En hier de prijs bij een Duitse handelaar (nieuw)
Meer dan €1100 verschil tussen de 40mm uitvoeringen? Daar kun je een paar leuke banden en een horlogekist voor kopen. Dan wordt het een gemakkelijke keuze inderdaad. 
Nee… zeker niet als je het speedmaster gevoel hoopt te vinden. je kunt dat geld beter in het speedmaster potje stoppen.
Serieus Bob … ?
On Topic: Nee heb helaas geen vak geleerd
Mijn ervaring? Niet doen, spaar door voor wat je echt wilt…Je zal er altijd naar kijken en denken, had ik maar.
Voor nu, de longines flagship heritage…
eigelijk alles longines wel.
Ik dacht dat mijn voorkeur naar een duiker met een mooie grove bezel ging. In het dagelijkse gebruik loop ik toch tegen wat narigheden aan.
Huidige horloge wat ik inmiddels een week draag heeft een gladde conische bezel (en zwarte wijzerplaat). Dit bevalt goed in het dagelijkse gebruik.
Momenteel boven aan het lijstje Tudor Ranger of als het even kan een Rolex Explorer. Iconische met conische bezel…
hoeft niet hoor, is net als rolex met 50% boven de list prijs lukt het heus wel 
Nee, de ‘real thing’ blijft toch in je hoofd zitten.
Waarom is dit onbereikbaar?
Ik denk het niet of hij moet echt ver buiten bereik liggen.
Ik had een Speedmaster day date automatic en zelfs daarvan ben ik ooit gezwicht om voor de real deal te gaan. Ondanks dat een toffe Speedmaster was.
Mocht hij ver buiten bereik liggen kijk eens naar de oudere alternatieven/automaat die je vaak al rond 2 a 2,5k op de kop kan tikken.
Is collectioneur d’horloges geen vak?

Inderdaad een schitterend horloge! Bij mij gaat er sowieso ook weer een keer een Longines komen. Of de heritage flagship ook of de Spirit 37mm.
Dan zou het collectioneur de montres zijn, tenzij je echt klokken bedoelt 
Je hebt helemaal gelijk.