Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Dit blijft toch wel de ultieme droom.
Alleen zal ik zeer waarschijnlijk nooit zoveel uitgeven aan een horloge.

11 likes

Ik ga mijn best doen!

1 like

wat maakt de SBGX331 voor jou zo speciaal?

Heuer 1550SG met 3H rood op de plaat. Welke zonder zn bund strap gedragen zal worden.

3 likes

deze eerlijk gezegt, SBGE305

6 likes

Smaakzaak wellicht. Niet aansprekend wat mij betreft. Zie ik liever de Ranger

2 likes

Even een nieuwe foto.

Dat horloge is gebouwd rond dezelfde kast als een Omiwatari, dus een niet heel vaak geziene Elegance kast. Maar er zit een 9F quartz in, wat een vreemde combinatie is. Binnen de Grand Seiko lineup is het dus een soort van eenhoorn.

Maar die kast is heel erg mooi. Het is een GS met een erg mooie maatvoering, die ook nog vrij dun is. De dial heeft bijna een beetje pie pan neigingen, de indices zijn rank, en er is geen afleiding in de vorm van patroontjes of verdere informatie.

Geweldig horloge. JDM, zelfs. Net zo’n eenhoorn als de SBGX319, die in een SBGW kast zit, maar dan ook met een 9F uurwerk. Ik zou die twee SBGX horloges zo aan de verzameling toevoegen, als ik onbeperkt geld had om in 9F quartz te steken. Plaatje van de 319:

Die twee staan al jaren op m’n radar, eerlijk gezegd, maar ik heb me destijds door de SBGA465 laten verleiden. Die post die je opdiepte was van 2021. :slight_smile: Ik blijk iets met beige / champagne / witte / zilveren wijzerplaten te hebben.

14 likes

Leon Martens en S&C in Maastricht eens bezoeken. Kost tijd wellicht, maar komt vast goed

1 like

“Saai” is meestal de beste keuze :wink:

2 likes

Mee eens. (Als je al andere out there horloge ergens heb).

Een eenvoudig design en kleur combineert met veel kleding en situaties. Wat het ik ook ondervinden is dat de “saaie” zwart zilver en witte dials super makkelijk te combineren zijn met andere bandjes.

Dit zorgt er vaak voor dat je dat horloge gewoon langer leuk vind. Minder flash and bang uit de doos maar langer leuk vaak.

Prachtig :heart_eyes:

Dat verschilt per prijsklasse. En dan staat nog teveel op t lijstje

Tot €1500 lastig kiezen tussen momenteel deze

Een van de OG fliegers. Wel met handopwinder natuurlijk: Stowa 36 mm zonder datum. Over met/zonder logo nog twijfel.

Mido

Combi van zwart/wit/ rood

Of toch maar een tv case? Maar dan wel met deze knallende combi van blauw/oranje.

Tot pakweg €3500

Deze grijze muis met wat mij een hele gave band lijkt qua design

Ebel

Of voor toch meer kleur in de collectie

Fears

Of toch roze?

Tag

Tot €10 k

Een van deze Hentschels

Pammetje

En daarnaast ben ik ondanks de eerdere ervaring wat en wanneer Cornehl iets gaat doen met t prototype wat hij vorig jaar mei droeg. Komt wellicht een uurwerk in te zitten in samenwerking met habring2. Hij had nog wat twijfels over maat en uurwerk en kon nog wel een aantal jaar duren voordat die in productie genomen werd. Mss eind dit jaar maar eens navraag doen.

Ik ga niks meer kopen dit jaar :slight_smile:

6 likes

Is die Mido TV case niet veel te groot voor jou? Ik vind hem cool, maar zou die kastvorm niet in die maat pakken voor mezelf (16,7 cm pols). Die andere Mido (geen idee van de maat) vind ik ook cool! Zijn daar sowieso wel lekker bezig vind ik.
Dan die Ebel, man wat een mooi horloge, eigen smoel en prachtige band. Zou zelf eerder de groene pakken maar dat champagne/bruin is ook heel vet.
Je hebt al 2 Hentschels dan zou ik een Pam pakken.

1 like

De stowa en de ebel. Twee leuke keuzes voor jouw pols.

1 like

Oh ja die sector dial van Hentschel :drooling_face:

1 like

Ik vrees idd dat die wellicht te groot zal zijn.

Nog niet gepast.

Ik weet dat ze ook de 35 mm maat hebben maar een big date moet voor mij twee vakjes hebben. En dan ook nog 0,1,2 en 3 ipv een leeg vak de eerste 9 dagen.

De 35 mm heeft 1 vak en dan ontgaat me gewoon de functie van big date. Als de datum dan toch op die plek moet zitten zou ik nog eerder voor een Longines gaan. En de 35 mm heeft de blauw/ oranje variant niet.

De andere Mido is 40.5 mm.

Mbt de Ebel: snap dat mensen voor groen gaan echter heb al 2 groene horloges en nog geen grijs :grin:

Meest benieuwd ben ik eigenlijk naar de Fears. Ben blij dat ace ad is geworden. Scheelt een trip naar Bristol. Maare waarom moet ace nu op zaterdag dicht zijn?

Snap t argument van de Hentschels en de pam.

Maar goed volgend jaar verder kijken (op zijn vroegst.)

1 like

Qua maat zeker.

De band van de Ebel lijkt me erg vet. Stowa heeft natuurlijk erg veel historie en is zover ik weet een van de og fliegers al kan die qua jaartal niet tippen aan de Santos.

1 like

Ik vind die dail icm meerder donkere kleuren erg mooi daarom staat die op t lijstje.

Echter qua uurwerk voegt die niks toe dat zit ook al in wat ik heb.

Maar goed ik moet niet zeuren. Dit is ook zo bij beide Nomosen die ik heb. :sweat_smile:

Zou me niet kunnen deren in dit geval, goed is goed :smile:

1 like

ipv de Hentschel deze ?

2 likes