M’n jongenshorloge uit ca. 1965. Dat draag je niet meer, maar verkoop je uiteraard ook nooit. Het eerste Casio lcd horloge, ik kocht het in 1975-1976.
En het zakhorloge van m’n overgrootvader Maarten (geb. 1876). Klokje zal uit ca. 1920 zijn… Nee, ik draag ze niet, maar zal ze nooit verkopen.
Daar heb ik geen horloge of geld voor nodig…
Gaaf horloge
M’n 34mm Hamilton Mechanical Field Watch GG-W-113 uit 1972. Het origineel van Hamilton’s huidige 38mm versie, de H69439931.
M’n vintage EGONA (zondags uurwerk van mijn grootvader)
Tissot/Herodia/Omega/Bucherer/Verdal - Vragen over echtheid, type, waarde etc - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
M’n vintage Speedmaster (dat even oud is als ikzelf)
NA : I bought a SpeedmasteR on #speedytuesday - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Tuurlijk zijn er in mijn box een tweetal horloges die niet snel zal verkopen, maar uiteindelijk is alles te koop. Als de prijs maar goed is, en in sommige gevallen de nood hoog of de omstandigheden juist. En wat is dan snel, ik zie hier vaak horloges voorbij komen met de opmerking dit is een blijver vanwege een emotionele achtergrond en uiteindelijk staat het betreffende horloge toch rap in het blauw. Voor de een is niet snel binnen het half jaar, en de ander is het pas als de nood hoog is. Kortom ik toon liever geen “blijver” want je weet niet hoe het loopt en wat op jouw pad komt.
Fijne dag, geniet van het prachtige weer.
Draag hem niet vaak … Iets teveel bling denk ik. Verkopen? Denk het niet omdat ik spijt krijg en waarschijnlijk weer duurder terug moet kopen in de toekomst. (Zoals bv met de Explorer die ik best terug zou willen … maar niet tegen de huidige prijzen)
Ik draag ze allemaal Sommige wat meer omdat deze meer kind-proof zijn
Daar ga je veel plezier aan beleven. M’n favoriete zomerhorloge, deze 38mm Hamilton.
Voelde je je daardoor onveilig of houd je niet van die aandacht? Prachtig horloge, zonde als het stof ligt te verzamelen.
Ik voel me niet prettig dat er in een groep met bekenden een opmerking gemaakt wordt over vooral de marktwaarde, waarna ik gewoon voel dat ze me een uitslovertje vinden, en dat is prima met 20 jaar oud, maar ik ben 55 en blijf liever wat meer onder de radar.
En ja, we komen regelmatig in Amsterdam, maar ik ga hem daar s’avonds op straat niet meer zichtbaar dragen. Zelfde geldt voor bv Parijs waar we ook zo af en toe verblijven. Te veel gekkies die naar je lopen te kijken, alsof je een pinautomaat bent.
Zo’n hoge marktwaarde is natuurlijk geweldig, wanneer je voor list hebt gekocht, maar het verpest ook veel, en al helemaal als je hem niet wilt verkopen, maar gewoon dagelijks wil dragen. Is natuurlijk slechts mijn mening.
Hij ligt stofvrij in de kluis, met de helft van de stickers zelfs nog er op
Kiekeboe:-)
Jammer, heb er jaartje op moeten wachten en draag hem nu bijna 2 weken met een grote glimlach, wat een gaaf horloge en super comfortabel op Jubilee!
Moet je dan geen foto van je sub plaatsen. Die voelt zich alleen.
Het stof verzamelen bedoelde ik niet letterlijk, natuurlijk zorg je er goed voor. Ik vind het de mooiste Rolex van dit moment. Je boft maar, al denk ik wel te begrijpen waar je tegenaan loopt. Het is nogal een eyecatcher.
Ik draag alles wat ik heb, goedkoop of duur maakt me niets uit ik geniet van allemaal ik heb er wel teveel
Dat is toch wel zonde. Ik heb hetzelfde luxeprobleem. Eerste batch uitgeleverd in Nederland, dus al een tijdje in mijn bezit. Heb hem vrij lang als beater gedragen. Van de mensen die hem herkennen heb ik alleen maar complimenten gekregen, dat is het probleem niet, plus ik trek me daar niet snel iets van aan.
Ik vind de GMT voor mij écht het beste horloge verkrijgbaar onder de 10k. Een beetje waardevermeerdering is prima en mooi meegenomen, maar nu hij bijna 30k op de markt is, gaat voor mij een beetje de lol ervan af. Misschien dat ik hem toch inruil voor een horloge dat ik ook echt 30k waard vind.