Da’s echt een enorme geruststelling, ik slaap vannacht een stuk beter.
Welterusten Louis!
Komt goed…
Niet om het af te zeiken, maar het heeft gewoon een look die mij niet aan staat. Die band me die middenschakels is echt om van te gruwelen. Heel erg aziatisch. Mensen zeuren over brede lugs van een Rolex maar die GS heeft helemaal brede lugs.
Los van hoe goed de afwerking zou zijn staat het hele design mij weinig tot niet aan. Voor 6k zou ik wat anders kopen.
Gaat nieteens om merkbeleving, maar puur op design zou ik het horloge nooit overwegen.
Kwestie van smaak natuurlijk ook allemaal.
Jij hebt het volgens mij niet helemaal begrepen😅. De Seiko duikers zijn ISO-gecertificeerd op 200 meter (of meer), daarom bij voorbaat een echte duiker. Of is jouw definitie van een echte duiker zo’n Steinhart poor man’s wannabe Rolex hommage a.k.a. knip en plak replica?
Alle metalen banden zijn om van te gruwelen. Lelijk, oncomfortabel en zwaar. Daarom is het horloge an sich de enig relevante factor.
Ik zou zowel van de Oyster Perpetual 36mm als de GS 37mm versies een stuk blijer worden als ze ze voor 500 ballen minder verkochten zonder enige band.
Die regel ik zelf wel. Naar smaak.
Ik wou er nog eentje toevoegen. Ik snap de fascinatie voor Damasko niet. Technisch zijn dat geweldige horloges, maar er gaat echt geen greintje elegantie van uit. En dan dat afschuwelijk logo met dat lettertype dat botst met dat al even onelegant lettertype van het day-date venstertje… En dat kruis op de dial is te dik of net te dun… Alleszins uit proportie. Nee, niet m’n lieveling.
juist
Hema keuken klok om je pols.
Mag ook IKEA zijn.
Ik vraag mij af hoeveel mensen dat nou zouden zeggen of vragen. Daarbij ben ik van mening dat wat anderen zeggen of denken niet van invloed zou moeten zijn op jouw keuzes.
Ik heb geen Rolex dus weet ook niet of die herkent wordt door anderen en of die vraag/opmerking dan volgt.
Van GS neem ik aan dat die behoorlijk onder de radar zit ja en als je graag wilt dat men weet dat je een duur horloge hebt denk ik niet de beste keuze.
Ik draag inmiddels zo’n 25 jaar Rolex en heb die vraag nog nooit gehad, wel eens bv ‘zo da’s een mooie en dure, kost zeker wel €1000,-…?’
Een niet horlogofiel heeft géén idee!
Daar ben ik het vanzelfsprekend helemaal mee eens. Je moet dragen wat jij mooi of interessant, of om een andere reden fascinerend vindt. Maar ik denk ook dat iedereen wel een beetje beïnvloed wordt; ik denk dat de meesten geen G-Shock onder een net pak zullen dragen bijvoorbeeld.
Dat lijkt me een goede keuze om dat niet te doen. Ik zou hem sowieso niet dragen, ook niet op badslipperts
Hoezeer ik ook zou willen van niet denk ik dat het wel zo is ja… Mijn keuzes zijn puur voor mijzelf en wat anderen ervan vinden moeten zij weten.
Dat is ook niet wat ik onder een pak versta, maar vind die G-shock evenwel afschuwelijk.
Ja hoor doe ik prima, met de juiste houding kom je met een hoop weg
De vraag die hier wordt gesteld is: ‘Welk horloge heb je helemaal niets mee?’. Mijn antwoord daarop is: ‘Seiko duikers’. Die ik ook nog nep noem vanwege mijn afkeer van deze horloges. Kortom, ik geef antwoord op de gestelde vraag en details als ISO of vergelijkingen met andere merken zijn totaal niet relevant. Het gaat bij het antwoord op deze vraag over smaak en over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Als je deel wilt nemen aan een topic als dit kun je maar beter niet te snel op je teentjes getrapt zijn.
Snap je het nu?
Goede argumentatie
Nee, want “nep” betekent iets anders in mijn woordenboek. Volgens mij wil je vooral provoceren met je woordkeuze?
Als je als fabrikant je duikers durft te demonstreren door ze aan de buitenkant van een onderzeeër te monteren, kun je ze toch moeilijk nep noemen.
Dat het niet je merk is, dat kan. Smaken verschillen.
Ik heb ook een afkeer tegen ISIS schijnt ook nep te zijn.
Fake news! 4 sure!
Edit