Welk horloge heb je helemaal niets mee?

Het is NIET mijn M5 voor de duidelijkheid.

Vond het gewoon erg grappig de post van @anon50762135EV te zien, precies toen ik gisteren in deze M op weg was met mijn Sub No Date.

Het is sowieso een apart topic… HF gaat juist om wat ons bindt. Als we alles gaan benoemen wat we niet mooi vinden, zijn we nog wel ff bezig denk ik zo.

2 likes

Die werd er niet door mij bijgehaald, maar smalend omdat het een hommage is en of die dan zo goed was ofzo. Nou, ik denk niet dat ik een SKX ervoor nodig om te weten dat een Steiny echt kwalitatief hoger van niveau is. EN die appels met peren vergelijking heb ik verder niet aangehaald. Er zit ook een wezenlijk prijsverschil in.

Verder zal het nogmaals voor het geld een prima horloge zijn op qc wat dingetjes na en is het een andere klasse. Maar goed als men die 2 wil vergelijken en dan de SKX beter vindt mag ook hoor.

Ik vond het een geniale reactie. Met of zonder eigen M5. :+1:

1 like

Wat een heerlijk therapuetisch topic is dit geworden zeg. :thumbsup:

4 likes

Vind het vooral hilarisch dat sommige mensen zo snel op hun pik getrapt zijn.

2 likes

Wat voor jou nergens op slaat, slaat het voor een (de) ander wel. We gaan het nooit met zijn alleen eens worden dus wat kan het schelen.

Prima dan toch? Je hoeft je hier niet te verdedigen hoor voor je keuzes. En al zou je het wel allemaal showen voor het showen, ook goed. Zo hebben we allemaal onze eigen voorkeuren en dat lijkt mij prima.

Edit: Ik zie nu je opmerking over je vrouw, waarschijnlijk ook een edit :wink:
Dat hoop ik ook voor je, rijkdom zit hem ook niet in bezit, ook geluk is niet afhankelijk van bezit al denken velen van wel. In ieder geval wens ik je vrouw een goede gezondheid toe want dat is uiteindelijk het meest waardevolle wat we kunnen bezitten.

4 likes

Gelijk even omgedaan.

15 likes

Dank voor je genuanceerde reactie. Ik heb mijn vorige reactie nog wat aangevuld/toegelicht/genuanceerd.

Fijne zondag verder!

1 like

Geen dank hoor, ik heb inderdaad gezien dat je nog wat had aangevuld en dat heb inmiddels ook gedaan :+1:

En jij ook nog een fijne zondag.

Volledig mee eens! Ik ben daar ook sinds zo’n jaar of 10 achter… Dank voor de verdere reactie.

2 likes

Soms dwingen omstandigheden ons tot inzicht en hoe vervelend ook ben ik dankbaar dat er omstandigheden zijn geweest die mij tot dit inzicht hebben gedwongen.
Dankbaarheid voor wat we hebben en kunnen is het grootste goed.

3 likes

:thinking: In metallic wit ?. Of was metallic in de optielijst te duur ? :wink::wink:

Amen.

2 likes

Daar had die persoon wel gelijk in. De SKX is net anale seks: Eerst zelf proberen alvorens er een meni… oh. Wacht. :slight_smile:

Voor het stichten van Rolex was Wilsdorf al Brits staatsburger. Als ik mij niet vergis is hij in 1903 getrouwd met de zuster van z’n toekomstige zakenpartner, hebben ze in 1905 Wilsdorf & Davis opgericht en kwam in 1908 het merk Rolex uit de koker van deze twee theedrinkende Britse onderdanen.

Dat schijnt ook iets te maken hebben gehad met de toegang tot vaklui (niet zo plausibel gegeven de Engelse horologische geschiedenis), anti-Duitse sentimenten onder de Britse bevolking in 1914-1918 (da’s erg plausibel) en belastingontdui… eh… ontwijking (wat ook erg plausibel is).

We zullen het nooit weten. :slight_smile:

M’n vader was een arme donder die de hele tijd in het ziekenhuis lag. Als je dan toch ongezond bent is het altijd nog beter rijk dan arm te zijn.

1 like

Wat een topic. Genoeg HF voor vandaag. Kom vanavond nog wel 'ns terug :roll_eyes:

dPjKFse

4 likes

Héé, niet internetten onder het rijden , hè? :open_mouth:

2 likes

Alpinwit. Parelmoer was/is me niet wit genoeg voor mooie combinaties met zwarte onderdelen (o.a. velgen).

(zak)horloges zijn altijd al een statussymbool geweest, dus in principe klopt het gewoon wat je hier zegt.

Horloges.

  • Breitling is niks. Is voor louche autohandelaren en makelaars.
  • Rolex is niks. Is voor patsers, kampers en gehypte rappers.
  • Seiko is niks. Schijn je mooi te moeten vinden omdat iedereen die krengen ‘mooi’ vindt.
  • Dress watches. Brrrrrrr. Alleen dat woord al. Horloges voor gemeentelijke ambtenaren.
  • Vintage watches. Horloges voor mensen die geen geld hebben en daarom maar ouwe meuk op een rommelmarkt kopen.
  • Mechanische horloges. Wordt opgehemeld omdat mechanisch. Emotie, beleving, het leeft…enz. Oftewel een techniek van meer dan een eeuw oud.
  • Casio G-shock. Onbegrijpelijk dat iemand die ouder is dan 10 jaar dat nog om z’n pols durft te knopen.

:sunglasses:

21 likes

Daarover heb ik een mening zonder de intentie het ooit te proberen :wink: Echter is die hele discussie een beetje uit het verband getrokken. De SKX eigenaar was op de tenen getrapt door mijn mening dat ik hem niet mooi vind. Daarna haalde ik nog even aan dat QC ook niet je van het is om duidelijk te maken dat ik het niet mooi vind. De SKX eigenaar vond dat zo vervelend te horen dat deze over mijn keuze van een Steinhart begon, nogal smalend. Dat mag, hoef je niks te vinden. Daarop heb ik gezegd dat die in kwaliteit beter is wat logisch is gezien de prijs. En gebaseerd op meningen van mensen die het kunnen weten en beiden kennen. En daarna ontspoorde het helemaal en wordt mij niet begrijpend lezen verweten.

Het leek meer op de klassieke verkoper die doordramt en nadat je hebt aangegeven niet geïnteresseerd te zijn nog maar wat zegt (QC) in de hoop begrepen te worden. Dat we het hierover niet eens gaan worden en verder is het weer prima vermaak en no offense.

Een ieder mag gewoon zijn mening hebben en we hoeven het niet eens te zijn. Ook heb ik geen problemen met deze of andere leden verder en hebben we gemeen dat we iets met horloges hebben :+1:
Verder is dit gewoon een heerlijk platform waar we elkaar af en toe heerlijk lopen te narren en verder gewoon met elkaar om kunnen gaan.

dus heerlijk topic dit

1 like