Niet bovenaan de wenslijst want die is vervuld, maar top 3 in het lijstje van
horloges die ik het mooiste vind maar niet in de collectie:
Dit staat bovenaan de lijst, een 38mm Tudor Prince Oysterdate uit 1978 in deze kleur, Maroon / Burgundy. Misschien liever eentje zonder datum. Niet makkelijk te vinden, dus die gaat op de longlist. Geen idee wat een gek ervoor durft te vragen, die uit het plaatje was nog betaalbaar.
Dus mijn oog valt al weken op deze
Direnzo. Maar die wil ik wel eerst live zien.
Ja, ik hoop binnenkort even in het echt bekijken.
Net toevallig een nieuwe raymond weil gezien die in mei uitkomt, prachtig ding als je het mij vraagt! Helaas wel boven budget voor 3775 euro.
Gekke combi mss. De 1 is al jaren mijn grail, waarvan hij hopelijk dit jaar gaat komen. 2 was mijn eerste mechanische horloge die ik graag weer zou bezitten, maar alleen eentje in topconditie.
Haalbaar?
Keuze voor kleur heb ik nog niet kunnen maken…
Minder haalbaar?
Een mint condition Citizen Super Deluxe 1507065
Of iets moois van Grand Seiko
Als het voor dagelijks gebruik is geen vintage nemen…
Een paar weken gelden was dit nog een omega seamaster. Maar in de tussentijd heb ik de 2de van de 3 Breitling Avenger Naval serrie gekocht. Ik heb nu de Bloodhounts en Dust Devils. Natuurlijk moet de 3de dasr nog bij de Naval academy.
Vertel mij wat…
Ik heb 3 vintage horloges waarvan er eentje door mijzelf half gesloopt is, eentje na een service nog niet goed wil lopen, en eentje die een service nodig heeft.
Erg leuk
Wat je voelt als een horloge gestopt is….
Niet leuk.
Op enig moment besloten geen vintage meer binnen te halen maar gewoon nieuwe re-issues.
Zelfs na uitgebreide service kun je er niet van op aan, los van het gebrek aan WR.
Vintage looks met gemak en kwaliteit van nu!
Deze bijvoorbeeld.
Of deze
Deze ook.
Puur gemak en zorgeloos dragen.
Ik vrees dat het nog even duurt voordat het NA-topic er komt maar het gaat er een keer komen. Voorlopig moet ik dus erkennen dat dit helaas mijn pols niet is…
Die blauwe conquest is erg vet. Ik sta op het punt hem te bestellen.
Bij mij staat deze hoog, hoewel ik nog wel twijfel vanwege het gebrek aan bandenswap opties.
Ik wil stealthy!
Je begrijpt hopelijk wel dat de hobby daarna is uitgespeeld?
Wat dan nog rest is een bandje, pennetje, gespje….
Alledrie hele mooie horloges!
Jij zit er toch ook nog vol in….anders kwam ik je hier niet zo vaak tegen . Zonder gekheid, zelfs met dat droomhorloge in bezit blijft er een wensenlijstje over. Zoals bijvoorbeeld een mooie Reverso of iets heel anders…een CvdK Ariadne bijvoorbeeld.
de groene is ook mooi vind ik
welke maat wil je voor gaan?
38mm, blauw of zwart.
De groene is erg cool, alleen stoor me aan het witte datum venster.
De 41 heb ik al gehad in het zwart, maar de proporties daarvan zijn niet helemaal naar mijn wens.