Ik wou er nog eentje toevoegen. Ik snap de fascinatie voor Damasko niet. Technisch zijn dat geweldige horloges, maar er gaat echt geen greintje elegantie van uit. En dan dat afschuwelijk logo met dat lettertype dat botst met dat al even onelegant lettertype van het day-date venstertje⦠En dat kruis op de dial is te dik of net te dun⦠Alleszins uit proportie. Nee, niet mān lieveling.
Ik vraag mij af hoeveel mensen dat nou zouden zeggen of vragen. Daarbij ben ik van mening dat wat anderen zeggen of denken niet van invloed zou moeten zijn op jouw keuzes.
Ik heb geen Rolex dus weet ook niet of die herkent wordt door anderen en of die vraag/opmerking dan volgt.
Van GS neem ik aan dat die behoorlijk onder de radar zit ja en als je graag wilt dat men weet dat je een duur horloge hebt denk ik niet de beste keuze.
Daar ben ik het vanzelfsprekend helemaal mee eens. Je moet dragen wat jij mooi of interessant, of om een andere reden fascinerend vindt. Maar ik denk ook dat iedereen wel een beetje beĆÆnvloed wordt; ik denk dat de meesten geen G-Shock onder een net pak zullen dragen bijvoorbeeld.
De vraag die hier wordt gesteld is: āWelk horloge heb je helemaal niets mee?ā. Mijn antwoord daarop is: āSeiko duikersā. Die ik ook nog nep noem vanwege mijn afkeer van deze horloges. Kortom, ik geef antwoord op de gestelde vraag en details als ISO of vergelijkingen met andere merken zijn totaal niet relevant. Het gaat bij het antwoord op deze vraag over smaak en over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Als je deel wilt nemen aan een topic als dit kun je maar beter niet te snel op je teentjes getrapt zijn.
Bij deze ⦠ik denk dat mensen (ik in ieder geval) hierover vallen.
Nogmaals, dat je Seiko als merk niks vindt, of hun ontwerpen wanstaltig, daās allemaal prima. Maar ze zijn niet vervalst, of onecht (zoals āhommagesā met een 300m opschrift en op de achterkant ā30m WRā).