Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Ik dacht dat mijn voorkeur naar een duiker met een mooie grove bezel ging. In het dagelijkse gebruik loop ik toch tegen wat narigheden aan.

Huidige horloge wat ik inmiddels een week draag heeft een gladde conische bezel (en zwarte wijzerplaat). Dit bevalt goed in het dagelijkse gebruik.

Momenteel boven aan het lijstje Tudor Ranger of als het even kan een Rolex Explorer. Iconische met conische bezel…

8 likes

hoeft niet hoor, is net als rolex met 50% boven de list prijs lukt het heus wel :slight_smile:

1 like

Nee, de ‘real thing’ blijft toch in je hoofd zitten.

Waarom is dit onbereikbaar?

1 like

Ik denk het niet of hij moet echt ver buiten bereik liggen.

Ik had een Speedmaster day date automatic en zelfs daarvan ben ik ooit gezwicht om voor de real deal te gaan. Ondanks dat een toffe Speedmaster was.

Mocht hij ver buiten bereik liggen kijk eens naar de oudere alternatieven/automaat die je vaak al rond 2 a 2,5k op de kop kan tikken.

Is collectioneur d’horloges geen vak?
:thinking:

1 like

Enkel in fysieke winkels te krijgen, if any, en enkel in steden waar ik niet kan of wil komen.

1 like

Inderdaad een schitterend horloge! Bij mij gaat er sowieso ook weer een keer een Longines komen. Of de heritage flagship ook of de Spirit 37mm.

Dan zou het collectioneur de montres zijn, tenzij je echt klokken bedoelt :wink:

1 like

Je hebt helemaal gelijk.

1 like

Heb geen geld maar mooi issie :slightly_smiling_face:

21 likes

De Seiko SLA033

11 likes

Zonder twijfel deze! Helaas bekende probleem, iets met moeilijk te krijgen bij een AD :sweat_smile:

12 likes

Deze staat op 1, ook al heb ik het al
heerlijk

9 likes

Na het zien van alle reviews op YouTube en het volgen van de modelnummers op instagram wist ik zeker dat een van deze twee nieuwe modellen mijn volgende horloge zou gaan worden. Maar in het echt? Het zijn mooi afgewerkte horloges maar vind het absoluut niks voor mij, de liefde is helemaal voorbij. De SPB143 kan me veel meer bekoren.

Ook heb ik vandaag de Longines Zulu Time mogen passen. Dit horloge draagt verassend goed om mijn 16,5cm pols en is werkelijk prachtig :heart_eyes:

2 likes

De rebelse Synchron Military. De originele 20mm oranje Tropic ligt al klaar :grinning:

6 likes

Gewoon niet je stijl? Of andere reden? Ben benieuwd omdat ik het, afgaande op plaatjes en reviews, zelf ook een gaaf ding vind.

Ik vond de witte dial te groot ogen om de pols en daarnaast was de kast mij net wat te lomp en de bracelet niet mijn smaak (wel ontzettend comfortabel). De afwerking van het horloge was goed maar om de pols had ik er totaal geen klik mee.

1 like

Deze. Hij is van mij en ligt momenteel volledig uit elkaar voor service.

Ik wil 'm terug…

(Valjoux 72c, nieuwstaat 18k geelgoud Mathey Tissot, handopwinder)

24 likes

Wat een mooi horloge is dit, ken het model ook niet.
Is deze van goud en wat is de diameter, want ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goud op leer maar de meeste zijn toch te klein.

1 like