Oh naast Grand Seiko deze natuurlijk ook…in 2016 m’n eerste Damasko.
Mooi! de designs van Dieter Rams spreken mij ook erg aan.
oeh, laat dat nou niet zien
Bij mij werd de interesse in Doxa aangewakkerd na het krijgen van een zakhorloge dat van m’n opa (of zijn vader) geweest is.
Een Sub300 vond ik altijd lastig ivm de BOR band. Totdat ik de Forged Carbon versie ontdekte.
Deze gaat niet meer weg.
I know…ik ging meteen chrono24 op maar helaas niets gevonden.
had dezelfde reflex
Heel gek.
Foto van het net want die van mij heeft geen batterij aan boord. En is niet zo ranzig.
Seiko met half lcd dot matrix display wat ik destijds retecool vond. Mechanisch vond ik anno 1981 iets voor Boomers. En James Bond droeg natuurlijk Seiko in " For your eyes only".
Ik heb twee merken waarvoor ik gevallen ben. Als eerste was er deze Seiko:
Ik kocht dit vijfje in 2019, nadat ik een ander horloge op de badkamertegels had laten vallen. Ik wist niets van horloges, maar ik wist wel dat ik niet steeds naar een juwelier wilde om zo’n batterijtje te moeten laten vervangen. Het moest een automaat zijn.
Tweeënhalf jaar lang heb ik dit horloge elke dag gedragen. En toen stond hij ineens stil. Ik dacht dat hij kapot was, ik wist nog steeds niks van horloges. En daarmee begon, geheel onnodig, mijn horlogereis, in maart 2022. Sindsdien heb ik nog vijf seiko’s gekocht:
Het probleem bij de budgetserie is dat Seiko die horloges van Hardlex voorziet. Krassen dus, en gewoon veel minder goed zicht. Dus drie ervan heb ik een saffierglaasje gegeven. Inmiddels wist ik wel wat van horloges, dus dat kon ik zelf doen. Helaas kan ik voor de Presages geen saffierglas vinden.
Dan Tissot. Het begon met deze:
Deze kocht ik in 2003. Daarvoor droeg ik horloges van een paar tientjes (in guldens), die ik verving als de batterij leeg was.
Ik heb deze Tissot Alarm twaalf jaar lang gedragen. Het probleem was alleen dat de leren band in twee jaar van je pols rotte en, omdat het horloge geen rechte bandaanzet had, moest het worden opgestuurd naar Tissot (wist ik veel dat er ook andere mogelijkheden waren). Dan was ik het ding maanden kwijt. Op een gegeven moment wilde ik dat niet meer, dus toen ging ik weer over op goedkope quartzen van een paar tientjes.
Tot die Seiko kwam dan.
En toen ik eenmaal besmet was geraakt met het horlogevirus kwamen deze Tissots er nog bij:
De seastar is een duikhorloge en daar hou ik niet van, maar deze is verfijnd en mooi om de pols. De everytime heb ik gekregen. Wel zelf uitgezocht, vanwege de rode wijzerplaat. Het horloge is wat lastiger afleesbaar, vooral in de winter.
Mijn laatste toevoeging is deze:
De prx, waar ik al lang een oogje op had, maar die ik zeker wilde toen ik hem bij iemand om de pols zag. Ik heb hem afgelopen zaterdag gekocht en sindsdien is hij niet meer van de pols geweest. Hij klopt helemaal: draagt fijn, is goed afleesbaar, en, gewoon, zo helemaal bij mij passend. Het zou wel eens kunnen dat ik het einde van mijn horlogereis heb bereikt, en dat deze prx de enige is die blijft.
Ja die vind ook begeerlijk.
Nomos club campus. Toffe kleuren en california dial waar ik nog niet bekend mee was. Na wat verdere research naar Nomos Glashütte echt grote waardering gekregen voor dit merk. Zeker de factory tour van Teddy Baldasarre was echt tof om te zien. Ze bieden ook een catalogus op hun website aan die ze gratis naar je verzenden, met postzegel waarop een caliber van Nomos is te zien, erg sympathiek!
Staat hoog op mijn lijstje als eventuele NA.
Ik had niks met Hamilton, maar ze hebben soms echt heel erg gave pareltjes in het assortiment (gehad). Dit is er een van. Ik vond de overgang van kast naar cyclops heel netjes. De wijzerplaat, de wijzers, de vormgeving, en dan hoe deze draagt op staal: fantastisch.
Met Breitling had ik weinig op. Te groot, te protserig, totdat ik (al weer heel wat jaren geleden) tegen deze aanliep…
Vanaf dat moment ben ik verder gaan kijken dan de spreekwoordelijke neus lang is en bleek het merk nog meer modellen te hebben waar ik warm voor loop.
Toen ik een beetje serieus naar horloges ging kijken had ik natuurlijk meteen een submariner voor ogen, prachtig horloge maar voor mij niet haalbaar ivm de prijs.
Bij toeval kwam ik een mooie longines hydroconquest tegen op marktplaats, en na veel inlezen in het merk heb ik deze dan ook aangeschaft.
Een prachtig horloge van een prachtig merk.
Vanaf dat moment ben ik longines fanboy.
In mijn geval was het een horloge hetgeen ik kocht voor mijn vrouw, ergens eind jaren negentig.
Zelf had ik een Seiko, een quartz. Geen idee meer welke. Ik had verder ook überhaupt geen interesse in horloges.
Mijn vrouw droomde echter al hele tijd van een van een Cartier. Als jong echtpaar moesten we de eerste jaren echt op de centjes letten maar na een meevaller kon ik haar een two tone quartz Tank Francaise kopen.
Ik vond het horloge zelf zó stijlvol dat ik me voornam ooit een keer een Cartier voor mezelf aan te schaffen. Dat werd pas 30 jaar later een two tone Santos Medium.
Mijn zoon kocht op zijn vijftiende zijn eerste horloge, een Tag Heuer wk1113. Echter een jaar later ging hij over tot de aanschaf van een Tudor Black Bay 58.
https://i0.wp.com/tempusfugit.watch/wp-content/uploads/2022/05/Tudor-Black-Bay-58-Blue-1.jpg
Ik had nog nooit van Tudor gehoord, maar daar bij S&C in Amsterdam is bij mij het zaadje geplant.
Nu zijn we drie Tudors verder en blijft het een merk waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Black Bay, North Flag, Ranger en Submariner blijven modellijnen die ik apprecieer
Voor mij was dit de Omega Speedmaster Professional. Ook het enige horloge waar ik ooit van zei ‘die moet ik echt hebben’, maar de vorige generatie metalen band droeg veel te groot voor mijn pols. Toen de modellen met nieuwe band uitgebracht werden, ben ik direct naar een AD gegaan op deze te bekijken. Uiteindelijk heb ik dan 3 jaar geleden voor mijn 21ste verjaardag de Speedmaster gekocht. En sinds die aankoop is mijn interesse op vlak van horloges alleen maar groter geworden!
Jaaaa, als tiener ook in het vizier gehad (de audio dan). Uiteindelijk gezwicht (toen) voor tweedehands Deens design. Het wekkertje staat ook ergens in het huis