Welk horloge uit je collectie staat al een lange tijd stil? En waarom?

Dat is ook iets wat je eigenlijk niet doen moet. Ergonomie van die dingen is wel zo hopeloos. Ding in de hoek zetten en een toetsenbord en monitor eraan.

2 likes

Dat zeker, behoorlijk verslavend kan ik wel zeggen :blush::grin:

1 like

Ik weet het …

Nope. Mijn automaten zitten in een winder. Maar sowieso is de meerderheid nu quartz / eco drive. Niet omdat ik dat wil… Deze horloges vind ik gewoon tof. Maar inderdaad…

:sunglasses:

Edit… Helemaal niet waar eigenlijk. Deze staat al heel lang stil. Voordat deze gedragen gaat worden moet hij een flinke onderhoudsbeurt ondergaan

1 like

Te groot, te aanwezig, maarja wel m’n eerste automaat. De start van mijn mechanische tijdperk :smiley:. Toen vond ik dit gaaf (8 jaar terug). Laat een ontwikkeling zien.

M’n eerste chronograaf, van oma gekregen dus ja dat verlaat nooit de collectie. Miyota uurwerk prima en degelijk. Titanium behuizing, wijzerplaat niet echt spannend. Draag het niet maar heeft wel z’n plekje.

1 like

Dat zijn er meerdere. Met name mijn vintage Enicars en en een vintage Seiko. Zijn te ielig op mijn pols.

Nog wat andere horloges komen ook te weinig aan bod. Daar heb ik te weinig of geen klik meer mee.

Heb een leuke collectie maar het wordt hoog tijd om deze wat uit te dunnen.

Deze komt elk jaar wel eens om de pols maar het blijft daar ook meestal bij. De rest van de tijd staat hij stil.

1 like

Mede door tip topic vandaag de Sintra omgedaan. Is ook wel lekker een beetje ruimte met dit plakkerige weer :sunny:

3 likes

Maar of dit het haalt van deze

of deze

Dat weet ik zo nog niet.

1 like

Er liggen veel slapende horloges in de kist, met name de mechanische klokjes.
De laatste tijd draag ik bij voorkeur mijn favoriete quartz-horloges. Een Zeno PRS-3 RN duiker en een Precista PRS-10.
Toevallig beide Brits getint en dan ook het liefst op de standaard grijze nato.

Het is een fase denk ik. Geen omkijken dus gemoedsrust. En ze zijn gewoon cool :yum:

1 like

Deze vrijwel allemaal. Ik heb 99% van de tijd mijn blauwe Halios Fairwind (niet afgebeeld) om.
De meesten draag ik af en toe een keer een dagje, op de CW na. Die staat te koop.

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Vorig jaar 1 keer gedragen, ligt gewoon in de safe. Prachtig horloge, maar kwetsbaar met de plexiglas

3 likes

Toevallig deze 6309-729a na ongeveer een jaar maar weer eens uit de box gehaald.
Blijft een fijn horloge.
Waarom zo lang niet gedragen, gewoon te veel andere leuke, lekkere, geinige horloges

1 like

Om een echte getrouwe heruitgave te hebben, is deze met plexi uitgevoerd. Idem de avi

Deze stiekem hele toffe Parnis, met 44mm is ie me eigenlijk gewoon te groot en blijft in de doos tot het lange mouwen seizoen weer begonnen is. Zelfs dan krijgt ie niet genoeg draagtijd… Ik ben nog steeds op zoek naar iets vergelijkbaars in een kleinere maat, maar ook in het duurdere segment ben ik nog steeds niks tegengekomen wat de gevoelige snaar raakt :grimacing:

3 likes

Heb er een mod op gedaan, andere wijzerplaat en andere bezel insert

Ikheb er een mod op gedaan, andere wijzerplaat en andere bezel insert

Zonde. Waar ben je bang voor? Ik polywatch mn plexis wel, maar krassen of breuken nooit gehad.

Kon dit ooit wel dan :joy::sob:

1 like