Welk horloge tijdens wintersport

Ik ben jaloers. Het is er al drie jaar niet van gekomen, maar volgend jaar, godnondeju, gaan we weer.

1 like

Explorer uiteraard :ok_hand:t2:

De SKX. Aangezien je voor de eerste keer gaat zal je naar verwachting nog wel eens een ‘duik’ nemen, op de piste dan hè. :smiley:

1 like

Ja maar dat was wel een uitzonderlijk geval (hoop ik). De meeste Explorers kunnen wel tegen een stootje, de naam zegt het al.

1 like

Zakhorloge mee en die dan om de nek :+1:t2: Misschien is een wekker nog beter aangezien die klasjes altijd vrij vroeg starten! :joy:

1 like

Zo lang je geen wedstrijdskier bent zal een fatsoenlijk horloge, zelfs een automaat, echt niet schrikken van een weekje wintersport.

De SKX. Niks duurs in ieder geval. Zelf draag ik ook gewoon horloges met allerlei sporten. Ik draag al jaren automaten tijdens het paardrijden. Zelfs nadat mijn paard zo hard onderuit flikkerde dat ik een rib brak was mijn horloge nog prima :+1:.

2 likes

Explorer.
Ook een weekje gedragen tijdens het skiën :+1:

6 likes

Ik zou ook de skx doen.

De Garmin Fenix 5s, die houdt de hele dag bij waar en wat je hebt geskied :sunny:
En de Rolex om van te genieten.

Zonder gekkigheid.
Ik heb met skiën allebei mijn schouders gebroken, mijn pols gebroken, ski duim, etc, maar nog nooit 1 krasje op mijn horloge.
Maar natuurlijk doe ik mijn Garmin om en daarnaast mijn Vostok of mijn SKX. Ik sport altijd Schwarzkopf :blush:
Later als ik groot ben en alleen nog maar rustig ga genieten in de sneeuw, is het tijd voor de dure horloges op de pistes. Gewoon een daytona en een day date in de Schwarzkopf!

Heel veel plezier gewenst en lekker genieten in de sneeuw !

Edit: excuses voor de lekkere fake Panerai skin op de Garmin. Met zoveel millimeter horloge op de pols was dar de enige toepasselijke …

4 likes

Leuk! Zelf paar jaar geleden hier ook advies gevraagd:

Uiteindelijk een simpele maar betrouwbare Casio AE-1000W-1AVEF gekocht! Ligt meestal in doosje tussen de andere horloges, met 10 jaar batterij nooit zorgen of hij nog loopt. Leuk wereldkaartje en lampje, voor dit geld een aanrader! :smile: Gebruik hem bij alle activiteiten als ik geen mechanisch horloge om wil (of grote kans op beschadigen).

Zoals te zien waar foto is gemaakt: Canada

Daarnaast Oriënt GMT met skieen gedragen:

Dat soort horloges kunnen ook prima… als je niet gaat springen en hard vallen :confounded: Horloge weg, gelukkig wel verzekerd.

Ben benieuwd wat het wordt!

1 like

Ik zou tijdens het skiën helemaal niets om doen.
Zeker de eerste keer ga je heel vaak vallen en dat ga je opvangen met je handen als je onervaren bent.
Precies zo brak ik 15 jaar geleden mijn pols tijdens de eerste keer snowboarden.

1 like

Ga maar voor een G-Shock of anders die Seiko, je zult geregeld in de sneeuw stuiteren.
Niet echt bevorderlijk voor een dure watch…

Tijdens het ski-en lekket een Garmin om de pols…want als het niet op Strava staat…,

1 like

Ik zou iets dragen waarvan het niet erg is als het onherstelbaar beschadigd raakt: de Seiko dus.

Ik neig ook naar de SKX maar dan zeker op de MN en niet een bracelet. Ook al past de Explorer ultiem bij de bergen durf ik het niet aan om met zoveel geld aan de pols brokken te maken op de piste (of tijdens het apres skiën)

1e keer wintersport in je leven? Dan is er maar 1 optie…

Je Rolex kan je dan veilig na het skiën tevoorschijn halen :wink:

6 likes

Dat is een mooie prijs, er is trouwens ook nog een topic met legio adviezen hoe je korting kunt krijgen, zeker even doorheen scrollen :wink:

Eentje met hoogtemeter en kompas natuurlijk. :wink:

Dit jaar helaas (nog) geen wintersport in de planning; misschien nog een last-minute. :thinking:

5 likes

Ja dit is natuurlijk de list prijs die de AD op de site vermeld :yum:

1 like