Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Heeft helaas twee dingen waar ik allergisch voor ben.

Met stip op nr 1 afgekapt(e) cijfer(s) en 2 crosshair of iets in die trant maar dank voor de suggestie:-)

1 like

Goh ja, die twee dingen die je benoemt zijn bewuste keuzes geweest van de ontwerper en ik kan er mij wel in vinden. De afgekapte zes weglaten zou een onevenwichtige leegte achterlaten en crosshair die door het logo snijdt is als referentie naar het oorspronkelijke ontwerp uit de jaren 1934 (zie vergelijk). Ik stoor mij er alvast totaal niet aan en ben er al helemaal niet allergisch voor. Maar goed, in deze hobby draait het om de details en uiteraard heeft ieder, gelukkig maar, andere smaken en meningen.

Voor een fractie van de prijs van de Henstschel krijg je een horloge met perfecte maten zowel qua dikte als qua diameter, van een huis met lange historie en een robuuste automaat binnenin. Het enige wat ik mis bij de Longines Heritage Sector is toch wel een betere waterdichtheid. Het is in essentie een toolwatch en 3 atm is dan wel te weinig, dat doet de Hentschel wel beter. Toegegeven, voor de meerprijs krijg je bij Hentschel wel prachtig handwerk en met de glazen caseback ook een mooi zicht op al dat moois.

Benieuwd naar waar je zoektocht je zal leiden. Succes!

groeten van m’n zilveren Longines

11 likes

De Hodinkee limited dan?

@whisky

16 likes

Ik heb zon Ebel geprobeerd en het is echt een mooi design, draagt lekker en je vraagt je af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. In Two tone is hij nog redelijk subtiel ook.

1 like

9 likes

De mooiste moderne GMT. Pepsi is te opvallend, helemaal op jubilee. Batman geeft net dat beetje kleur en de Oysterband staat gewoon stoerder. Doen dus!

1 like

Komt goed :wink:

1 like

6 likes

Ben mij eens rustig aan aan het verdiepen in een vol gouden horloge. Deze komt wel in aanmerking.

8 likes

Dank voor de suggesties heren. Maar even kijken waar de horloge reis me op zijn vroegst volgend jaar gaat heen voeren. Ik ben echt klaar met kopen dit jaar met de MUT moon als kers op de taart :blush:

1 like

Das wel een smakelijke kers zeg

Patek 3567/1 met een hammered dial​:ok_hand::ok_hand:

7 likes

Deze staat in bestelling. Zoals jullie begrijpen, kan ik niet wachten totdat het verlossende telefoontje komt.

5 likes

Dit horloge staat momenteel met stip bovenaan m’n verlanglijstje

Geen Omega, of Rolex dus, maar eens iets heel anders. Al een paar jaar, eigenlijk sinds ik de Tudor van Coenraad voor het eerst zag, ben ik verliefd op deze mooie klassieker.

12 likes

Lekker :yum: Hans

6 likes

Echt wel, jouw foto van Tudor is nog iets scherper. Ik wil deze een keer in het echt zien, binnenkort ben ik een paar dagen in Den Haag, misschien maar eens even bij Schaap en Citroen binnenlopen.

Dus jij ook al😀

1 like

Coenraad bestookt ons er regelmatig mee. Een Tudor die ik gek genoeg nog nooit heb gepast.
Veel plezier bij het passen in Den Haag Hans

1 like

Dank je wel Arjen, duurt nog wel een week of twee.

1 like

Voor mij de 2 ultieme horloges.

Mochten de middelen het toelaten, zou ik ze zelf in Zwitserland gaan halen :upside_down_face:

7 likes

Ja die is heel tof.

1 like