Zoals in een ander draadje vermeld, ben ik gisteren bij de AD langsgeweest om eens de Seiko Marinemaster SJE101 van wat dichterbij te bekijken (enkele horloges die ik ga verkopen, waaronder een Certina Super PH500 en ik zocht een vervanger hiervoor).
Vond de Marinemaster uiteindelijk wat tegenvallen, wel prachtig afgewerkt maar de ietwat ‘stoere’ look die je van een duiker verwacht, vond ik niet terug, en ik vond de kast kleiner dan ik verwacht had…
Daarnaast lagen de nieuwe Heritage 65 Divers, en dan voor mij specifiek de zwarte wijzerplaat SPB453 die de aandacht trok :
Deze zag er voor mij persoonlijk al heel wat aantrekkelijker uit en ik moet zeggen dat ik er wel redelijk van onder de indruk was.
De AD is een Seiko Watch Salon dus hij heeft wel wat voorraad ; tijdens een leuk praatje over Seiko stelde ik de vraag over een model met Spring Drive (niet van Grand Seiko dus) en hij toonde me prompt een duiker uit de LX-reeks, ik geloof de SNR029…
Het was liefde op het eerste gezicht ! Maar… jammer genoeg een joekel van een horloge (44,5 mm, lug to lug bijna 51 mm) dus niet geschikt voor mijn pols van 18 cm, en dan was er natuurlijk ook nog het prijskaartje van 6100 euro (slik).
Enfin, bij thuiskomst nog steeds ietwat onder de indruk van de SPB453 dan maar naar de Seiko website gesurft en na wat dieper graven deze SPB383 tegengekomen :
Vreemd dat die me nog niet was opgevallen (ook in de winkel niet meteen naar gekeken) maar die deed me sowieso meteen denken aan die SNR029, met wat bescheidener afmetingen (42 mm, lug to lug 48,5 mm) én een toch wel even bescheidener prijskaartje van 1700 euro (ik weet het, appels met peren vergelijken, maar het gaat me om de looks en de ‘vibe’).
Deze ga ik toch wel eens van dichterbij bekijken en heel snel gaan passen wanneer het even kan. Door het bezoekje aan en het gesprekje met de AD gisteren voel ik me in een ‘Seiko bui’, en momenteel boeit het merk me mateloos. Klinkt misschien vreemd maar ik bekijk plots alle horloges op de Seiko site op een andere manier.