Deze. de 39mm versie…
Ik ook, maar ik vraag me wel af of @FatKoala met een reden voor de 40mm gaat? De datum op de 37mm is (naar mijn mening) mooier geplaatst, zonder de afgesneden getallen.
Edit: Correctie, de 40mm is ook zonder afgesneden getallen. Plaatje is van de 42mm.
Overigens hoorde ik dat Longines volgend jaar mogelijk met datumloze uitvoeringen komt.
Draag vandaag deze Oris :
Maar zou het niet erg vinden deze te upgraden naar deze :
Net iets meer toolwatch vibe.
De Seiko SPB143
Dit als vakantiehorloge of om onbezorgd te dragen wanneer ze voor een goede prijs te verkrijgen zijn. Of wellicht een jong gebruikte SPB143 voor hetzelfde doel.
Ik heb inderdaad gekeken naar de 37mm en gepast (ik ging er vanaf de specsheet vanuit dat dit de betere keuze zou zijn) maar hij voelde toch wel erg klein. Dit terwijl ik een Tudor Black Bay 36 fantastisch vind staan!
Daarnaast heeft de 37mm geen screw-down crown en de 40mm wel. Iets wat ik persoonlijk erg fijn vind.
Daarop blijft het een Flieger! Die mogen (en in mijn optiek horen) ook wel 40mm zijn!
Het gebrek aan screw down zou voor mij een pré zijn, op de één of andere manier weet ik de draad altijd te strippen. Volgens mij blijft de water resistance wel hetzelfde met 100m. Maar inderdaad een Flieger mag groter zijn. Volgend jaar ook maar eens passen.
Ja klopt de WR blijft het zelfde! Het idee van een screwdown zit denk ik ook alleen maar tussen mijn oren…
Wat ook wel scheelt is dat de 40mm in de versie te krijgen is waar je alleen de bracelet krijgt en niet de extra nato + lederen band en die is retail 400,- goedkoper en op de grijze markt al te krijgen rond de 1700,-. Dit terwijl de 37mm uit mijn hoofd 2450,- is. Dit vind ik toch een fors verschil voor het zelfde horloge maar dan 3mm kleiner.
Voor 2450,- zou ik dan misschien toch naar een BB36 kijken.
Het prijs verschil zit m alleen in dat je er een extra nato en leren strap bij krijgt + de bracelet een quick release heeft ipv geen.

Meer dan €1100 verschil tussen de 40mm uitvoeringen? Daar kun je een paar leuke banden en een horlogekist voor kopen. Dan wordt het een gemakkelijke keuze inderdaad.
Nee… zeker niet als je het speedmaster gevoel hoopt te vinden. je kunt dat geld beter in het speedmaster potje stoppen.
Serieus Bob … ?
On Topic: Nee heb helaas geen vak geleerd
Mijn ervaring? Niet doen, spaar door voor wat je echt wilt…Je zal er altijd naar kijken en denken, had ik maar.
Voor nu, de longines flagship heritage… eigelijk alles longines wel.