Je stelt een terechte vraag @Kad Ik wil mezelf dit jaar een mooi horloge cadeau doen als ik het doel wat ik mezelf gesteld heb behaald heb. Waarom die Tudor? Ontwerp, afwerking en uurwerk, plus ik heb nog geen enkele Swiss made. Om er mee te koop te lopen doe ik het niet en mijn omgeving ziet het verschil toch niet tussen een Seiko en een Tudor…
Aan de andere kant; voor de prijs van die Tudor kan ik meerdere horloges kopen in een lagere prijsklasse zoals deze SPB’s. En dan houd ik nog geld over voor iets anders leuks zoals Squale of een Oris bijvoorbeeld.
Maar wat @Ramage zegt is ook waar. Blijf ik azen op een Black Bay als ik nu voor een goedkoper horloge ga? Ik wil geen flipperaar worden maar ook niet eindigen met tientallen horloges…
‘Keuzestress’ dus, maar ik ben vast niet de enige hier
Hangt ook wat af van het gebruik je voor ogen hebt. Ik geloof er nogal in om een deftige beater te hebben. Iets dat je overal durft dragen. En daarvoor is deze Seiko een topper.
Als ik een echt mooi horloge wil, dan kies ik zelf geen duiker om de pols.
@Ramage heeft gelijk dat tussendoelen geld kosten. Maar niet ieder horloge in een collectie moeten even duur zijn. Dus dit kan een einddoel zijn voor een bepaald deel van je collectie.
Ik zie m regelmatig voorbij komen in het blauwe deel, dus het lijken inderdaad geen blijvers te zijn
Die Tudor kan er altijd nog komen inderdaad, daar heb je gelijk in. En zo’n Seiko is geen horloge om je voor te hoeven schamen natuurlijk!
Ik wil ook geen horloge kopen wat nu aan de bovenkant van mijn budget zou zitten en wat ik amper durf te dragen. Het blijft uiteindelijk een gebruiksvoorwerp en krasjes en deuken zijn onvermijdelijk, maar dat doet toch minder zeer op een horloge van 1k
Ik ga denk ik met iets kleinere stappen mijn bescheiden collectie uitbreiden, met ooit als kers op de taart een mooie Black Bay.
De reis is ook leuk. Dus vooral lekker doen wat fijn voelt.
Het is allemaal een soort welvaartsinflatie. Je verdient meer, waardoor je gewend raakt aan luxer en iig meer geld uitgeven, waarna je weer meer geld wil verdienen etc. Alles went, zolang je maar jezelf vermaakt. ‘Duurder’ horloge aan je arm went ook.
Dus als je al erg van die Seiko kan genieten, lekker genieten van de Seiko zou ik zeggen. Wil je snel ‘er’ (beter, mooier, etc), dus is het plezier maar kort. En dan is goedkoop duurkoop. Jij bent de enige die die inschatting kan maken.
Ik heb mijn oude Chrono zoekopdrachten doorgespit, 2 daarvan komen telkens terug.
Een blauwe Grand Seiko GMT, SBGN005, tevens ook het enige horloge waarvan ik het typenr uit mijn hoofd weet.