Inderdaad voor mij is de Datejust 41 met gladde bezel en Oyster band de perfecte toevoeging tussen mijn Submariner en Explorer II. Mooi klassiek/dressy maar toch ook sportief. Vult mooi dat gat op in mijn collectie.
Ik zie het een beetje als de perfecte blend tussen een OP41, Explorer I 39 en Milgauss…
Waarbij ik bij OP41 de dubbele uur markeringen op 3,6 en 9 minder fraai vind. De Explorer I 39 voor mij en no go is gezien vrouwlief deze heeft. En de Milgauss vind ik een beetje een rare snuiter met z’n groene glas in combinatie met oranje accenten en bliksem wijzer, daarnaast ook bijna 2mm dikker dan de Datejust 41.
De voorbije paar maanden stond een Tissot Gentleman automaat in het blauw op mijn lijstje… Ik was er enkel nog niet uit of ik deze met of zonder cross hairs wou.
En nu staat er toto mijn eigen verbazing eigenlijk niets meer op mijn lijstje als “echt wel gewild”, sinds deze eergisteren arriveerde .
(Binnenkort zal er zonder twijfel wel weer iets op het lijstje staan. Met dit forum is dat onvermijdelijk )
Ik heb werkelijk waar geen idee. Ze zeiden eerst maximaal 4 maanden, maar het kan snel gaan. Ik wacht het gewoon af. Er is namelijk op het moment echt geen horloge dat ik liever zou willen dan deze blauwe Datejust. Dit zou voor mij de perfecte vierde pilaar in mijn collectie zijn.
Submariner, Explorer II, Datejust 41 en Speedmaster.