Linkje(s)…?
Wat een meningen en wat een leuk topic
Ik heb respect voor 90% van de high end merken. Rolex, Omega, Panerai, JLC, IWC.
Breitling doet me niet veel, maar ik heb er ook niets tegen.
Hublot heb ik wel wat tegen… wat een gedrochten.
Que goedkope ranges vind ik Swatch en G-Shock/Baby-G ook nog prima. Maar fashion watches zoals Diesel, Michael Kors etc… wat een bagger. Maar prima te begrijpen dat het gros van de medemens daarvoor gaat, want ze weten niet beter en ze vinden de fashion merken ‘mooi’.
Waar ik weinig begrip voor heb is Invicta. Wat een troep en gedrochten.
Ik zal wel in herhaling vallen. Dit. Saaier vormgegeven dan een 5je en dan die naam… als je die drie keer hardop uitspreekt heb je de rest van de dag knallende koppijn.
Is wel heel interessante opmerking inzake Merkbeleving.
Ik heb met Rolex echt helemaal niks. Die zou binnen het uur op MP staan. Maar (Grand) Seiko ook niet. Ik accepteer helemaal de sublieme techniek en prachtige afwerking, maar zou ook deze NOOIT kopen - krijg er niet het juiste gevoel bij om er dat geld voor uit te geven.
Dat gezegd hebbend. Ook bij goedkopere horloge heb ik dat niet. Ik kijk met regelmaat naar een (vintage) Seiko 6138 of zoiets. Maar toch … nee. Dan liever een Hamilton of Tissot of zo.
Leuk om te zien dat iedereen anders is. Ik blijf tot 06-2019 mooi met de Seiko mods lopen (en daarna ook nog wel natuurlijk), maar dat is het moment dat ik de spaarpot kapotsla en één of twee high end horloges koop. En ik zal waarschijnlijk die Grand Seiko GMT verkiezen boven een Rolex
Ik heb zelf helemaal niks met al die midrange horloges van 500-2000. Die vind ik vaak te duur voor wat je krijgt.
Is het niet een klein beetje kort door de bocht om te zeggen dat je bij de mid range horloges te veel betaald voor wat je krijgt? Natuurlijk regelmatig het geval, maar er zijn toch best een hoop horloges waarbij prijs kwaliteit verhouding prima is.
Zelfs alleen bij het door jou genoemde seiko (SARX, sbdx)
Daar heb je gelijk in Willem. Dat is misschien iets te kort door de bocht.
Een SARX is zijn geld prima waard, maar ik dacht meer aan de horloges van 1500 euro waar nog gewoon een standaard grade ETA2824 in zit en dergelijke.
Maar desallniettemin zou ik bij een bedrag van 600-700 al denken…ik spaar liever door.
Fantastisch toch, al ruim 60 jaar vrijwel ongewijzigd!
horloges met 1 wijzer,…wat moet je ermee. De primaire functie van een horloge kunnen ze niet waar maken, nl. de tijd aangeven. (neemt niet weg dat ik best wat ontwerpen van bijv. Meistersinger mooi vind).
Verder heeft elk merk wel een horloge dat ik lelijk vind en een horloge dat ik mooi vind in de collectie.
Altijd handig een trap in je aanrechtblad.
Vind het wel wat onhygiënisch. Hoe maak je dit schoon?
Tja, dat zie je ook bij nog wel duurdere modellen gebeuren… Bij Seiko heb je tenminste altijd inhouse (voor wat dat waard is).
Maar ik snap wel wat je zegt; daarom koop ik in dat segment ook pre-owned
Heb je even tijd?
Alle Rolex m.u.v. de Prince
Alle Seiko
Alle Citizen
Alle met Ø > 42mm
Alle modemerken
Alle reclamehorloges
Alle zgn. miltary, WWI, WWII, trench en andere onechte issued horloges.
Ja, ik volg wel een béétje, ook al heb ik zelf een Meistersinger. Het idee is dat je meer ‘relaxed’ met tijd om gaat, en dat lukt meestal wel, maar ik merk toch dat ik - telkens ik de Meistersinger om heb - af en toe op m’n gsm kijk om de juiste tijd te zien Kan niet de bedoeling zijn
Tweedehands horloges.
Met een stalen band is het DNA nog enigszins te verwijderen maar met leer of nato, gatverdamme.
De bandjes zijn gewoon heel simpel te vervangen.
De opmerking doet mij een beetje denken aan de jaren 80 toen de Japanse auto’s in Nederland in opmars waren. Ik hoor mijn Opa nog zo tegen mijn vader zeggen, zijn Nissan had wel electrisch verstelbare ramen en allerlei andere elektrische snufjes die mijn vader nog niet had op zijn BMW… objectief gezien was die Nissan kwalitatief misschien nog wel beter als de BMW… totdat je er mee ging rijden… die BMW was Freude am Fahren en die Nissan reed als een zak zout… al die standaard snufjes deden helemaal niks aan rij en kwaliteitsbeleving… laat staan dat je een warm gevoel kreeg van die Nissan… maar hij had wel elektrische verstelbare ramen dat dan weer wel.
Met de GS koop je een specifiek horloge vanwege zijn eigenzinnige techniek. De vraag is alleen vind je dat als horlogekoper interessant? Ik wil voor 6000 euro een horloge kopen wat mij een goed gevoel geeft. Een Zwitser (bij voorkeur) en een Duitser doen dat bij mij. Een GrandSeiko hoe bijzonder de techniek doet dat niet.
Natuurlijk ‘moet’ je een horloge kopen waar je hart naar uitgaat. En of dat dan een (Grand) Seiko, Rolex, Tissot of bv Hamilton is maakt mi niet uit.
Ik dacht echter dat je met ‘kwaliteitsmerk’ de vergelijking wilde aangaan betreffende afwerking van kast, band en uurwerk tussen een Duits, Zwitsers horloge en een Grand Seiko in dezelfde prijsklasse.