Welk horloge droeg je op je huwelijk?

Ik was daarnet aan het mijmeren over onze huwelijksdag nu ik mijn schoonbroer moest helpen een horloge uitkiezen voor zijn grote dag binnen een paar maand.

Ja, volgens de etiquette mag je geen horloge aandoen als bruidegom, want tijd is niet belangrijk enz enz, maar als beginnend horloge enthousiast 3 jaar geleden was ik apetrots op mijn eerste echte Zwitser: mijn Hamilton Khaki Pilot Quartz. Ik moest die dus wel aandoen die dag :wink: De fotograaf was alleszins fan, want de indices en het kristal reflecteren mooi het licht.

Achteraf gezien had ik toen al mijn Nomos moeten kopen, maar ik was er nog niet rijp voor. Nu zou ik erbij nog een bandje regelen in het kleur van mijn schoenen ook, maar daar was ik toen allemaal nog niet echt mee bezig.

Ik vroeg me dus af welke horloges jullie droegen? En zijn het daardoor blijvers geworden in de horlogedoos? Hier alleszins wel :slight_smile:

Wie weet geeft dit topic ook wat inspiratie voor anderen! Dit was alvast de mijne:

31 likes

Poljot Avia Classic (handopwinder).
Nu gescheiden overigens :joy::joy:
Het horloge heb ik nog hoor en draag ik ook nog

4 likes

Niks :grin: …het horlogevirus heeft mij pas gepakt na mijn huwelijk…zo zie je maar weer waar je terecht komt na je huwelijk :roll_eyes::joy:

4 likes

Nu ben ik diep in m’n archieven moeten duiken (bijna 10 jaar)

12 likes

Mijn eerste horloge dat het virus heeft getriggerd :grin:
Cadeau van vrouwlief op de morgend van de trouw.

20 likes

7 jaar geleden ondertussen. Ik droeg een Meistersinger en mijn vrouw een Longines.

Meistersinger gekocht ter ere van de geboorte van onze zoon (9 jaar geleden )

8 likes

Ik wilde wel, maar ik mocht geen horloge om van mijn vrouw :wink:

4 likes

Pelagos

2 likes

13 likes

Huwelijk?

27 likes

Deze! Mijn 1e automatische horloge, nog gekocht van mn zuurverdiende centen van mn krantenwijk!
Omdat ik t niet meer droeg heb ik het een paar jaar geleden aan mn gitaarleraar gegeven die het nog steeds draagt, op een leren bandje!

6 likes

Mijn Tissot PRS516. Is al weer 12 jaar geleden. De datum staat in de sluiting gegraveerd zodat ik het nooit kan vergeten.
1b96b2be1318f8bc556de79d05c464ea72b2d07f_1_666x5001f7bbf722af748c9abd30fe6ebf26e6aa77ee896_1_521x500

9 likes

Ik had m’n squale aan bij m’n scheiding.Toch de gelukkigste dag van m’n leven.

23 November 2015… Het gaat zo hard maar het blijft een prachtige tijd. Die Squale gaat natuurlijk ook nooit meer weg.

59 likes

Geen! En ik droeg geen bruin!

2 likes

Junghans max bill, gekregen op onze trouwdag. Uiteraard ook met gravering. Zij een ring, ik een horloge :+1:

3 likes

Ik denk dat het topic: ‘welk horloge droeg je tijdens je scheiding’ het beter zal doen… :rofl:

9 likes

Ik droeg uiteraard geen horloge. Het was de eerste dag sinds puberteit geloof ik dat ik geen horloge droeg.
Ik heb het die dag geen seconde gemist!

3 likes

Tsja, maar wat zie je als de scheidingsdatum?
Dat je tegen elkaar zegt, we stoppen? Of moment dat je uit huis gaat? Of ouderschapsplan en scheidingsconvenant getekend hebt? Of uitspraak van de rechter of uitschrijving huwelijk uit de trouwgemeent? Of al hier voor genoemde :wink::wink:

Want dan heb ik veel verschillende scheidingshorloges :joy::joy:

4 likes

De gouden Pontiac van wijlen mijn opa. Uiteraard nog altijd gekoesterd.

16 likes

Wat cool. Mijn opa, ook wijlen, heeft een gouden Pontiac aan mijn vader nagelaten. Die krijg ik ooit, hopelijk niet te snel :wink:

Draag hem met trots!

5 likes