle twee high end quartz uurwerken van GS.
3230 rolex zit in best veel horloges en als ik het goed zag verbeterde precisie en grotere gangreserve als.zijn voorgangers.
Thnxs ![]()
Edmond Capt.
Ik kwam ook nog oude topic tegen uit '11, meteen gelezen.
Ben nu wel benieuwd of de wobble goed voelbaar is.
Thnxs ![]()
Ik vind het fijn dat je, jezelf vrij voelt om frustraties te uiten over grand seiko t.o. mij.
Miss is de OP 36mm dan toch dichterbij als je denkt. Eigenlijk zoân groot merk als GS zou meer moeite kunnen nemen om de module te integreren of dat verwacht je ervan.
Het blijkt nog niet al te makkelijk te zijn om er 1 te kopen en dan is mijn portemonnee een stuk kleiner als die van menigeen op t forumâŠ
![]()