Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

10 jaar:

Gr, HJR

10 likes

Shit zeg. Da’s discreet. Ik had ze niet gezien, ook nauwelijks bij het openen van de foto.

Dat hebben ze nog wel eens meer in your face gedaan, bij Omega. Hoe dan ook, mooie versie, strak en met sword hands. :+1:

Terecht.

Goeie keuze en als de band te rammelig wordt is het ook nog eens een mooie bandenwisselaar, als ik dat zo bekijk.

Ook terecht. Die Stowa’s zijn leuk. En het is eens wat anders dan een Flieger.

5 likes

Ook even mijn bijdrage aan dit leuke topic!

Buiten de Seiko 7009, die van mijn grootvader was, zijn dit de horloges die al meer dan drie jaar in de verzameling zitten.

Seiko S820 Ski-Thermo
In januari 2017 kocht ik tijdens een nachtelijke speurtocht op E-bay deze nos Seiko S820 Ski Thermo uit 1995.
Met voorsprong mijn lelijkste horloge ooit, maar de eigenschappen zijn leuk.
Een echt sporthorloge, naast verschillende chrono-modes, heeft dit ding ook een thermometer aan boord. Daar de bergsporters meestal handschoenen om hebben worden de hoofdfuncties van dit horloge bediend via de bezel en zijn de pushers bovenmaats groot uitgevoerd. Ook is het horloge voorzien van een lange soort natoband zodat deze boven een jas/skipak kan gedragen worden.

Is nu mijn vaste horloge geworden om mee naar Scandinavië te gaan en te dragen boven de jas, dan is de temperatuuruitlezing redelijk accuraat. Anders draag ik deze nooit.

Ball Engineer II Marvelight
Exact 5 jaar geleden kocht ik dit horloge. Ik was er al een jaartje naar aan het lonken.
Dit was mijn tweede Zwitser na een Oris Pointer date en jaren van diverse horloges uit het Seiko-duikerkamp uit te proberen. Dit horloge is gebleven omdat in de eerste plaats de kwaliteit ervanaf spat, voor de leuke H-3 lume, de accuraatheid voor een automaat (+1s/dag) en het feit dat dit horloge het ook goed doet op leren bandjes want de bijgeleverde stalen band met de pcl’s is een beetje een love it or hate it geval voor vele mensen.

Citizen NY0040-17
In oktober 2018 deden er volop geruchten de ronde in de watch-community dat de NY0040 niet meer zou geproduceerd worden, wat mij deed beslissen om dit horloge aan te schaffen. Na diverse Fugu’s die de revue gepasseerd zijn heb ik ervoor gekozen om enkel mijn eerste aanschaf te houden.
Deze dus, zeer sympathiek ding de lefty, en ik kan het weten want ben ook linkshandig :wink: must-have als je van betaalbare duikers houdt met een mooie pedigree.

Certina DS PH200M
In december 2018 was ik bij de eersten die deze Certina uitgeleverd kregen.
Ik draag deze nog altijd met plezier ondanks dat 42.8mm wat aan de grote kant is voor mij persoonlijk.
Aangezien Certina bij verkoop een spreekwoordelijke reep spek en wat bonen oplevert blijft deze dus in de verzameling.

Omega Constellation Manhattan Automatic (35.5mm)
In november 2019 kruiste deze Constellation Manhattan Automatic mijn pad.
Niet de meest voor de hand liggende modelserie om voor te gaan maar ik was al een tijdje betoverd door de unieke uitstraling van het model. Ik heb normaal gezien een hekel aan Romeinse cijfers maar de combinatie Romeins op de lunette en stick markers op de wijzerplaat doen het dan wel weer voor mij. Hiermee werd ook mij liefde voor Omega aangewakkerd en intussen zit er ook een Railmaster in mijn verzameling.

17 likes

Deze al 3 jaar en nog steeds erg blij mee

7 likes

Echt een mooi horloge, voor mij mag die wel wat groter maar dat is persoonlijke smaak. Ook die band past echt mooi op die Omega :+1:

2 likes

Gaat nooit weg, al minstens 15 jaar geleden dat ik deze kocht.

6 likes

Al van 2014 in mijn bezit!!!?

6 likes

14 likes

Ruim 31 jaar.

7 likes

Seiko jongens horloge sinds eind lagere school (ca. 1973) van ouders gekregen. Tissot sinds 2004, cadeau van mijn echtgenote. Beiden gaan nooit meer weg.

10 likes

Bij mijn introductie op het forum had ik 14 werkende horloges en 2 defecte.
Van deze 14 zijn er nog 2 over.

my two-piece collection :joy:

De enige 2 horloges die ik dus langer dan 3 jaar heb zijn deze 2 bijzondere Orients.

7 likes

Mijn bijdrage aan dit topic:

9 likes

Inmiddels zijn er 4 bijgekomen, gekocht in 2019.

Vroeger was niet alles beter.

Maar de aanschafprijs van deze modellen wel.

22 likes

Mijn oudste horloge komt uit 2021. Ik heb het afgelopen jaar eigenlijk alles verkocht om vanaf 0 een nieuwe collectie op te bouwen.
Over het aantal twijfel ik nog. Ik zit nu op 4.
Max voor mij is een stuk of 6.

Op dit moment koop ik even niets, want in plaats van bv een nieuwe Omega kun je nl ook je tank zowat helemaal vol gooien waardoor de restwaarde van m’n auto zowat verdubbeld :joy:

4 likes

29 jaar. :smiley:

11 likes

De oudste is 44 jaar in mijn bezit. Minstens 30 horloges zijn langer dan 3 jaar in mijn bezit.

18 likes

13 likes

Deze al ruim 35 jaar :grinning:

Deze ook al weer ruim 35 jaar :grinning:

Deze pas 3,5 jaar :upside_down_face:

En de rest korter :joy: :joy: :joy: :joy:

14 likes

4 likes

Hee! Die bovenste had ik in exact dezelfde versie, is toen naar m’n neef verhuisd en van die onderste had ik de zwarte PVD versie. Jaren lang gehad. Nu niet meer. Maar zeker langer dan 3 jaar. :slight_smile: En ja, die Alpinist natuurlijk ook. :slight_smile:

Mooie set trouwe kompanen.

Herem’ntijd, da’s best een tijdje om een band met iets op te bouwen. :slight_smile:

4 likes