Oke…ik dacht me te herinneren dat deze open 01 en 02 gevallen waren ontstaan na een nieuwe directie(2014 en ex Hublot).
Zal ik wel verkeerd hebben gelezen dan.
hmmmm, interessant. Die JLC knalt in goud (?) & zwart (en close up) inderdaad nogal in your face.
Een goeie zakenkennis heeft de ‘gewone’ stalen versie, en die komt op mij altijd over als een relatief sjieke, enigszins sportieve semi-dresser. Het zijn wel twee flinke knoppen, dat wel, maar heb ik niet eerder als storend ervaren
Toch wel voor de versie met de juiste wijzers? Die eerste versie daarvan had zo’n rare korte wijzers. Beetje zoals de eerste versie van de blauwe omega smp 300. Had ook van die te korte wijzers
zoals gezegd… qua deze foto ben ik het daar helemaal mee eens.
Maar een live exemplaar leek me echt zeer normaal uit te zien (tenzij er verschillen zijn - in maat? - die ik niet ken)
GrandSeiko heb ik helemaal niks mee. Alle horloges met 1 wijzer. En alle horloges met tourbillons. Maar ik laat iedereen in zijn waarde die daar anders over denkt. Dat zouden meer mensen in dit topic moeten doen
Zo zie je maar hoe smaken verschillen; ik vind Grand Seiko een geweldig merk. Superieure afwerking, heel veel aandacht voor technische details, en veel “understated” modellen. Ik vraag me wel af hoe het merk zich gaat ontwikkelen nu de banden met Seiko (het merk, niet de bovenliggende holding) zijn doorgeknipt. Ik hoop niet dat ze op de Credor toer gaan nu!
Ah ik wil ook niet de technische kwaliteiten en afwerking van een GrandSeiko ter discussie stellen hoor. Zal allemaal heel goed zijn. Alleen heb ik zogezegd niets met het merk. Voor hetzelfde geld heb je mega veel keuze in mooie Zwitserse en Duitse kwaliteitsmerken en daar zou altijd mijn voorkeur naar uitgaan. Overigens begrijp ik best wel waarom iemand JUIST voor een GrandSeiko gaat. Het draait tenslotte allemaal om gevoel wat je bij een bepaald horloge hebt.
Vb, voor €6k koop je een GS Diver Spring Drive. Welk ander Zwitsers of Duits kwaliteitsmerk met dezelfde afwerking en in house uurwerk denk je voor 6k te kunnen kopen?
Dat gezegd hebbende, ik snap de merkbeleving wel. Mensen zeggen graag dat ze een Rolex hebben, een Grand Seiko komt op feestjes toch wat minder imposant over.
Tenzij ze aannemen dat je wel een neppert om de pols zult hebben Dat zal je met een GS niet snel gebeuren (hoewel ik de eerste GS “hommages” online al gespot heb! )