Qua stijl en smaak al zo aan voorbij gelopen
Maar ze is niet weg te pesten en als ik haar dan weer even in de pols die is er toch weer direct die liefde van toen
Het is mijn eerste horloge en het is echt zo, oude liefde roest niet
Dit is mijn allrounder. De Speedy heeft water mee gemaakt, flinke lange bergtochten in de Alpen, deskdiving, concerten en poepluiers verwisselen. Hij kan het allemaal.
De Sinn 356. Verkocht en weer terug gekocht. Tijdje geleden wilde ik hem eruit doen voor een speedy, maar naast elkaar greep ik toch weer naar de Sinn.
Deze FC omdat ie comfortabel draagt zelfs bij zomerse temperaturen en er beschaafd uitziet. Is 50m WR wat voor dagelijks gebruik voldoende is als er een keer wat afwas water of regen op komt.
Dit horloge geeft mij een beetje het gevoel van “dat ene horloge dat vader of opa altijd droeg, ook al omdat hij er maar één had”. Het horloge uit de tijd dat je niet wisselde van dresser naar sportief of duiker of toolwatch…
Mijn Barnacle. Kocht ik spontaan en had van te voren niet verwacht dat deze zoveel draagtijd zou krijgen naast mijn andere keuzes. Formaat is goed. Lekkere bandenslet en ik vind de vintage uitstraling tof. Is een blijver deze draagbare titanium duiker
voor mij (bijna) elke Oris Aquis. draagt zo comfortabel, dat ik bij twijfel ochtends meestal weer zo eentje omdoe. Ik heb er een paar, maar dit is wel mijn favoriet denk ik…
Sinds 1981 toen ik mijn eerste speedmaster kocht altijd 1of meestal te veel speedy’s gehad.
Eigenlijk nooit teveel, het verveelt nooit.
Op een gegeven moment moest ik een Rolex sub 16613 hebben met blauwe plaat maar na 3 of 4 weken weer verkocht.
Maar er zal altijd een speedmaster blijven!!
De horloges die ik op dit moment heb zijn allemaal in rotatie gedragen en keren dus per definitie terug aan de pols.
Helaas heb ik maar bitter weinig horloges langer dan drie jaar. Nomos, m’n eerste GS, Mühle, meer Nomos, Junghans, Squale, Farer, Stowa, Archimede, Seiko… allemaal gesneuveld.
Van de horloges die ik langer heb zijn er wel winnaars en mindere goden. Deze wint het heel erg van de Santos de Cartier: