Welk horloge heb je helemaal niets mee?

Pagina’s vol met eindeloos geleuter in de ruimte en dan deze. Ik zeg, spijker op den kop! :+1:

9 likes

Auto’s zijn pas klotedingen: die maken gebruik van een techniek die 5000 jaar oud is.

Het wiel.

3 likes

Belachelijk inderdaad. Dat daar niet eens iets nieuws voor is bedacht.

2 likes

Logisch, die maakt gewoon kopieën van een ander merk… :grin:

2 likes

Nee… dan het tandwiel… ook zoiets obligaats…

Schandalig inderdaad, na je 40e moet het wel weer kunnen toch? :grin:

1 like

Laat me raden: je houdt niet van kunst en je verdiept je niet in kunst, maar je hebt er natuurlijk wel een mening over want je hebt het gezien en vindt het mooi of lelijk.
dat is je goed recht en daar heb je misschien ook nog groot gelijk in overigens,

maar soms geldt hetgeen JC ooit zei: je gaat het pas zien, als je het doorhebt.

voor mij geldt dat voor kunst maar zeker ook voor horloges.

Mijn smaak is afgelopen half jaar enorm veranderd. Zeker blootgestaan aan het HF maar misschien zelfs ook wel ontwikkeld. Ik weet in ieder geval veel meer van horloges en ik zie veel meer dingen omdat ik ze doorheb.

Horloges waar ik niets mee heb zijn de 43 mm plussers. Niet omdat ik ze niet mooi vind, het merk me niet aan staat, de afwerking ruk is of het quartzen zijn of Rollies maar omdat ze voor mij echt te groot zijn.

2 likes

Zou niet durven! Ik stond netjes stil. Zelfs geparkeerd en buiten de auto toen ik de foto nam. :sunglasses::+1:

De moderne man heeft jongenspolsjes? :astonished:

2 likes

Waarom zo boos? Heb je een Rolex gehad die achter liep, of zo?

Ben je nu opgelucht?
Mijn advies is anders een stevige vrijpartij (als je daarvoor een lief hebt)

Als ik rijk zou zijn kocht ik trouwens ook geen Rolex, maar dat komt omdat ik me dan op andere ‘dure’ exemplaren zou richten.
Succes en groeten van een ‘arme sloeber’ die hooguit eenmaal per jaar uitschiet rond de € 1200,-

2 likes

Offtopic alert, horloge-geschiedenis:
(Over de verhuizing van Rolex naar Genève:)

Dat lijkt me toch wel plausibel. De tijd dat Engeland groter was in horlogemakerij lag vóór 1800:
"In 1800, both Switzerland and Britain produced 200,000 timepieces, in 1850 Switzerland were able to produce 2,200,000 – while Britain produced little more than 200,000."
Toen Wilsdorf verhuisde in 1919, ruim een eeuw en meerdere generaties later waren er dus inmiddels weer minder vaklui in het horlogevak. En er was geen andere fijnmechanische industrie dan de horlogeindustrie.

1 like

Ik internet voortdurend op alle lange ritten. Mijn navigatie verwerkt real time file/ongeval informatie, wegopbrekingen en -afsluitingen door. En muziek. En vaste en mobiele flitsers. Maar nee, ik kijk niet op HF hoor.

Nee, dan doe jij het niet, dan doet de techniek het voor je en die kan dat zonder afgeleid te worden. :+1:

Volgens mij heb je het doel van dit topic niet helemaal begrepen.

1 like

+1, voor mij een van de meest saaie en emotieloze horloges.

1 like

De moderne man weet wat stijlvoller is.

En hier nog een voorbeeld op een flinke pols:

Het klopt gewoon.

6 likes

Tja, of mijn ogen zijn minder geworden sinds m’n puberteit, die inmiddels alweer 45 jaar geleden was… :wink:

1 like

Niet zozeer een horloge maar een NATO strap. Welk horloge dan ook zo’n band is verschrikkelijk.

4 likes

Fotograferen is wat anders dan internetten, tóch? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Nu zal ik wel veel mensen tegen de schenen schoppen of op de tenen gaan staan.

Ik heb namelijk helemaal niks met de LLD.

En waarom?
Hierom

71 streepjes
58 puntjes
7 cijfers
1 driehoek
en een taartschep

13 likes