Welk horloge heb je helemaal niets mee?

+1 Teringlelijk.

Heel fraai, alleen zĆ³ jammer van de ongelijke indexen (en dat blauw)ā€¦

1 like

Denk dat je de zaken veel te persoonlijk opvat. Uw recht natuurlijk.

Aangezien dit een aangewezen topic is om frustratie eruit te gooien, neem ik het voorbeeld van @Fate_Amenable_To_Change en doe een boekje open over het meest bekende, meest gehate en meest geliefde horlogemerk: Rolex. Rolex is altijd het eerste merk waar pretentieuze rappertjes naar grijpen. Het is het merk waarbij 99% van de mensen die het draagt helemaal niks met horloges heeft, het is gewoon een statussymbool. Kijk ik heb geld, ik heb een Rolex, kijk mij eens rijk zijn. Zit je daar met je Seikootje en je Volkswagen Polo, ik rijd lekker in mā€™n BMW en een gouden Datejust om mā€™n pols. In de zomer het liefst het raampje naar beneden en de arm in het raam leggen, zodat iedereen kan zien dat ik fucking geweldig ben! Wat een gehyped, pretentieus kutmerk dat Rolex. Het is niet eens Zwitsers, het is door een paar theeslurpende Engelsen uitgevonden en naar Zwitserland verhuist omdat het beter overkomt qua PR. Ze hebben niet de heritage die andere ā€œdureā€ merken wel hebben. Omega, Breguet, Blancpain, Ulysse Nardin, Vacheron Constantin, Patek Philippe, Audermars Piguet, Alpina, Heuer, Eterna etc. hebben dat allemaal wel. Einde rant.

14 likes

Wow, ben je dā€™r klaar mee?

Idd, vĆ©Ć©l liever een Seiko 5 (en een Kia)ā€¦:crazy_face:

4 likes

Rolex zonder datum kan ik ook niet lelijk vinden en de door jou getoonde vind ik zelfs prachtig.

Ik zelf koop de dingen die ik mooi vind en waarvan ik de prijs bij het product vind passen.

Kan zijn dat ik iets maat ā‚¬1o waard vind en als het dan daar dan niet overheen gaat koop ik het.

Uiteraard is er een budget, maar vooral het "wat vind ik het waard gevoel " is bepalend aan wat ik uitgeef.

Rolex gaat dat gevoel te buiten. Eigenlijk niet alleen rolex, meer dan 2.5k voor een horloge gaat dat gevoel ten alle tijden te buiten.

Ik zien in dit topic de grand seiko voorbij komen. Dat is ook echt zo eentje waarvan ik echt niet warm van kan worden, zeker met de prijs die er tegenover staat.
Voor zeg max ā‚¬4oo had ik hem er wel bij willen hebben. Maar dat bestaat niet.

Seiko vind ik vooral een toolwatch merk.
Lekker betaalbaar, kopen en niet naar om kijken. Stuk,krassen oid, jammer dan en een nieuwe halen.
Vind ze dus niet lelijk, maar ze maken me ook niet hebberig.

1 like

Dit topic zou inmiddels ook goed op het Libelle-forum.nl thuishoren.

Oh, ja klopt, ik kan het weten want ben er al jaren lid. :wink:

7 likes

Nope, het kan mij niks schelen wat anderen vinden. Ik vind het alleen raar wat je zegt en ben ik van mening dat je niet van alles hoeft te weten qua heritage en al die ontastbare nonsens om te bepalen of je iets mooi vind, Dat ik vele merken en modellen niks vind zegt niets over hun kwaliteit, enkel de uitstraling. En dat alles is persoonlijk. Het barst hier van naar mijn smaak gedrochten maar daar is verder niks mis mee.

1 like

Ik heb altijd de stelregel gehad (over kunst) dat hoe meer je moet weten om het te kunnen waarderen, hoe inherent waardelozer het is.

EDIT: En natuurlijk ben ik niet zuiver in mā€™n eigen leer. Ik vind Duchamps ā€œFonteinā€ bijvoorbeeld gewoon grote dikke kunst. :slight_smile:

1 like

Haha winnaar! :grin::+1:

1 like

Eensch!
Maar hier op het forum lijkt dat soms gewoon niet te mogen. Als mensen het willen mogen ze van mij hun smaak laten beĆÆnvloeden door zaken die mij niets doen verder. Laatst mocht ik ook al niks van een SKX vinden omdat ik er zelf nog nooit Ć©Ć©n heb gehadā€¦ Ik moest iets wat ik al aangaf spuuglelijk te vinden zelf proberen voordat ik dat kon zeggen. Ik mocht ook niet vertrouwen op de ervaring van mede foraleden die de slechte QC aan de kaak stelden.

Maar goed wat ik niet mooi vind ga ik niet mooi vinden door een verhaal. En iets als kunst bijvoorbeeld waar ik eerst een hele uitleg voor moet krijgen om te kunnen zien wat het is, is waardeloos voor mij. Kunst is niet iets wat ik niet kan herkennen zonder uitleg, als dat zo is dan barst het van de kleine kunstenaars.

