Ik sta nog steeds voor mijn onderbouwing waarom een Submariner en no date moet zijn. Who needs a date while diving?
Ik wilde gewoon een derde Rolex en een Datejust 41 126300 blue vond ik erg mooi. Voor mij op dit moment de perfecte combinatie tussen klassiek en sportief. Klopt een Datejust hoort historische gezien misschien wel een fluted bezel te hebben, maar de Datejust is ook het Rolex model met de meeste variaties. Platen, banden, bezels, etc. Er is niet een specifieke iconische datejust, maar er is wel een iconische Submariner.
Daarnaast wilde ik een tijdje geleden een Oyster Perpetual 39 in het zwart. Die werd gediscontinued. De eenvoud en essence of Rolex vond ik prachtig. Nieuwe OP met dubbele uur markeringen doet het minder voor mij. En je raad het al deze Datejust 41 126300 blue vult dat gat een beetje op.
Wat een bullshit. De Submariner 114060 wilde ik is mijn grail en heb ik gekregen. Daarna wilde ik een Explorer II. Die kreeg ik gelukkig ook naar twee weken al. Ik koop wat ik mooi vind. Maar ga niet een grijze dealer 10k spekken voor een GMT Master II Pepsi.
Ik vind de Datejust 41 blue 126300 gladde bezel en Oyster band met PCLs prachtig en daarom heb ik hem besteld.
Interesseert mij niet zoveel wat de rest van die Datejust 41 vind. Ik heb straks 3x Rolex in de collectie. Maar dit gezever in dit topic is zonde van mijn tijd.