Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Deze stond al hoog op de verlanglijst, maar na het passen kriebelt de Kermit nóg meer!

15 likes

Het is goed om te dromen. Ik zou alleen niet teveel vanuit de prijs beredeneren. Kijk tegen die tijd naar je huidige collectie en wat je wensen op dat moment zijn. Mogelijk heb je in de aanloop al een duidelijk doel, en ga je daarvoor.

Als ik 1 ding heb geleerd in deze horlogehobby is dat je niet te ver vooruit moet plannen :sweat_smile:

4 likes

Ja daar geef ik je gelijk in want het is inderdaad nog een lange weg, het is gewoon een prijs indicatie maar staat niet vast.
Mijn doel tegen dan is een ‘ultiem’ horloge te kopen van max rond de 10k zoiets, ik weet inderdaad nog niet wat ik binnen al die jaren ga kopen :slightly_smiling_face:.
Vind het wel leuk om er al eens over te dromen en na te denken :slightly_smiling_face:

1 like

En het is jammer dat er niemand is met een ML masterpiece skelton om hun ervaringen ermee eens te horen.
Dat is het enige waar ik een beetje schrik voor heb, het zijn toch serieuse bedragen voor een normale middenstander als ik dus koop je dan een GS waar je van weet wat je koopt.
Of een ML die ontzetend prachtig vind maar mischien totaal niet evenredig is qua prijs kwaliteit.
Ik vind schoonheid het belangrijkste, als ik naar men pols kijk en ik voel me fier dan is het geslaagt.
Maar voor 10k mag het wel wat kwaliteit zijn denk ik dan :sweat_smile:

1 like

Ik zit ook wel eens te denken over een ‘eindstuk’. Maar dan heb ik gelijk 2 maren. Want wat levert zo’n horloge nou meer op dan die geweldige Citizen Chronomasters (in mijn geval dan). Die zijn zeker niet goedkoop maar ze zijn voor mij perfect. Voor die 10k heb ik er 4 of 5 :upside_down_face:

Daarnaast, ook een 10k horloge is gewoon een horloge. Ik weet nu al dat ik binnen een week zit te kijken naar de volgende :joy:

9 likes

Zoals in een ander draadje vermeld, ben ik gisteren bij de AD langsgeweest om eens de Seiko Marinemaster SJE101 van wat dichterbij te bekijken (enkele horloges die ik ga verkopen, waaronder een Certina Super PH500 en ik zocht een vervanger hiervoor).

Vond de Marinemaster uiteindelijk wat tegenvallen, wel prachtig afgewerkt maar de ietwat ‘stoere’ look die je van een duiker verwacht, vond ik niet terug, en ik vond de kast kleiner dan ik verwacht had…

Daarnaast lagen de nieuwe Heritage 65 Divers, en dan voor mij specifiek de zwarte wijzerplaat SPB453 die de aandacht trok :

Deze zag er voor mij persoonlijk al heel wat aantrekkelijker uit en ik moet zeggen dat ik er wel redelijk van onder de indruk was.

De AD is een Seiko Watch Salon dus hij heeft wel wat voorraad ; tijdens een leuk praatje over Seiko stelde ik de vraag over een model met Spring Drive (niet van Grand Seiko dus) en hij toonde me prompt een duiker uit de LX-reeks, ik geloof de SNR029…

Het was liefde op het eerste gezicht ! Maar… jammer genoeg een joekel van een horloge (44,5 mm, lug to lug bijna 51 mm) dus niet geschikt voor mijn pols van 18 cm, en dan was er natuurlijk ook nog het prijskaartje van 6100 euro (slik).

Enfin, bij thuiskomst nog steeds ietwat onder de indruk van de SPB453 dan maar naar de Seiko website gesurft en na wat dieper graven deze SPB383 tegengekomen :

Vreemd dat die me nog niet was opgevallen (ook in de winkel niet meteen naar gekeken) maar die deed me sowieso meteen denken aan die SNR029, met wat bescheidener afmetingen (42 mm, lug to lug 48,5 mm) én een toch wel even bescheidener prijskaartje van 1700 euro (ik weet het, appels met peren vergelijken, maar het gaat me om de looks en de ‘vibe’).

Deze ga ik toch wel eens van dichterbij bekijken en heel snel gaan passen wanneer het even kan. Door het bezoekje aan en het gesprekje met de AD gisteren voel ik me in een ‘Seiko bui’, en momenteel boeit het merk me mateloos. Klinkt misschien vreemd maar ik bekijk plots alle horloges op de Seiko site op een andere manier. :blush:

18 likes

Ik zag deze bij de Omega boetiek en was direct verkocht.

29 likes

Toch gaan passen Michiel?:joy::frog: Is gevaarlijk…

1 like

Kun je eigenlijk niet mee missen als je pols groot genoeg is. Zeer mooie kast en belichaamt de essentie van een duiker.

Zelf heb ik de kleine broer, en die houdt het prima vol tussen groot geweld.

Tom verkocht ooit zelfs een Omega Seamaster 300 ten voordele van die Seiko GMT.

7 likes

Wel, ik kan je vertellen dat ik die SPB383 GMT stiekem mooier vind dan mijn Tudor Black Bay Pro…

1 like

Dat wordt de Tudor verkopen :blush:
Leuke hobby :rofl:

2 likes

Deze of die Seiko 5 SPORTS Peanuts Limited Edition.
Mademoiselle komt op slechts 16.000 euries trouwens, is toch ook peanuts eigenlijk, wanneer je kijkt naar de afwerking? (-;

1 like

:smirk:

Niet doen hoor @Kaneda :slightly_frowning_face:

Nadat hij van de nummer 1 positie verdrongen was naar de nummer 4 positie, staat hij naar 3 aankopen weer met stip weer bovenaan de lijst maar nu met blauwe plaat.

21 likes

De zomer komt er weer aan, dus deze graag.

21 likes

Echt hé, soms weet je dan of je er voor moet gaan of dat het tegen valt. Meestal is het dat eerste… :rofl:
In dit geval is het bevestigd. Kermit moet onderdeel worden van mij familie.

1 like

Ja daar heb je gelijk in maar ze zijn wel verdomd mooi de GSen rond die prijs :smiling_face:.
Er gaat er toch 1 komen ooit hehe :yum:

Ik zeg niet dat ik van plan ben om dat te doen, maar verklaar je nader :blush:

1 like

In Augustus hoop ik 'm te hebben. Maar hij staat heel erg met stip bovenaan wat ik toe wil voegen.

23 likes