Ik hoorde van iemand bij S&C dat ze nagenoeg geen Tag Heuers terugkrijgen voor garantie issues. Zal dus geen troep zijn.
De Seamaster is nog iets mooier, maar bijna 6000 euro’s voor een horloge krijg ik in mijn hoofd niet recht gepraat. Dat heb ik er niet voor over.
Eigenlijk is een horloge van ruim €2500,- ook nog heel veel geld voor een hebbedingetje… Maar dat kan nog net voor een sieraad. Vind ik.
Dan heb je het dus over het huidige - grote - model. Ik vind dat model het minst aantrekkelijk van de Seamasters van de afgelopen 20 jaar. Als je het model ervoor neemt, heb je een mooiere voor de helft van het bedrag, is dat geen overweging? Ook een PO van de eerste generatie vind ik veel mooier dan de huidige SMP en die zijn ook rond de €3K dacht ik.
Tenzij het veranderd is zit er een calibre 5 in. Dat is een ETA 2824 of de Sellita variant daarvan. Een van de beste en meest betrouwbare uurwerken die je kunt bedenken.
Ik zou overigens ook door sparen voor Seamaster als je die liever hebt.
Ja, er zijn mensen die het nodig vinden TAG Heuer te bekritiseren. Dit zijn vaak mensen die doen alsof het merk na 1985 niets goeds meer gemaakt heeft; wat echt complete onzin is, natuurlijk. Dan zijn er nog de patserige snobs die neerkijken op alles dat niet minste 10K kost en tot slot de types die nog nooit een TAG Heuer hebben gehad en die een beetje dom meelöllen met de eerste twee groepjes. Ik zou me daar helemaal niets van aantrekken. En ik zeg dit als long-time horlogeliefhebber, die al bijna dertig jaar TAG Heuerhorloges draagt (heb er momenteel 4) en alleen maar positieve ervaring heeft met dit merk. TAG Heuer maakt kwalitatief uitstekende horloges die er ook nog eens goed uitzien, met een meer dan prima prijs-/kwaliteitsverhouding. Daarnaast heeft het merk een mooie historie (o.a. mede-ontwikkeling van de automatische chronograaf en een enorme track record op sport-/racingtiminggebied). Dus, als je dit een mooi horloge vindt, lekker kopen en van genieten.
Ik slinger nogal wat heen en weer in horlogeland, maar ik kom iedere keer weer op deze Navitmer uit.
Is dat een teken ?
Duh! Kopen dat horloge!
6000 euro hoeft niet hoor… met 4500 kom je ook een heel eind als je een beetje rondkijkt. Ben met je eens dat het best geld is.
En zo verschillen smaken, voor mij werd de seamaster pas mooi toen de datum op 6 werd gezet.
Dat is zo, maar nog los van de plaatsing van de datum kan dit SMP model me niet bekoren, de maat, de wijzerplaat, de caseback, de bracelet zijn er allemaal op achteruit gegaan (imho).
Zelfs als ie 3,5k nieuw zou zijn was ie nog niet interessant voor me.
Ik moest ‘James porter & son’ even googelen. Had geen idee dat ze ook via ad’s verkochten tegenwoordig. Wel mooi opgelost. Gestampt zoals tiffany of beyer, maar erg subtiel.
Wow, scherp!
De toevoeging valt inderdaad niet heel erg op. Er is ook nog een versie van ‘The Armoury’, die is iets minder subtiel:
Maar nog steeds niet heel storend.
Bier halen!
Was het maar zo’n feest.
Affen Geil!