Kijk mij eens rijk zijn en niets met horloges hebben!!! Daarom zit ik ook op dit forum. Dus nogmaals: ik heb niets met horlogesā€¦



En de NIEUW (want ik ben rijk en koop niets gebruikt :wink:) gekochte obligate BMW

Omdat ik niets met horloges heb maar wel rijk ben, heb ik naast de Rolexen nog wat andere merken (Omega, Tudor, Chopard, Longines, SINN).

Of zou ik tot de 1% behoren?

Overigens, ken de geschiedenis voordat je wat schrijft: Hans Wilsdorf is in Duitsland geboren en heeft pas later de Engelse nationaliteit gekregen. Hij werkte samen, niet met een Engelsman maar met een Zwitser: de Zwitserse horlogemaker Aegler uit Biel.

Zo, mijn frustratie is er ook uit en omdat ik zo rijk ben ga ik nu verder met het zelf plamuren en aflakken van de nieuwe binnendeur met zelf gemonteerde kattenluik/-paneel.

Fijne zondag verder!

22 likes

Persoonlijk heb ik helemaal niks met het merk Steinhart. In mijn ogen voornamelijk rebadge replicaā€™s. Een merk zonder geschiedenis of historie met duidelijk gebrek aan inspiratie. Bijna alle ā€˜designsā€™ zijn van Rolex gejat. Steinhart teert op het succes van Rolex en heeft in mijn ogen niks zelf gebracht in de horloge wereld. Ik ben Steinhart liever kwijt dan rijk. Echte mannen sparen door voor een Rolex ipv een replica met de naam Steinhart op de dial te kopen. A total shitter. Wanneer je shitter opzoekt in het Woordenboek krijg je Steinhart te zien. Dit is mijn mening een daar zult u het mee moeten doen.
Zo dat was mijn knuppel in het hoenderhokšŸ˜œ

P.S. Ik raad u wel wijselijk aan om mijn mening met een korreltje zout te nemen.:wink:

6 likes

Je werd erop gewezen dat je niets over de kwaliteit ten opzichte van een Steinhart kon zeggen, omdat je nooit een skx hebt gehad. Daar viel men over. Niet over je mening dat je een skx niet mooi vindt. Dit werd je trouwens meerdere keren uitgelegd in datzelfde topic, maar kennelijk lees je graag wat je wil lezen.

3 likes

Ja je past perfect in het plaatje en daarnaast ook butthurt to the max. Interesseert me vrij weinig of het nou Zwitsers, Engelsen, Ieren, Turken of Oezbeken waren, ze maakten alles de eerste paar decennia in GB. Ook pas vanaf 1903, terwijl Blancpain bijvoorbeeld toen al eeuwen bestond.

Ik denk dat het je nogal raakt wat een ander zegtā€¦
Maar je trekt nu wel de aandacht heel erg naar

[quote=ā€œemveezet, post:354, topic:141914ā€]
Kijk mij eens rijk zijn
[/quote] om vervolgens je bezit te tonen en daarmee min of meer bevestigd wat er wordt gezegd :wink:

En van mij mag je lekker doen wat je wilt dus no offense :slight_smile:

1 like

Ik ben het helemaal met je eens! Begrijpend lezen schijnt inderdaad lastig te zijn tegenwoordig.

Dat is nou juist niet de bedoeling! Het gaat mij om het generaliseren en het 99% percentage wat wordt genoemd en wat nergens op slaat. Mijn reactie is heel cynisch bedoeld en absoluut niet om mā€™n bezit te tonen. Dan had ik de rest van mā€™n collectie er ook wel bij gezet. Verder draag ik de Rolexen alleen privĆ©.
Klanten en collegae ā€œsteek ik er de ogen niet mee uitā€. Verder ga ik om dezelfde reden ook bijna altijd op de fiets naar mā€™n werk.

HF leden waaraan ik verkocht heb of van gekocht heb, weten wel beterā€¦

Ik voel me pas rijk als mā€™n vrouw eens een x een jaar lang niet meer (vele x) in het ziekenhuis ligtā€¦

7 likes

Daā€™s makkelijk, Candide maait me het gras voor de voeten weg. :smile: Alles met een mercedeswijzer (behalve de Mercedes autoā€™s) zijn mij een gruwel, vanwege dĆ”t specifieke model en de miljoenen kopieĆ«n, hommages, trubutes, lookalikes ĆØn namaak die er van zijn gemaakt.

Maar goed, zoals hier eerder genoemd: over smaak valt niet te twisten en veel horloges van mij zijn blijkbaar een gruwel in de ogen van anderen. Ik heb zelfs een goed horloge met saffier, 300 m waterdicht, dubbele ā€œoā€-ringen en metalen uurwerkhouder al eens ā€œbaggerā€ horen noemen, alleen vanwege het feit dat het in China is gemaaktā€¦ :confounded:

1 like