Bovenaan de vintage lijst staat een Dodane/Auricoste/Airan/Breguet Type XX
(Gave re-issue nu van Airan maar 40mm ipv 38, helaas)
Nieuwe Zenith Chronomaster El Primero 38mm, maar daarvoor moet ik ècht aan het einde van het jaar mijn knopen tellen.
Bovenaan de vintage lijst staat een Dodane/Auricoste/Airan/Breguet Type XX
(Gave re-issue nu van Airan maar 40mm ipv 38, helaas)
Nieuwe Zenith Chronomaster El Primero 38mm, maar daarvoor moet ik ècht aan het einde van het jaar mijn knopen tellen.
Hier maar even, gewoon een klein lijstje voor mezelf. Kijken of ik er over een bepaalde periode nog zo over denk.
Allen zelfde prijsklasse ook nog eens, en bereikbaar.
Wel lastig dit, ik wil eigenlijk maar 3 horloges. En heb er nu twee. Maar goed, we zien wel welke in m’n hoofd blijft spoken.
Wow die is mooi zeker net zo zeldzaam als een Snoopy.
Wil al heel lang een horloge op rubberen band en dan geen after market Everest op mijn SD of zo.
Ik dacht aan zoiets …
One Day
Veruit de mooiste variant.
Wat een prachtig horloge!
Zeer waarschijnlijk een 116500LN, aka Rolex Daytona
BB58 blue……volgend voorjaar zit hij om de pols!
Wellicht eerder tenzij iemand hier er heeeel graag vanaf wil
Oris Big Crown Pointer Date, al een hele tijd
Archimede 1950-3. De eenvoud en rust van dit ontwerp spreken me heel erg aan.
Maar mijn ‘met stip bovenaan’ horloge is waarschijnlijk volgende week weer anders
Mischien eind dit jaar nog 1tje om het af te leren: CWC G10 omdat ik toch echt eens een grab and go beater naast men square g-shock nodig heb. ik herhaal: Nodig heb
De Tissot PRX is een (goedkoper alternatief).
Reeds in het bezit van zoeentje en ook de meer heavy duty Precista PRS-10.
Maar omdat ik steeds teruggrijp naar deze en zijn grote broertje in duikervorm en ik perse een datumfunctie wil ga ik nu echt toeslaan als CWC de 200m WR met saffier en 10 jaar batterij weer op voorraad heeft. De Navigator (G10 met datum) is ook net weer binnen. Maar voor een echte beater vind ik plexi net iets te krasgevoelig.
De vorige batch was binnen de kortste keren weg. Niet goedkoop maar nog steeds peanuts vergeleken met andere snuisterijen in dit draadje.
Ik merk dat mijn interesse in luxe mechanische horloges niet meer in de maat loopt met dit soort proven utility horloges die ik in praktijk het liefst omslinger…