Deze, lang naar gezocht en uiteindelijk in een prachtstaat gevonden.
Een gelimiteerde editie (2000 stuks) uit begin jaren '90 van de vorige eeuw als hommage aan hun originele Tissot Navigator Worldtimer uit de jaren '50. Dat was de allereerste worldtimer automaat in de horlogegeschiedenis.
Deze vergulde uitvoering is binnen de limit ook nog eens erg beperkt.
Verder zijn er zat horloges waarvan ik het zonde vind als ze niet gedragen worden. Die gaan dan toch op een gegeven moment in de verkoop. Zie het blauwe deel.
Dit oude barrel van een Prisma. Was mân eerste horloge. Gekregen toen ik een jaar of 8 was volgens mij. Was toen al een oud ding; gevonden in een rommella ergens bij mân oma op zolder.
Draag hem zelden want ik kan niet zeggen dat ik heel blij word van dit stuk schroot, maar ik zal hem niet gauw weg doen.
Nooit weg doen; is een icoon onder de Seamasters. Eerste editie James Bond Golden eye, non quartz, alu bezel insert, wave pattern en die vette vintage band met mooie afgeronde schakels.
Dank voor je reactie .
Hij ligt nu voor full service, nieuwe bezel etc bij Omega in Zwitserland. Eens kijken als hij weer terugkomt of ik deze Zwitserse schone weer ga waarderen.
De band wordt niet gepolijst bij Omega maar wel schoongemaakt en gepoetst, de sluiting wordt wel door de juwelier zo mooi mogelijk gemaakt, geen polijst volgens mij. Ik ben benieuwd.
Op de bezel zaten 2 haarkrasjes, vandaar de nieuwe bezel.
Dan kan hij weer als nieuw de watchwinder in .
Volgens de juwelier heeft het te maken met capaciteitsgebrek door Corona. Het ligt eraan waar ruimte is. Horloges gaan eerst naar Swatch in België. Daar sturen ze hem evt door naar Zwitserland. Zo proberen ze de reparatietijd enigszins binnen de perken te houden. Die van mij is dus door naar Helvetië.
Of ik hem nou lang of heel lang kwijt ben, maakt mij weinig uit.
Mân jongenshorloge uit ca. 1965. Dat draag je niet meer, maar verkoop je uiteraard ook nooit. Het eerste Casio lcd horloge, ik kocht het in 1975-1976.
En het zakhorloge van mân overgrootvader Maarten (geb. 1876). Klokje zal uit ca. 1920 zijn⊠Nee, ik draag ze niet, maar zal ze nooit verkopen.